mboost-dp1

IIS og MySQL

Gå til bund
Gravatar #1 - Tang
8. nov. 2005 13:07
Jeg vil bare gerne vide om MySQL kan køre sammen med IIS, eller om jeg skal bruge Apache i stedet for IIS?
Gravatar #2 - amokk
8. nov. 2005 13:24
#1 det har overhovedet ikke nogen betydning, da hverken Apache eller IIS har noget med mySQL at gøre... Deres opgave er blot at videresende data fra din webapplikation til brugerne.

Hvis du skriver din applikation i PHP, ja så kan den bruges på begge servere, og PHP har self. mySQL interface

ang. ASP er det lidt mere kringlet
Gravatar #3 - Mort
8. nov. 2005 13:30
Så vidt jeg ved så findes der almindelige database drivere til mySQL.

Det vil sige at du kan bruge den windows baserede webserver du har lyst til så længe den kan scripte i et sprog der understytter ActiveX (Som feks VBScript eller JScript).
Gravatar #4 - Acro
8. nov. 2005 15:56
#2 amokk:
Hvorfor er det kringlet at anvende MySQL i ASP? ASP har da, modsat PHP, mulighed for at anvende alle drivere og tilslutte til den pågældende database igennem ADO. Det virker dybt håbløst, at PHP har forskellige navne til funktionerne afhængigt af den database, som man vælger at benytte.
Gravatar #5 - amokk
8. nov. 2005 15:58
#4 det var heller ikke det jeg skrev. jeg skrev at det var kriglet af anvende ASP på Apache
Gravatar #6 - Acro
8. nov. 2005 16:02
#5 amokk:
Okay - så er vi helt enige. Hvis man fra starten har planer om at skifte til en Linux-udbyder, så bør man faktisk fravælge ASP, da det ellers vil give alt for mange problemer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login