mboost-dp1
Igang med C, på dansk?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Er der en guide i C (gcc under linux) på dansk, som er let at gå til? Jeg er ligesom gået lidt i stå med programmeringen siden QBasic blev ufedt.
Umidlbart vil jeg helst lære C. Men C++ vil nok følge efter på et tidspunkt.
Engelske tekster kan også gå an, hvis de er rimeligt pædagogisk opbygget.
Engelske tekster kan også gå an, hvis de er rimeligt pædagogisk opbygget.
http://devcentral.iftech.com/
Ikke dansk, men udmærket bortset fra det.
Kræver nok et basic kendskab til programmering, det er jo nok heller ikke et problem ... ?
Btw: Login system :P
Men bare giv dem <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A> hvis det er ... ;)
Ikke dansk, men udmærket bortset fra det.
Kræver nok et basic kendskab til programmering, det er jo nok heller ikke et problem ... ?
Btw: Login system :P
Men bare giv dem <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A> hvis det er ... ;)
dit lokale bibliotek har sikkert en stak begynder halvrådne bøger, hvilket burde give en ok indføring i grundelementerne, så kan du jo altid bygge videre med nogen tekster på engelsk (de bliver væsentligt lettere når man er inde i det basale).
Jar, jeg er delvist enig. Mange af de bøger der er på biblioteket er så gamle og underlige at det ingen hjælp er..
RDX, jeg tror jeg har Learn C in 24 hours et sted - kigger lige efter.. (Man kan jo tage en time om dagen ;)
RDX, jeg tror jeg har Learn C in 24 hours et sted - kigger lige efter.. (Man kan jo tage en time om dagen ;)
jaja, man skal self. ikke låne håbløst uddaterede bøger (et tegn der bør få advarselslamperne til at ringe er K&R-funktions prototyper eller snak om at bogen opfylder K&R standarten)
Deitel & Deitel
C++ How To Program - Third Edition -
En meget god og rimelig pædagogisk bog. Godt nok er det C++, men starter helt fra bunden.
Eneste problem er at amerikanske forfattere for penge for hvor meget de har skrevet. Så han har det med at gentage sig selv.
C++ How To Program - Third Edition -
En meget god og rimelig pædagogisk bog. Godt nok er det C++, men starter helt fra bunden.
Eneste problem er at amerikanske forfattere for penge for hvor meget de har skrevet. Så han har det med at gentage sig selv.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.