mboost-dp1

Igang med C, på dansk?

Gå til bund
Gravatar #1 - Fafler (RDX)
6. dec. 2001 15:14
Er der en guide i C (gcc under linux) på dansk, som er let at gå til? Jeg er ligesom gået lidt i stå med programmeringen siden QBasic blev ufedt.
Gravatar #2 - gugi
6. dec. 2001 15:23
Skal det være på dansk?
Skal det være C og ik C++?
Gravatar #3 - Fafler (RDX)
6. dec. 2001 17:35
Umidlbart vil jeg helst lære C. Men C++ vil nok følge efter på et tidspunkt.

Engelske tekster kan også gå an, hvis de er rimeligt pædagogisk opbygget.
Gravatar #4 - west
6. dec. 2001 17:57
http://devcentral.iftech.com/

Ikke dansk, men udmærket bortset fra det.
Kræver nok et basic kendskab til programmering, det er jo nok heller ikke et problem ... ?

Btw: Login system :P
Men bare giv dem <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A> hvis det er ... ;)
Gravatar #5 - Jar
6. dec. 2001 19:09
dit lokale bibliotek har sikkert en stak begynder halvrådne bøger, hvilket burde give en ok indføring i grundelementerne, så kan du jo altid bygge videre med nogen tekster på engelsk (de bliver væsentligt lettere når man er inde i det basale).
Gravatar #6 - gugi
13. dec. 2001 08:54
Jar, jeg er delvist enig. Mange af de bøger der er på biblioteket er så gamle og underlige at det ingen hjælp er..

RDX, jeg tror jeg har Learn C in 24 hours et sted - kigger lige efter.. (Man kan jo tage en time om dagen ;)
Gravatar #7 - Jar
13. dec. 2001 14:00
jaja, man skal self. ikke låne håbløst uddaterede bøger (et tegn der bør få advarselslamperne til at ringe er K&R-funktions prototyper eller snak om at bogen opfylder K&R standarten)
Gravatar #8 - PinGO
13. dec. 2001 15:07
IDG-Forlag har udgivet et hæfte som hedder "C++", det er på dansk og koster 69,-
Det er kanont og perfekt til en begynder!! Men ellers er der som sagt masser af bøger at finde på biblioteket!!
Gravatar #9 - rasta-p
14. jan. 2002 21:35
Deitel & Deitel

C++ How To Program - Third Edition -

En meget god og rimelig pædagogisk bog. Godt nok er det C++, men starter helt fra bunden.
Eneste problem er at amerikanske forfattere for penge for hvor meget de har skrevet. Så han har det med at gentage sig selv.
Gravatar #10 - Polyvinylchlorid
14. jan. 2002 22:04
rasta-p ja det må du nok sige ...
Gravatar #11 - Reez
2. maj 2002 18:22
rasta-p #9:
Deitel & Deitel er totalt umulig at slå op i. "C++ for Real Progammers" af Maz Spork (Hans forældre så vist for meget Star Trek) styrer IMO.
Men den skal man ikke gå igang med før man har vendt og drejet "C++" fra IDG et par gange.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login