mboost-dp1

IE5/6, vista og fejl i sidevisning

Gå til bund
Gravatar #1 - canner
5. okt. 2007 09:31
Hejsa.

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, men står i den "uheldige" situation at jeg bruger Vista. Det betyder at jeg desværre ikke kan teste siden i IE6, og som de fleste ved har IE6 nogle børnesygdomme, som MS først er kommet til livs i IE7. Jeg snakker ikke om png-fixet, som jo kan rettes med en js-fil, men derimod om nogle positionerings- og visningsfejl:

http://confide.dk/terminal/ - tjek siden ud i IE5/6 vs. Firefox/IE7.

Problemet er at jeg ikke kan rette på fejlen herhjemme, da jeg ikk kan benytte IE6 i Vista og for at sige det mildt så virker deres Virtual PC-løsning røv-og-nøgler i Vista med wireless forbindelse til nettet på hostmaskinen.

Håber der er nogle, der kan hjælpe mig med problemet?

Jeg leder efter enten et ultimativt IE5/6-hack eller en måde hvorpå jeg kan benytte IE6 under Vista. Anyone?
Gravatar #2 - hgul
5. okt. 2007 09:34
Prøv evt. Browsershots.
Gravatar #3 - fidomuh
5. okt. 2007 09:36

Dit musik starter automatisk.
100% voldsomt irriterende.

Udover det, lav dit design efter standarderne, hvis IE6 kraever et stoerre fix, saa maa folk jo undlade at bruge en lorte browser :)

( Men browsershots er genial til tests, ville bare whine :P )
Gravatar #4 - canner
5. okt. 2007 09:43
#3, det er ikke mit ønske at musikken starter automatisk.

Jeg har whinet enormt meget til designeren om at han insisterer på at bruge semi-transperente png's og en pattern-baggrund.

#2, præcis hvad jeg ledte efter. Takker :)
Bare ærgeligt det tager så lang tid :D
Gravatar #5 - fidomuh
5. okt. 2007 09:46

Jeg bruger ogsaa semi-transparente png'er og har brugt pattern baggrund..
Jeg gider ikke fixe det til IE5/6..

Det er ikke min skyld at folk bruger en lorte browser :P
Gravatar #6 - canner
5. okt. 2007 09:48
Haha. Det er rigtigt nok - men når man laver siden til en anden så er det lidt mere vigtigt at den virker efter Windows XP-standarden - desværre er der ikke nok der bruger korrekte browsere derude.
Gravatar #7 - fidomuh
5. okt. 2007 09:51

Hehe, yeah.. :)

Men saa maa designeren jo lade vaere med at bruge det.
Designeren arbejder efter de regler du saetter, ikke omvendt. :)
Gravatar #8 - canner
5. okt. 2007 10:05
i like a challenge :)
Gravatar #9 - hgul
5. okt. 2007 14:55
Du kunne også prøve Total Validator hvis det skal gå lidt hurtigere, men så bliver du nok nødt til at betale for Pro udgaven, da den gratis version ikke skulle være så brugbar.
Gravatar #10 - canner
8. okt. 2007 22:34
Jeg gider ikke kode efter standarderne så længe microsoft ikke gider - og de sætter desværre majoriteten af brugerstandarder. For mig at se så har gratis-versionen ikke meget at tilbyde end en omgang validering af html - og det er jo ikke rigtigt det jeg ønsker.

Der får jeg blot en masse omgang brok over at jeg mangler alt='' og at der ikke må være & i mine href's. Hvordan man undgår sidstnævnte har jeg faktisk aldrig fattet, hvis jeg skal være ærlig :/
Gravatar #11 - hgul
9. okt. 2007 04:33
#10 Hvilket jeg også har skrevet - altså, at den gratis version ikke er specielt brugbar. Det er jo så dit eget valg om du ønsker at betale et engangsbeløb for at få tjekket dine websites i forskellige browsere.

Men hvis prisen virkelig er så stort et problem er der selvfølgelig altid Multiple IE.
Gravatar #12 - D_V
9. okt. 2007 04:34
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login