mboost-dp1
hvordan aktiveres en funktion i excell
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har lavet en function i excell. Den benytter relative kald til celler i nærheden som indgår i beregning at den værdi funktionen returnerer.
Problemet er at funktionen ikke kaldes når jeg ændrer værdi i en af de celler den bruger til indput. Derved opdateres beregningen ikke. Det hjælper ikke at trykke "F9"
Hvad gør jeg?
Problemet er at funktionen ikke kaldes når jeg ændrer værdi i en af de celler den bruger til indput. Derved opdateres beregningen ikke. Det hjælper ikke at trykke "F9"
Hvad gør jeg?
Funktionen kaldes også hvis jeg indtaster den påny i cellens formelfelt, eller hvis jeg bare går ind i formelfeltet og trykker enter.
Cloud02 (5) skrev:Jeg må indrømme at jeg har lidt problemer med at forstå selve problemet.
Han har vel en celle med en funktion som beregner tal fra andre celler, men når han ændrer værdierne i de andre celler så beregner den ikke funktionen automatisk.
Kun hvis han skriver funktionen igen eller vælger feltet og trykker enter, bliver det beregnet.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.