mboost-dp1

hvordan aktiveres en funktion i excell

Gå til bund
Gravatar #1 - jakester
21. nov. 2009 18:45
Jeg har lavet en function i excell. Den benytter relative kald til celler i nærheden som indgår i beregning at den værdi funktionen returnerer.

Problemet er at funktionen ikke kaldes når jeg ændrer værdi i en af de celler den bruger til indput. Derved opdateres beregningen ikke. Det hjælper ikke at trykke "F9"

Hvad gør jeg?
Gravatar #2 - Dreadnought
21. nov. 2009 20:00
Jeg mener at makroer kræver en knap for at aktivere.
Gravatar #3 - jakester
21. nov. 2009 20:18
Funktionen kaldes også hvis jeg indtaster den påny i cellens formelfelt, eller hvis jeg bare går ind i formelfeltet og trykker enter.
Gravatar #4 - mindzero
21. nov. 2009 20:29
Virker andre formler? Så at automatisk udregning ikke er slået fra i Excel indstillingerne?

Hvilken slags funktion bruger du? Hvis du bruger arrays så skal du trykke CTRL-SHIFT-ENTER istedet for bare ENTER når du har indtastet funktionen.
Gravatar #5 - Cloud02
21. nov. 2009 20:38
Jeg må indrømme at jeg har lidt problemer med at forstå selve problemet.
Gravatar #6 - mindzero
21. nov. 2009 20:40
Cloud02 (5) skrev:
Jeg må indrømme at jeg har lidt problemer med at forstå selve problemet.

Han har vel en celle med en funktion som beregner tal fra andre celler, men når han ændrer værdierne i de andre celler så beregner den ikke funktionen automatisk.
Kun hvis han skriver funktionen igen eller vælger feltet og trykker enter, bliver det beregnet.
Gravatar #7 - jakester
21. nov. 2009 20:50
#6 Det er helt korrekt forstået
Og jeg ønsker at funktionen skal genberegnes, enten automatisk som ved en almindelig formel. Eller alternativt via en makro der kaldes ved et tryk på en knap.
Gravatar #8 - jakester
21. nov. 2009 20:54
Nu har jeg lavet en "sub" der heder beregn og i den kan jeg genskrive formlen i de celler jeg er interesseret i f.eks:

Range("F8").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=fridoegn()"
Range("F10").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=fridoegn()"
osv.

Det virker, men det er jo ikke særligt pænt.
Gravatar #9 - mindzero
22. nov. 2009 17:24
Men du svarede ikke på spørgsmålene i #4. Virker andre formler? Indeholder den arrays eller andet eksotisk? Er det en stor og indviklet tabel med masser af formler?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login