mboost-dp1

Hvor sikker er en password-protected mappe via .htaccess

Gå til bund
Gravatar #1 - searchia
14. mar. 2010 17:27
Hej

Jeg læste lidt om hvordan man password protecter en mappe via .htaccess på en hjemmeside og tænkte på at bruge det, men før jeg bruger det ville jeg hører hvor sikkert det er at bruge?
Gravatar #2 - Daniel-Dane
28. mar. 2010 17:25
Det skulle eftersigende være 100 % sikkert, da det er webserveren, som står for det, og bryder den ned, får man jo slet ikke adgang. Man skal bare huske at lægge password-filerne i en mappe, som udefrakommende ikke kan tilgå.
Gravatar #3 - myplacedk
28. mar. 2010 17:57
Det sker af og til at en webserver går ned, og ikke har helt samme konfiguration efter den er "repareret". Jeg har selv oplevet af .htaccess-filer pludselig ikke virkede længere, og så er der jo fri adgang.

Hvis du ønsker sikkerhed, så placer data et sted for det ikke er tilgængeligt. Indsæt derefter en eller anden form for software, som under de helt rette betingelser gør data tilgængeligt.

En tommelfingerregel siger, at filer som ikke skal være offentligt tilgængelige, skal ikke være i din website-mappe ("www", "public_html" eller whatever), eller en undermappe.

Kører man den helt ud skal der egentlig ikke engang være PHP der, ud over noget som includer den "rigtige" kode.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
28. mar. 2010 18:36
Virkelig? Er .htaccess ikke blokeret permanent?
Gravatar #5 - myplacedk
28. mar. 2010 18:58
Hvis webserveren ikke er konfigureret til at tillade password-beskyttelse via .htacces, så er der ingen password-beskyttelse.

Konfigurationer ændrer sig. Især hvis det ikke er din egen server. Og især hvis det er et "billigt" webhotel.
Gravatar #6 - zin
28. mar. 2010 23:50
#1: Bare husk at brug krypterede passwords - ellers flyver de over Internettet ukrypteret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login