mboost-dp1
Hvilket sprog er Google kodet i?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Det er en kompliceret ting noget af det er skrevet i python noget af det basere sig på et selvdesignet filsystem/database inplemeneteret som en udvidelse/modifikation af linux kernen hvilket vel betyder C, søge delen ar lidt mere kompliceret end det ser ud til men det store problem er at lagre og tilgå tingene hurtigt nok.
Det ville iøvrigt ikke undre hvis google på et eller andet tidspunk har skabt deres eget sprog som noger af det så også er implementeret i.
Det ville iøvrigt ikke undre hvis google på et eller andet tidspunk har skabt deres eget sprog som noger af det så også er implementeret i.
#2 DUdsen
Det har faktisk et navn - Google File System. :P
Det er som du skriver et system baseret på Linux kernel designet til ikke rigtigt at flytte og slette data, men derimod at skrive ny data og ikke mindst læse data hurtigt. Som jeg har forstået det, bliver dataen opbevaret i ekseptionelt store filer, og benytter en særlig hjemmelavet nodetree søgemetode designet til opgaven, som også bruges i Gmail.
Jeg ved egentligt ikke så meget om selve systemet, jeg mener dog engang at have set hvordan de modificerede kernels et sted på google.com - jeg kan bare ikke finde hvor. :(
"...basere sig på et selvdesignet filsystem/database inplemeneteret som en udvidelse/modifikation af linux kernen..."
Det har faktisk et navn - Google File System. :P
Det er som du skriver et system baseret på Linux kernel designet til ikke rigtigt at flytte og slette data, men derimod at skrive ny data og ikke mindst læse data hurtigt. Som jeg har forstået det, bliver dataen opbevaret i ekseptionelt store filer, og benytter en særlig hjemmelavet nodetree søgemetode designet til opgaven, som også bruges i Gmail.
Jeg ved egentligt ikke så meget om selve systemet, jeg mener dog engang at have set hvordan de modificerede kernels et sted på google.com - jeg kan bare ikke finde hvor. :(
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_File_System
Er det det her du tænker på?
http://labs.google.com/papers/gfs-sosp2003.pdf
Interessant læsning.
Er det det her du tænker på?
http://labs.google.com/papers/gfs-sosp2003.pdf
Interessant læsning.
#1 Selve søgedelen, kan ikke betragtes så isoleret som du måske fisker efter fordi:
Du har en webcrawler der på en Gbps linie spiser sig igennem links. Du har services som fjerner dupletter, indekserer indhold, tildeler ranks mm. Du har selve data backenden, som består af 60.000 computere der kører deres eget filsystem/database med mere end 30 petabyte data.
Så bortset fra diverse frontends og webservices, vil langt det meste være lavet i C, simpelthen fordi der er brug for performance! Dén frontend der servicerer dig nå du kommanderer din browser hen på www.google.com og udfører POST's vil være CGI, formeentlig også C kode.
Du har en webcrawler der på en Gbps linie spiser sig igennem links. Du har services som fjerner dupletter, indekserer indhold, tildeler ranks mm. Du har selve data backenden, som består af 60.000 computere der kører deres eget filsystem/database med mere end 30 petabyte data.
Så bortset fra diverse frontends og webservices, vil langt det meste være lavet i C, simpelthen fordi der er brug for performance! Dén frontend der servicerer dig nå du kommanderer din browser hen på www.google.com og udfører POST's vil være CGI, formeentlig også C kode.
Ok tak for indlaegene. Men hvad saa med de faa fyre, der startede det?
Har det altid vaeret saa advanceret?
Har det altid vaeret saa advanceret?
Google startede som et forskningsprojekt i 1996 af Larry Page og Sergey Brin som var Ph.D. studerende universitet i Standford.
Mener også noget af det er lavet i AJAX
Læs mere her
Det er en interessant artikel om Google's tilblivelse.
Du skiver noget om et nodetree. Har googlet lidt, men forstår ikke rigtig begrebet, er det noget jeg kan få dig til kort at fortælle hvad drejer sig om ?
Mener også noget af det er lavet i AJAX
Læs mere her
Det er en interessant artikel om Google's tilblivelse.
Du skiver noget om et nodetree. Har googlet lidt, men forstår ikke rigtig begrebet, er det noget jeg kan få dig til kort at fortælle hvad drejer sig om ?
nodetræ eller nodetree først skal node defineres f.eks. som et element et sgml sprog f.eks. er xhtml's div element en node, node er opbygget hirakisk f.eks.
html
-|--div
-|---|-a
----div
osv
altså i en træ struktur, derfor kalder man det for et nodetræ
et nodetræ er altså en hirakisk opbygget liste af elementer.
og så er det meget mere end det men det må værre op til en anden at forklare
html
-|--div
-|---|-a
----div
osv
altså i en træ struktur, derfor kalder man det for et nodetræ
et nodetræ er altså en hirakisk opbygget liste af elementer.
og så er det meget mere end det men det må værre op til en anden at forklare
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.