mboost-dp1

Hvilket programmeringsprogram skal jeg bruge...

Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
15. okt. 2002 17:41
Hey alle sammen... Jeg skal til at begynde på at programmere under linux. Jeg har tidligere programmeret i windows med bordland og Virtual C++.

Mit sprøgsmål er nu om ikke der skulle være nogen, der kendte et godt program der er lige så brugervenlige som de to nævnte??? Programmet skulle helst kunne compilere til begge platforme, hvis det da ellers er muligt :-)

Jeg har brugt timer på nettet, for at finde et godt program, men det er ikke lykkes. Jeg håber at der er en her der kan give mig et tip!!!

Ups jeg glemte at skrive at jeg vil programmere i C++ :-)
Gravatar #2 - west
15. okt. 2002 20:17
g++ og vim ? =)
Gravatar #3 - Simm
16. okt. 2002 17:08
Kylix :)
Gravatar #4 - Wolly
17. okt. 2002 17:52
Tak for svarene... Kylix it is...

Flot at jeg ikke endgang kunne stave navnet på programmet jeg brugte rigtigt... Bordland lol.

Kylix virker klart som det nemmeste at gå til, da jeg allerede kender Borland...
Gravatar #5 - Simm
17. okt. 2002 18:00
Wolly; Det er faktisk Borland der laver Kylix - det er ikke et navn på et program ;)
Gravatar #6 - Wolly
19. okt. 2002 21:34

Det fandt jeg godt ud af, da jeg undersøgte programmet på nettet :-)
Gravatar #7 - Simm
21. okt. 2002 18:38
Jeg har i hvertfald ditched Kylix indtil videre, det er et godt koncept at det er gratis, men synes det er dårligt, at den starter hvert program man kompiler, med en "This program has been made with an Open Edition of Kylix". Så hellere, at det havde været en fast bestanddel af en About-box eller noget..
Gravatar #8 - tazz
20. apr. 2003 10:54
Jeg er enig med #2 :P
Gravatar #9 - Cosine
11. aug. 2003 19:58
KDevelop er et rigtig godt udviklingsmiljø, som understøtter følgende sprog:

Ada
C
C++
Fortran
Java
PHP
Pascal
Perl
Python
Ruby
UNIX shell scripting (ikke rigtig et programmeringssprog)

Det fokuserer på C++, og er derfor ideelt til at udvikle programmer til Qt/KDE (som er skrevet i C++). GCC (g++) er compileren.
Der er templates til forskellige programmer i næsten alle sprogene, inkl. GTK-templates til C.

[Edit] Forresten tror jeg at du hurtigt kan vænne dig til KDevelop hvis du har arbejdet med Visual C++... [/Edit]

- Simon
Gravatar #10 - DUdsen
11. aug. 2003 20:33
#9 hvis man satser på QT til grafikken skylder man sig at kigge på QT designer.
QT er iøvrigt portabelt men er kun gratis under linux-
Gravatar #11 - seahawk
12. aug. 2003 08:01
9 replies, og ikke EN ENESTE har spurgt hvad det er du skal programmere!!!

Der findes intet "perfekt" programmeringssprog - det afhænger af opgaven!

Så lad mig da spørge: Hvad er det du har tænkt dig at kode? :)
Gravatar #12 - Wolly
15. aug. 2003 21:00
Well hvis i ser på datoen for min første post, er det ca. et år siden jeg stilte spørgsmålet :-)

Dengang havde jeg egentligt ikke rigtig noget formål med programmeringen, men ville bare gerne sætte mig ind i programmering til Linux, da jeg har lavet lidt til Windows. Jeg testede Kylix som nogen foreslog og det var faktisk ok til mit formål... Jeg fik lavet nogle småprogrammer, som ikke rigtig kunne noget som helst brugbart, men målet var også kun at få kendskab til mulige programmer :-)

Jeg har også leget lidt med QT som DUdsen foreslog, men fik ikke rigtig noget ud af det. Nu har jeg ikke rigtig tid til at fortsætte, da jeg laver en del sider i xhtml-CSS for tiden, og det skal man jo også lige sætte sig ind i :-)

Men jeg takker da for alle svarene :-)
Gravatar #13 - Simm
17. aug. 2003 08:44
Totalt tophat, at du lige skriver, hvad du fik ud af det :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login