mboost-dp1

Hvilket programerings sprog.

Gå til bund
Gravatar #1 - 4nd3r5
20. jun. 2004 07:30
Jeg vil gerne lave et lille program , det skal hente en hjemme side. Finde det data jeg gerne vil have og returnere det i et vindue, og evt gemme det i en fil.

Hvilket sprog er egnet.

Jeg bruger windows XP.

Jeg har lavet et program der gør det i PHP, men jeg gider ikke at have PHP kørende, da min computer allerede er sænket nok af anti virus og firewall etc. etc. LL windows..
Gravatar #2 - Simm
20. jun. 2004 15:13
tjaeh.. du kan vist bruge alle programmeringssprog til det formål ;)
Gravatar #3 - GroWL
24. jun. 2004 15:11
Gør php virkelig din computer så meget langsommere? Hvis du virkelig mener det med at du vil prøve et andet sprog så prøv VBScript. Jeg kender ikke selv særlig meget til VBScript, udover at det allerede "kører" på computeren.

VBScript er det eneste ordentlige scripting sprog der er installeret med windows og VBScript skulle være nemmere at begynde på end rigtige sprog.

Og for at det ikke skal være løgn så mener jeg ikke at noget scripting sprog (hverken PHP eller VBScript) kører hele tiden. De startes når du kører scriptet/"programmet" og stoppes når scriptet slutter.
Gravatar #4 - .dot
24. jul. 2004 20:45
#3 - PHP køre da på en webserver, ikke? - Webserveren køre jo derfor hele tiden, medmindre man gider og sarte/stoppe serveren manuelt.
Gravatar #5 - Wolly
25. jul. 2004 12:36
Det er sq ikke meget cpu kraft apache bruger, når der ikke er nogen der connecter til den!
Gravatar #6 - TullejR
25. jul. 2004 16:12
php kan da også køre selvstændigt - og det bruger da ingen resourcer når det ikke bliver brugt, det kører jo kun i det øjeblik scriptet bliver kørt...
Gravatar #7 - .dot
11. aug. 2004 16:42
#5 - Nej, men den bruger dog noget...

#6 - Så blev man så klog :)
Gravatar #8 - Gruesome
11. aug. 2004 19:49
Faktisk så kan PHP kode jo også compiles hvis det er det man vil :).
Gravatar #9 - Simm
11. aug. 2004 22:13
Ja, og man har pengene til at købe enten IonCubes eller Zends compiler-dims
Gravatar #10 - Viperaberus
12. aug. 2004 09:07
Jeg har ikke lige kigget på koden til Apache, men jeg går da ud fra, at dens tråde er "blocked" indtil der kommer en connection... dvs. reelt er det kun OS'et der bruger CPU kraft (andre ressourcer bruges der dog stadig - fx RAM)
Gravatar #11 - Cosine
22. aug. 2004 12:26
VB.NET er måske noget for dig, ellers C#.

Det er det letteste at gå til, og laver noget der minder om rigtige programmer.

- Simon
Gravatar #12 - Infophreak
22. aug. 2004 14:46
"det skal hente en hjemme[ ]side."
Det bruger man wget til.

"Finde det data jeg gerne vil have og returnere det i et vindue, og evt gemme det i en fil."
Det bruger man perl til. Vinduet kan laves med Perl/Tk, eller også kan man bare få det i en kommandoprompt. Alting behøver jo ikke at være grafisk bare fordi man kan.

Til at binde det sammen bruger man shellscript.

Hvorfor i alverden gå ud og genopfinde den dybe tallerken?!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login