mboost-dp1
hvad er fejlen i 'C' koden?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
#qw_freak
Jeg kan anbefale dig at gå ind på ##C-channelen på chat.freenode.org, hvis du har IRC. De er rimelig hjælpsomme (hvis du kan stille dit spørgsmål godt).
Jeg kan anbefale dig at gå ind på ##C-channelen på chat.freenode.org, hvis du har IRC. De er rimelig hjælpsomme (hvis du kan stille dit spørgsmål godt).
Du kan se på clock() funktionen og så se på forskellen fra lige før du startede din løkke, til hvad værdien er nu, og om denne forskel er mindre/større end 10 sekunder * CLOCKS_PER_SEC.
Men dette kan være en dårlig ide af flere grunde som skulle være rimelig åbenlyse, både mht. præcision af hvornår loopet stoppes og at programmet ikke kan lave andet imens det arbejder. Det kan selvfølgelig være at disse to ting ikke betyder så meget, og så kan du bare se bort fra denne kommentar.
Hvis 10 sekunder er et krav der skal mødes med nogen form for præcision, så kan du evt. overveje at bruge en hardware timer hvis det hardware du har, har en el. flere af disse?
Men dette kan være en dårlig ide af flere grunde som skulle være rimelig åbenlyse, både mht. præcision af hvornår loopet stoppes og at programmet ikke kan lave andet imens det arbejder. Det kan selvfølgelig være at disse to ting ikke betyder så meget, og så kan du bare se bort fra denne kommentar.
Hvis 10 sekunder er et krav der skal mødes med nogen form for præcision, så kan du evt. overveje at bruge en hardware timer hvis det hardware du har, har en el. flere af disse?
#56
Ja, okay. Jeg kunne ikke lige se nogen anden grund til at lave en løkke der kører i 10 sekunder end at man skal få 10 sekunder til at gå :)
Ja, okay. Jeg kunne ikke lige se nogen anden grund til at lave en løkke der kører i 10 sekunder end at man skal få 10 sekunder til at gå :)
#51
Du bør aldrig rode dine include filer sammen med compilerens include filer.
Men hvis header filerne ligger i et dir som hvor compileren søger, så skal den naturligvis også kunne finde dem.
På mange måder tror jeg at det var nemmere for dig med command line nuild, fordi så var det nemt at gennemskue hvad der skete.
Du bør aldrig rode dine include filer sammen med compilerens include filer.
Men hvis header filerne ligger i et dir som hvor compileren søger, så skal den naturligvis også kunne finde dem.
På mange måder tror jeg at det var nemmere for dig med command line nuild, fordi så var det nemt at gennemskue hvad der skete.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.