mboost-dp1

HTML i et andet perspektiv

Gå til bund
Gravatar #1 - ignuz
8. dec. 2009 16:41
Jeg skal lave en hjemmeside hvor designet helst skal virke så realistisk som muligt. Dette bevirker også at synsvinklen ikke bliver "lige oppe fra og ned" . Så kort sagt vil det være muligt at skrive noget html tekst og have input type="text" som passer med eksempelvis dette perspektiv
Gravatar #2 - ChrisCopy
8. dec. 2009 16:45
Hejsa, jeg anbefaler stærkt MLD.DK

han er en af mine venner, og han er det jeg kalder "HTML" autist.

skriv til ham! han kan 100% hjælpe dig

mvh, CC
Gravatar #3 - ChrisCopy
8. dec. 2009 16:46
hovsa!

http://ml-d.dk/

sådan
Gravatar #4 - Windcape
8. dec. 2009 16:54

Hans ide om at placere 22769 linjers whitespace før hans HTML, og stadigvæk ikke inkludere en doctype, går at jeg nok vil rate ham ret inkompetent og paranoid.

Du kan bruge SVG, Flash eller Silverlight for et optimalt resultat.

Eller du kan gøre forsøget med Javascript/CSS til at rotere teksten. Dog er browser kompabiliten på det punkt hamrende elendig.

Derudover skal du tilpasse font størrelsen per individuelle linje. Bliver nok lidt meget træls at kode.
Gravatar #5 - ChrisCopy
8. dec. 2009 16:59
Hahahahahahahhahahahahaha.

Ja, det lød nu ret komisk.
men who the fuck gives a shit about your fucking rating? spade, hvis du har et bedre forslag. Så bare smid det afsted, men der er ikke behov for at "rate" de andre forslag. det skal han nok selv gøre, din blast-op fucked sociale fail :)
Gravatar #6 - ignuz
8. dec. 2009 17:02
Ville helst undgå at benytte mig af SVG,FLASH eller silverligt da jeg i kravspecifikationen netop skrev at jeg helst ville gøre mig uafhængig af eksterne programmer ( for kompabilitetens og ydelsens skyld) men dette kan naturligvis blive enden af det hvis der ikke er andre løsninger. Men takker for forslagene

wtf?

En af mine venner snakkede også om noget pixel forskydning - er der nogen af jer der har prøvet noget lignende det?
Gravatar #7 - arne_v
8. dec. 2009 17:08

Det bør ikke være et problem at antage Flash player installeret.

Gravatar #8 - ignuz
8. dec. 2009 17:11
#7 en anden grund til det er at min evner i flash er begrænset ( faktisk ikke eksisterende).
Er det fhv. nemt at lave registering osv. i flash ( skal fungerer med en database) ?
Gravatar #9 - arne_v
8. dec. 2009 17:13

Flash er client side. Database er server side.
Gravatar #10 - ChrisCopy
8. dec. 2009 17:15
Silverlight syntes jeg også er et rigtig godt bud, nok bare ikke hvis det skal fungere med mange browsere...

Eller's ville jeg også tage flash, da cirka 99% af alle internet brugere har flash installeret.

Blev bare lidt sur, da han syntes det var iorden at nedgøre Martin. Der er mange måder at føre en diskussion/ forum. Det er ihvertfald ikke smart at nedgøre andre folks værdier & ideer. Når de egentlig bare gav deres bud på noget hjælp..

Så ja, et lorte svar fortjente et lorte svar :)
Gravatar #11 - ignuz
8. dec. 2009 17:16
Tror jeg bliver nød til at skrive lidt mere præcist hvad det er jeg har brug for.
Alt mit indhold på siden bliver nød til at være i det førnævnte perspektiv for at det ikke skal komme til at se fucked ud.
Eftersom at projektet består i at lave en digital ønskesedel ( på mange måder kommer det til at ligne http://www.jeg-oensker-mig.dk/ ), så mit spørgsmål går på om alt indholdet der er på den side vil være muligt at lave i flash/silverlight ?

Har ingen anelse om flash generelt, og ved derfor ikke hvordan det helt præcist foregår og om man derfor kan integrerer php i flash eller lignende.
Gravatar #12 - zacho
8. dec. 2009 17:50
#ChisCopy, Windcape kom faktisk med nogle forslag til hvordan det kunne laves, men fremhævede i samme omgang, at der ikke er meget der tyder på, at din ven er så god til HTML, som du gerne ville have han skulle være...

Derudover så ligner det mest af alt et template som han har lagt ind på sin side, samt at CSS'en fortæller det samme med denne linje:
/* Designed by AllFreeTemplates.info, file checksum is F1B6A209. */

Så imo, er der ingen grund til, at du går amok over han bliver kritiseret...
Gravatar #13 - ChrisCopy
8. dec. 2009 18:14
#Zacho

Ja, han fremhæver også sine forslag.

Jeg kan så se at i ikke mener at han er god til html. Fair nok, jeg aner ikke så meget om emnet så i har sikkert ret.

Det er bare tonen, som satte mig lidt af. Det selv samme kunne havde været sagt ved simpelt bare at sige "Efter at have set på din ven's html kode, tror jeg ikke at erfaringen er tilstrækkelig".

:) det var såment bare det.
Gravatar #14 - Cloud02
8. dec. 2009 18:28
Nej, der er forskel på at en efaring er utilstrækkelig og man er en komplet inkompetent nar som bør holde naller fra HTML.

Det giver INGEN absolut INGEN mening at tilføje 22000+ linjers whitespace.
En uerfaren person ville nok glemme tags og have fejl i noget opsætning hist og her, mens en inkompetent laver et trick med at tilføje 70kb tom data.
Gravatar #15 - ChrisCopy
8. dec. 2009 18:34

Aha...

Yes yes, vi bliver nok aldrig helt enige.

Men okay - jamen sorry så mr,Windscape, Mr.Zachom Mr.Cloud02.

Folk som begynder på noget, eller prøver at hjælpe i bedste intention skal svines til døden

Deal.

Gravatar #16 - myplacedk
8. dec. 2009 18:36
Cloud02 (14) skrev:
En uerfaren person ville nok glemme tags og have fejl i noget opsætning hist og her, mens en inkompetent laver et trick med at tilføje 70kb tom data.

Hvad så med at placere title-tagget i body'en? Eller den her:
<link rev="made" href="mailto:[email protected]" />
Gravatar #17 - Cloud02
8. dec. 2009 18:38
ChrisCopy (15) skrev:
Folk som begynder på noget, eller prøver at hjælpe i bedste intention skal svines til døden
Nej, problemet er at du beskriver ham som værende en guru til HTML, hvilket han tydeligvis ikke er.

Det er grundet din profilering af ham at hans færdigheder bliver sat på spidsen på denne måde.

havde du derimod beskrevet ham som den 14-årige han er og sagt han er ferm til det der med HTML, havde sagen været en anden.
Gravatar #18 - ChrisCopy
8. dec. 2009 18:44
Ahh...

Okay, jeg troede nu også han var ret dygtig. Men igen, jeg har nok ikke nok HTML erfaring til at se det. Men igen, det kunne du også bare havde skrevet før :)

Men okay, jeg kan godt se din point. Og jeg giver dig ret, min fejl :)
Gravatar #19 - squad2nd
8. dec. 2009 18:46
#4: Windcape

Hans ide om at placere 22769 linjers whitespace før hans HTML, og stadigvæk ikke inkludere en doctype, går at jeg nok vil rate ham ret inkompetent og paranoid.

Han må have opdateret siden. Jeg får det til 24193 linier, uden wrap. :-P
Gravatar #20 - arne_v
8. dec. 2009 19:34
ChrisCopy (2) skrev:
Hejsa, jeg anbefaler stærkt MLD.DK

han er en af mine venner,

ChrisCopy (18) skrev:
Okay, jeg troede nu også han var ret dygtig. Men igen, jeg har nok ikke nok HTML erfaring til at se det.

Du anbefaler altså dine venner uden at lave en reel vurdering af om de er et godt valg??
Gravatar #21 - Windcape
8. dec. 2009 19:35

Min Firefox mener godt nok kun der er 22952 linjer i alt, så det lyder lidt underligt. Oh well.

ChrisCopy (10) skrev:
Blev bare lidt sur, da han syntes det var iorden at nedgøre Martin. Der er mange måder at føre en diskussion/ forum. Det er ihvertfald ikke smart at nedgøre andre folks værdier & ideer.
Prøv et forum uden nørder i så.
Gravatar #22 - Windcape
8. dec. 2009 19:36
Ignuz (6) skrev:
Ville helst undgå at benytte mig af SVG,FLASH eller silverligt da jeg i kravspecifikationen netop skrev at jeg helst ville gøre mig uafhængig af eksterne programmer ( for kompabilitetens og ydelsens skyld) men dette kan naturligvis blive enden af det hvis der ikke er andre løsninger. Men takker for forslagene
kravspecifikationener make baby pandas cry.
Gravatar #23 - arne_v
8. dec. 2009 19:40
Windcape (22) skrev:
kravspecifikationener make baby pandas cry.

Tilpas tunge kravspecifikationer make everyone cry.
Gravatar #24 - røvskæg
8. dec. 2009 20:13
#0 - Interessant project.

Kunne man ikke lave noget ala :

Ønske-liste i html -> til et image : http://www.acasystems.com/en/web-thumb-activex/faq...

og så manipulere image'et fot at få perspektivet på, samtidig med at holde styr på evt. links position.

og så vise billedet med links på.

Det hele kan så laves uden noget plugin. Lidt JavaScript til evt. links og copy tekst, hvis man skal kunne det.

Du kan sikkert oven i købet lavet billedet lidt krøllet med de rigtige image filtre.

God fornøjelse.
Gravatar #25 - røvskæg
8. dec. 2009 20:26
Måske var det smartere bare at "tegne" billedet via php istedet for at gå : html til image via det der ActiveX jeg linker til i #24.
Gravatar #26 - ignuz
8. dec. 2009 21:39
#22 + #23
Kravspecifikationen er selvopstillet, så det vil ikke være noget problem at fjerne det ene punkt.
Hele pointen med designet er at det skal frembringe en følelse af at de blot sidder og laver en almindelig ønskeseddel som de plejer. Så det eneste der (måske) forhindre mig i at lave det i flash/silverlight er at jeg ingen erfaring har med at lave noget med nogle af de to.

Var det muligt at få et komplet ønskeliste system til at fungerer e hvis man laver siden i flash? ( vi har allerede lavet databasen som den skal connectes til)

#24 er det også muligt at benytte den når der skal være muligt at skrive i felterne ? ( må indrømme at jeg ikke ville undersøge indholdet af linket nærmere før jeg havde svar på ovenstående)

Tak for hjælpen og interessen til alle.
Gravatar #27 - røvskæg
8. dec. 2009 21:46
Ignuz (26) skrev:
er det også muligt at benytte den når der skal være muligt at skrive i felterne ?

Den er nok lidt svær. Den havde jeg ikke lige fanget.

Jeg troede bare det var til tante olga, der skulle kunne se ønske sedlen.
Gravatar #28 - ignuz
10. dec. 2009 09:55
#27 Trist det ikke var brugbart.

Nogle der kunne svare på om det var muligt at lave noget lignende http://www.jeg-oensker-mig.dk/ med flash/SVG ?
Gravatar #29 - reefermadness  
10. dec. 2009 11:51
#27 - Ja det er muligt
Gravatar #30 - Coney
10. dec. 2009 11:52
Total offtopic her, men jeg kan godt lide at ordene inkompetent paranoid er så stærkt fornærmende at nogen som helst kan mene de retfærdiggr brugen af ordene

fuck, shit, fucking, spade og det fine sammensurium "blast-op fucked sociale fail"... Udover at jeg ikke aner hvad blast-op fucked betyder, men det lyder da unægteligt grimt og ubehageligt...

Og skulle det ikke i sig selv være en smule komisk så ytrer leverandøren af disse fantastiske ord bagefter at andre folk overreagerer.... Det er da fantastisk:)
Gravatar #31 - izym
10. dec. 2009 22:20
Coney (30) skrev:
fuck, shit, fucking, spade og det fine sammensurium "blast-op fucked sociale fail"... Udover at jeg ikke aner hvad blast-op fucked betyder, men det lyder da unægteligt grimt og ubehageligt...

Et skud i tågen fra min side er, at "blast-op" betyder "opblæst".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login