mboost-dp1
Horisontal scrollbar i IE 8
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Davs gutter og gudinder, jeg sidder med et lille problem, det lader til at MS har besluttet sig for at html tagget Scroll=No ikke skal virker mere fra og med IE 8.
Jeg har så forsøgt mig en anden vej rundt med dette lille css snip:
<style type="text/css">
html {
overflow: hidden;
}
</style>
Men det er IE bedøvende ligeglad med, den fortsætter gladligt med st smide en horiosontal scrollbar på ;(
Skulle der ikke være et klogt hovede herinde, som har en løsning der får IE til at makke ret :)
Jeg har så forsøgt mig en anden vej rundt med dette lille css snip:
<style type="text/css">
html {
overflow: hidden;
}
</style>
Men det er IE bedøvende ligeglad med, den fortsætter gladligt med st smide en horiosontal scrollbar på ;(
Skulle der ikke være et klogt hovede herinde, som har en løsning der får IE til at makke ret :)
Nå, det problem fik jeg selv løst, lader til atr IE blot skulle bruge en tænke pause, også virkede det :)
Nu har jeg så et andet problem, når jeg klikker på et link fra menuen på min side, så åbner den selvf siden jeg beder om, men klikker jeg efterfølgende på et andet link i menuen, ja så sker der nul og niks.
hvis der er en der kan gennemskue dette, så ville det være rart med et vink med en vognstang om hvad der er galt.
Siden det drejer sig om er www.jørgensgård.dk
Nu har jeg så et andet problem, når jeg klikker på et link fra menuen på min side, så åbner den selvf siden jeg beder om, men klikker jeg efterfølgende på et andet link i menuen, ja så sker der nul og niks.
hvis der er en der kan gennemskue dette, så ville det være rart med et vink med en vognstang om hvad der er galt.
Siden det drejer sig om er www.jørgensgård.dk
No offence, men hvorfor er det du ikke vil have en scrollbar.. ? da jeg lige var inde på siden, så var kontakt punktet lettere dækket af kanten på min browser, så det virkede som et meget skævt design....
Og ja, jeg kører i en ordenlig opløsning, men gider ikke have min browser til altid at køre maximeret.
Og ja, jeg kører i en ordenlig opløsning, men gider ikke have min browser til altid at køre maximeret.
I skal begge have tak for jeres input. Jeg tror jeg går lidt i tænkeboksen, og se om jeg ikke kan skrumpe topdelen lidt ind, både i højde og bredde :)
Også skal jeg nok sætte mig lidt ind i iframe istedet for det gamle framesystem, men man er jo tilbøjelig til at bruge det man kender i forvjen :)
Ihvertfald skaL i have tak for kommentarerne.
Hov .. mens vi er igang, nogen forslag til en længde på toppen, skal jeg skrumpe den ned til 800 i bredden, eller tror i 1024 ville være ok ?
Også skal jeg nok sætte mig lidt ind i iframe istedet for det gamle framesystem, men man er jo tilbøjelig til at bruge det man kender i forvjen :)
Ihvertfald skaL i have tak for kommentarerne.
Hov .. mens vi er igang, nogen forslag til en længde på toppen, skal jeg skrumpe den ned til 800 i bredden, eller tror i 1024 ville være ok ?
Du skulle overveje at lære noget grundlæggende HTML, CSS og Webdesign før du fortsætter.
Og det er ret dumt at bruge en skærms opløsning som brede, da det ikke tager hensyn til windowframe-borders (afhænger af brugerens layout, f.eks. Aero in Vista er størrere end i XP), samt vertical scrollbars!
Hjemmesiden er horribel, bryder med enhvert regelsæt for design, og koden er elendig og fejlfyldt.
Så hvis du er det mindste seriøs, skal du læse og lære før du fortsætter. På nuværende tidspunkt liger det noget fra '90erne, lavet i Frontpage.
Og så kunne i jo ligeså godt ikke have en hjemmeside.
Og det er ret dumt at bruge en skærms opløsning som brede, da det ikke tager hensyn til windowframe-borders (afhænger af brugerens layout, f.eks. Aero in Vista er størrere end i XP), samt vertical scrollbars!
Hjemmesiden er horribel, bryder med enhvert regelsæt for design, og koden er elendig og fejlfyldt.
Så hvis du er det mindste seriøs, skal du læse og lære før du fortsætter. På nuværende tidspunkt liger det noget fra '90erne, lavet i Frontpage.
Og så kunne i jo ligeså godt ikke have en hjemmeside.
Desuden benytter du en DTD som aldrig har haft support for no-scroll. Så teknisk set har det aldrig skulle virke i nogen som helst browser!
Her er et uddrag fra din DTD
Her er et uddrag fra din DTD
<!ELEMENT body %Flow;>
<!ATTLIST body
%attrs;
onload %Script; #IMPLIED
onunload %Script; #IMPLIED
background %URI; #IMPLIED
bgcolor %Color; #IMPLIED
text %Color; #IMPLIED
link %Color; #IMPLIED
vlink %Color; #IMPLIED
alink %Color; #IMPLIED
>
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.