mboost-dp1

Hjemmeside

Gå til bund
Gravatar #1 - zumzar
16. dec. 2004 03:50
hvad er jeres mening om denne hjemmeside..

www.oso10kl.1go.dk

den er lavet i forbindelse med vores oso i 10 kl
og den vil fremstå som vores produkt.
vi er dog ikke prof inden for html, men fik alligevel lavet den på 1 dag.
Gravatar #2 - zumzar
16. dec. 2004 03:50
czxczxczczx
Gravatar #3 - sorensen
16. dec. 2004 04:41
Du skal nok lige tjekke den ud i andre browsere end IE.. Designet fucker noget op i Firefox..
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
16. dec. 2004 07:40

Der er meget galt med den side.

Der er ingen doctype på siden, i bruger tables til at styre layout. I har ingen character encoding. Siden validerer self ikke på w3c. I bruger frames og javascript... osv...

Jeg ved godt at det kun er 10. klasse, men i bør da også bruge lidt mere end en dag, hvis i ikke har styr på det.

Fik selv 11 for en hjemmeside som OSO, dengang tilbage i 10. klasse. Den lærer jeg havde dengang bruger stadig siden som godt eksempel :D
Gravatar #5 - Simm
16. dec. 2004 19:51
Hmm..jeg synes siden er noget dyster med den mørkegrønne farve og så er de lodrette bjælker i siderne en kende for smalle. Jeg har en bedre idé - hvad med om I, når nu I er nybegyndere, søger på nettet efter en skabelon som I kan ændre lidt på. Afhængig af hvordan jeres lærer/sensor er, så tror jeg godt I kan få en bedre karakter hvis I har en flot side. Husk på det er helhedsindtrykket der gælder! (også selvom designet måske ikke tæller i opgaven)

Søg eksempelvis på "free html templates" på Google. Det fedeste er hvis I selv sætter jeres præg på den skabelon (template) I nu vælger.. :)

Ang. validering af hjemmesiden, så synes jeg sq det er ok, at den ikke validerer 100%, hvis det kniber med tiden.. medmindre I da satser på at siden skal være offentligt tilgængeligt efter at opgaven er afsluttet.

Held og lykke med det!

#4 Der er ingen doctype på siden, i bruger tables til at styre layout. I har ingen character encoding. Siden validerer self ikke på w3c. I bruger frames og javascript... osv...

Er det en dødssynd at bruge hhv. tables, frames og javascript? hmm.. :)
Gravatar #6 - buch
16. dec. 2004 21:28
forsiden der virker det dumt med at man skal scrol for at se alt teksten
Gravatar #7 - hundeboll
17. dec. 2004 00:11
#1 zumzar:
Jeg vil foreslå i læser denne html guide og denne css guide.

Det var sådan jeg i tidernes morgen lærte min spæde begyndelse på HTML og CSS. Og i guiden til CSS giver de faktisk en ret god skabelon til en hjemmeside i stil med Jeres. Som endda virker i alle browsere :)

Held og lykke med det !
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login