mboost-dp1
hJeMmEsIdE
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
LOL.... inspireret af flere tråde herinde hvor folk lige viser deres hjemmeside frem, syntes jeg da også lige jeg ville være med....
De tråde plejer nemlig at blive til rigtig sjov læsning, har lige fået mig et par gode grinere :-)
Tak for det....
Nå, men kritik modtages ikke.... lol
Jeg kan ikke tåle det...... og hvad skal jeg bruge det til....
Nå, men anyway .. have a look http://kulturogevent.dk
De tråde plejer nemlig at blive til rigtig sjov læsning, har lige fået mig et par gode grinere :-)
Tak for det....
Nå, men kritik modtages ikke.... lol
Jeg kan ikke tåle det...... og hvad skal jeg bruge det til....
Nå, men anyway .. have a look http://kulturogevent.dk
"Kultur" og "Event står oven i hinanden på min computer...
Lige det første jeg lagde mærke til. Det er også noget værre noget når folk ikke kan finde ud af at lave overskriften. :P
linux, opera 10.62
I firefox står Kultur i, tja, 10-20 graders vinkel nedad.
... Efter at have testet den i google-chrome, epiphany, midori..., så ser det ud til at være meningen.
Dog ser det lige så ringe ud i konqueror!
Lige det første jeg lagde mærke til. Det er også noget værre noget når folk ikke kan finde ud af at lave overskriften. :P
linux, opera 10.62
I firefox står Kultur i, tja, 10-20 graders vinkel nedad.
... Efter at have testet den i google-chrome, epiphany, midori..., så ser det ud til at være meningen.
Dog ser det lige så ringe ud i konqueror!
Jep er meningen at KULTUR står på skrå...
Men er ved at få tegnet et logo, så headeren bliver nok ændret på et tidspunkt...
Jeg tjekker siden i chrome, FF og IE....
så er jeg vist 99% dækket ind.... men er vel også bare et fancy levn fra da jeg startede siden.... (som egentlig bare var for at øve mig videre i php, men endte som et færdigt projekt) bliver sikkert rettet...
Håber at selve kalenderen står ordenligt....
Men er ved at få tegnet et logo, så headeren bliver nok ændret på et tidspunkt...
Jeg tjekker siden i chrome, FF og IE....
så er jeg vist 99% dækket ind.... men er vel også bare et fancy levn fra da jeg startede siden.... (som egentlig bare var for at øve mig videre i php, men endte som et færdigt projekt) bliver sikkert rettet...
Håber at selve kalenderen står ordenligt....
Måske det at det er meget lille skrift på grå baggrund (ikke så meget kontrast til at læse med).
Når man zoomer til 150% ser det rimeligt godt ud.
Måske det at det er meget lille skrift på grå baggrund (ikke så meget kontrast til at læse med).
Når man zoomer til 150% ser det rimeligt godt ud.
Så lille tekststørrelse må ikke være med serif og der er lidt meget tekst vil jeg mene.
Hvis du gerne vil holde dig omkring en str. 8-12 stykker vil jeg nok vælge en Monaco fx. eller ihvertfald en font der er lavet til skærme og ikke print.
Det eneste der står ud, farvemæssigt, er nogen ligegyldige ikoner, slet dem evt. og vælg en nice font i en god størrelse.
Og min gamle lærer sagde at du må KUN bruge 3 forskellige font-størrelser per side.
Håber det kan bruges.
Hvis du gerne vil holde dig omkring en str. 8-12 stykker vil jeg nok vælge en Monaco fx. eller ihvertfald en font der er lavet til skærme og ikke print.
Det eneste der står ud, farvemæssigt, er nogen ligegyldige ikoner, slet dem evt. og vælg en nice font i en god størrelse.
Og min gamle lærer sagde at du må KUN bruge 3 forskellige font-størrelser per side.
Håber det kan bruges.
Synes kolonnen "mere" er lidt overflødig... Så ville et billede e.l. være bedre.
Begræns det til ca. 10 visninger pr. side.
Gør det mere tydeligt at man kan sortere i visningerne! Der gik et par minutter før det gik op for mig.
Det er ikke nødvendigt at dato og sted står så stort. Det ville i det hele taget være en smule pænere, hvis ikke det stod, som i en tabel, men mere som små artikler/teasere/(billede, arrangement navn, sted og link til mere information) Det ville også gøre arrangementerne mere indbydende!
Begræns det til ca. 10 visninger pr. side.
Gør det mere tydeligt at man kan sortere i visningerne! Der gik et par minutter før det gik op for mig.
Det er ikke nødvendigt at dato og sted står så stort. Det ville i det hele taget være en smule pænere, hvis ikke det stod, som i en tabel, men mere som små artikler/teasere/(billede, arrangement navn, sted og link til mere information) Det ville også gøre arrangementerne mere indbydende!
Er enig i folks mening om farve og font. De er ikke passende.
Sorteringsfunktionen bør desuden gøres meget mere tydelig, så folk vil klikke på den som noget af det første. Når jeg er fra Aalborg har jeg ingen interesser i events i Odense og København, medmindre jeg selv søger efter det.
Derfor mener jeg du bør vente med at vise så mange resultater før folk har sorteret efter deres valg. På forsiden kunne du så evt. have et udpluk af interessante arrangementer for den kommende uge eller to. Dog ikke for mange ...
Sorteringsfunktionen bør desuden gøres meget mere tydelig, så folk vil klikke på den som noget af det første. Når jeg er fra Aalborg har jeg ingen interesser i events i Odense og København, medmindre jeg selv søger efter det.
Derfor mener jeg du bør vente med at vise så mange resultater før folk har sorteret efter deres valg. På forsiden kunne du så evt. have et udpluk af interessante arrangementer for den kommende uge eller to. Dog ikke for mange ...
Lav postnummerinddelingen til grupper i standard scrolldown-menuen så den ikke er så lang, 0-999, 1000-1999 osv. for der er satme mange at vælge imellem. Så kan du lave en 'avanceret søgning'-side også hvor man kan vælge blandt hele moletjavsen. Alternativt skal man bare indtaste postnummeret selv.
De menuer der kommer når man holder musen over fx info må gerne være mere bløde i kanterne.
Derudover er jeg enig med det der tidligere er sagt, men for lige at lægge lidt ekstra vægt på det: Non-serif font! Siden ser generelt pænere ud når man lige zoomer ind engang (måske fonten hjælper).
Evt. en "Gå til toppen af siden" knap, når du nu har en "Gå til bunden".
De menuer der kommer når man holder musen over fx info må gerne være mere bløde i kanterne.
Derudover er jeg enig med det der tidligere er sagt, men for lige at lægge lidt ekstra vægt på det: Non-serif font! Siden ser generelt pænere ud når man lige zoomer ind engang (måske fonten hjælper).
Evt. en "Gå til toppen af siden" knap, når du nu har en "Gå til bunden".
#18 mener du ikke Serif fonte?
Der er masser af Seriffer på hans font ihvertfald :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sans-serif
Hvis det er tilfældet så er vi dog enige. Websites skal kun bruge serifs såfremt der er rigtig meget tekst kondenseret sammen i et samlet kontekst. Det er ikke tilfældet på dette site.
Der er masser af Seriffer på hans font ihvertfald :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sans-serif
Hvis det er tilfældet så er vi dog enige. Websites skal kun bruge serifs såfremt der er rigtig meget tekst kondenseret sammen i et samlet kontekst. Det er ikke tilfældet på dette site.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.