mboost-dp1
Hjælp til simpelt C++ Script
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Ok, jeg har rodet mig ud i noget værre rod.
Jeg har aldrig brugt C++ før men skal lave en dll fil.
Det jeg mangler er blot et input fra en fil.
Jeg skal læse fra en datafil.
I filen er der et sted hvor der står;
"TNInfo x y"
Det jeg skal er at lave et C++ script som kan finde TNInfo fra en fil og lægge X og Y ud i en variable. Jeg har brugt hele dagen på at finde ud af hvordan man gør det og jeg føler virkelig at jeg har spildt min tid..
Er der nogle som kan hjælpe mig?
Jeg har aldrig brugt C++ før men skal lave en dll fil.
Det jeg mangler er blot et input fra en fil.
Jeg skal læse fra en datafil.
I filen er der et sted hvor der står;
"TNInfo x y"
Det jeg skal er at lave et C++ script som kan finde TNInfo fra en fil og lægge X og Y ud i en variable. Jeg har brugt hele dagen på at finde ud af hvordan man gør det og jeg føler virkelig at jeg har spildt min tid..
Er der nogle som kan hjælpe mig?
#2 det var ca også så langt jeg kom.
Jeg kunne godt finde de enkelte commands men at sætte dem sammen uden at kunne strukturen i sproget er som at oversætte latin direkte til dansk og fortælle det til et barn.
Ved selve koden ikke er lang (fylder 5 linjer i AutoIT) så jeg tænkte på om der ikke var en som kunne brykke en frem til mig?
Jeg kunne godt finde de enkelte commands men at sætte dem sammen uden at kunne strukturen i sproget er som at oversætte latin direkte til dansk og fortælle det til et barn.
Ved selve koden ikke er lang (fylder 5 linjer i AutoIT) så jeg tænkte på om der ikke var en som kunne brykke en frem til mig?
Er der en bestemt måde at din datafil skal se ud på?
Når jeg plejer at parse en datafil, med forskellige informationer, gør jeg for det meste brug af en XML-fil - og dertil et framework. Jeg har rigtig gode erfaringer TinyXML, da det er simpelt og lige til at gå igang med.
Når jeg plejer at parse en datafil, med forskellige informationer, gør jeg for det meste brug af en XML-fil - og dertil et framework. Jeg har rigtig gode erfaringer TinyXML, da det er simpelt og lige til at gå igang med.
Nævn et programerings sprog man kan lave dll's i og jeg skal sige "nej" til om jeg kender det....
Eeeeehhhm.... nej.... listen ville blive lidt lang.... nu er du ikke særlig præcis med "DLL".... men jeg kan da lave DLL'er i VB, C#, J# eller et andet .NET sprog.....Dertil kommer Delphi/Pascal, C/C++, Fortran og andre.
Nu kommer så lige et par af de vigtigere spørgsmål:
1) Skal det være en DLL med C-interface eller kan det være en full-fledged .NET dll?
2) Hvilke sprog kender du da til? Hvis det kun er basic javascript og lidt HTML, så kan du godt glemme at lave en dll bare sådan lige. Så kan du ihvertfald godt gå igang med at finde nogle tutorials og lære at programmere ;)
3) Hvad skal du bruge DLL'en til i sidste ende?
#7...
1) Aner det ikke(for ved ikke noget om DLL filer.) Men hvis det er .NET alla' hva .NET kan så må jeg sige nej da den kun skal læse fra en fil og skrive til en.
2) LUA, AutoIT, BTACH(hehe), Jeg har selv programeret mange store programmer som også inkludere dll calls osv, mit problem er ikke om jeg kan finde ud af at programere men mere at jeg ikke kender C++ og ikke har lyst til at tage mig den tid til at lære at kende det endnu. og well jeg har set koden til en hel del DLL filer og det er lige ud ad landevejen. Jeg skal bare lige bruge lidt hjælp til et par funktioner.
3) Til en ShellExtention så jeg kan lave Thumbnail preview af CWS filer.
Alt hva jeg ber om er om en kunne vise mig en kode i C++ til at læse en fil fra ordet "TNInfo x y" og til enden a filen. Jeg skulle aldrig have sagt noget om DLL filer eller noget, folk misforstår det med det samme og går over i en hel anden snak.
1) Aner det ikke(for ved ikke noget om DLL filer.) Men hvis det er .NET alla' hva .NET kan så må jeg sige nej da den kun skal læse fra en fil og skrive til en.
2) LUA, AutoIT, BTACH(hehe), Jeg har selv programeret mange store programmer som også inkludere dll calls osv, mit problem er ikke om jeg kan finde ud af at programere men mere at jeg ikke kender C++ og ikke har lyst til at tage mig den tid til at lære at kende det endnu. og well jeg har set koden til en hel del DLL filer og det er lige ud ad landevejen. Jeg skal bare lige bruge lidt hjælp til et par funktioner.
3) Til en ShellExtention så jeg kan lave Thumbnail preview af CWS filer.
Alt hva jeg ber om er om en kunne vise mig en kode i C++ til at læse en fil fra ordet "TNInfo x y" og til enden a filen. Jeg skulle aldrig have sagt noget om DLL filer eller noget, folk misforstår det med det samme og går over i en hel anden snak.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.