mboost-dp1

Hjælp til ny side

Gå til bund
Gravatar #1 - anlys
16. sep. 2009 20:23
Hey alle "nørder"

Jeg kan godt lide at spille golf og synes jeg ville lave en netværksside for golfspillere. Meningen er at man skal kunne finde andre i ens område, som er på samme niveau som man så kan skrive til, og spørge om man har lyst til at spille en runde golf med vedkommende.

Men jeg har ikke vildt meget erfaring med at lave hjemmesider. Jeg har lavet lidt i CMS made simple og i Drupal. Jeg har derfor brug for lidt hjælp. Enten i form af gode råd, eller via direkte hjælp.

Siden skal fungere ved at brugere opretter sig, med noget info og hvilke hcpindeks de har, og hvor de kommer fra.

Når man så har gjort det, skal andre så kunne søge i disse brugerprofiler for at finde nogle spillere man ønsker. Her forestiller jeg at man kan søge direkte i nogle af de ting som brugeren har skrevet i sin profil. F.eks. hvis man skriver man har hcpindex 20, så kan folk med samme hcpindeks finde vedkommende.

Et beskedsystem så brugere kan skrive til hinanden og aftale dage man kan spille sammen.

Muligt at ændre profilen hvis man flytter, eller ændrer hcpindeks.

Nogle der kan hjælpe mig med at komme igang, med noget forholdsvis nemt (måske) cms, eller andet form webværktøj. Eller måske nogle som bare af ren og skær lyst til at hjælpe med den. Eller bare anbefale et CMS som jeg kan bruge

Jeg glæder mig til at høre alle jeres råd.

På forhånd tak
Gravatar #2 - 3214N
16. sep. 2009 20:44
Jeg vil nævne Joomla, som er det jeg CMS jeg bruger til mine kunder.
Det er open source, og der findes et hav af moduler, bl.a. community og intern besked system.

Gravatar #3 - arne_v
16. sep. 2009 20:53
Drupal eller Joomla eller et andre 717 lignende CMS gør næppe den store forskel.
Gravatar #4 - anlys
17. sep. 2009 08:43
Jamen kan Joomla lave den funktion hvor man søger i brugers præferencer?
Gravatar #5 - 3214N
17. sep. 2009 09:20
Ja, med det rigtige community modul.
Gravatar #6 - XorpiZ
17. sep. 2009 09:30
Jeg vil dog lige byde ind med, at jeg ikke synes Joomla er specielt nemt eller brugervenligt.

Det er dog formentlig tilfældet for de fleste CMS'er. Man skal ihvf. være indstillet på at bruge en hel del timer på at lære hvad de forskellige funktioner gør, betyder og hvordan de arbejder sammen.
Gravatar #7 - 3214N
17. sep. 2009 09:35
Om Joomla er nemt eller brugervenligt, kommer vel an på brugeren, og dennes tekniske indsigt.

Jeg syntes det er meget nemt, og stort set alt kan lade sig gøre.
Gravatar #8 - XorpiZ
17. sep. 2009 09:45

Hov hov, den gjorde ondt den der :p

Men ja, Joomla er nok meget nemt, når man har lært det. Sådan er det med de fleste ting.
Gravatar #9 - 3214N
17. sep. 2009 09:56
Den var ikke henvist til dig, men mere generalt. Nogle brugere har mange spørgsmål, andre ret få.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login