mboost-dp1
Hjælp til javascript!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har lavet en side med noget javascript som ikke virker, og vil uendelig gerne have løst problemet. Den siger hele tiden at der opstod fejl på siden og jeg kan bare ikke finde den.
link til siden
link til siden
#3 Saxov:
Du er helt galt på den. Semikolon er netop ikke obligatorisk i JavaScript - i modsætning til stort set alle andre sprog.
Semikolon er rent faktisk kun nødvendigt når du vil have flere statements på samme linie, ellers er det nok bare at adskille dem med et linieskift.
Du er helt galt på den. Semikolon er netop ikke obligatorisk i JavaScript - i modsætning til stort set alle andre sprog.
Semikolon er rent faktisk kun nødvendigt når du vil have flere statements på samme linie, ellers er det nok bare at adskille dem med et linieskift.
Med hensyn til problemet, hvorfor er det lige du bruger iframes?
Hvis du bare vil have en kasse der skifter farve er der da tusinde andre måder du nemmere kan gøre det på.
Hvis du bare vil have en kasse der skifter farve er der da tusinde andre måder du nemmere kan gøre det på.
@ 5 nu har jeg primært brugt html og xhtml validatore fra http://www.w3.org/ - jeg går meget op i at min kode er ren, dog er det et problem med min korttidshukkomelse at huske de forskellige ting :) derfor bruger jeg altid en validator fra dem, da det imho er dem der har mest imellem ørene på dette punkt...
kig på deres hjemmeside, der er flest validatore til ting som html på nettet, men har engang brugt én til php osv menes jeg.
søg evt. validation eller validator javascript på google.. ellers kig på download.com da der tit og ofte er små programmer til at gøre det.
Godmorgen :)
kig på deres hjemmeside, der er flest validatore til ting som html på nettet, men har engang brugt én til php osv menes jeg.
søg evt. validation eller validator javascript på google.. ellers kig på download.com da der tit og ofte er små programmer til at gøre det.
Godmorgen :)
Nå, men så lad os da prøve at være lidt hjælpsomme til en forandring.
Hvis du vil løse dit problem uden at skrive al din slamkode om til rigtig kode kan du gøre det ved at rette følgende fejl:
1. Du må ikke bruge navne der starter med tal, ret "1hold" til "hold1", "1holdf" til "hold1f", og så fremdeles.
2. Når du nu insisterer på at skrive til dine iframes på den måde du gør skal du lukke dem når du er færdig med at skrive, ellers vil du ikke kunne skrive igen næste gang din farve() funktion kører. Det vil sige noget i retning af:
window.hold1.document.close();
Det skulle gerne kunne gøre det.
Hvis du vil løse dit problem uden at skrive al din slamkode om til rigtig kode kan du gøre det ved at rette følgende fejl:
1. Du må ikke bruge navne der starter med tal, ret "1hold" til "hold1", "1holdf" til "hold1f", og så fremdeles.
2. Når du nu insisterer på at skrive til dine iframes på den måde du gør skal du lukke dem når du er færdig med at skrive, ellers vil du ikke kunne skrive igen næste gang din farve() funktion kører. Det vil sige noget i retning af:
window.hold1.document.close();
Det skulle gerne kunne gøre det.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.