mboost-dp1

Hjælp til hvilket program jeg skal bruge til at prog C++

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
8. sep. 2008 19:39
Hey guys, jeg er startet på E-Ingeniør uddannelsen, og skal til at lære at programmere i C++.

så her kommer det store spørgsmål, Hvilket program skal man bruge til at skrive kode i?

Det må meget gerne være brugervenligt, og som det er for os studerende, gerne gratis. ;-D

Jeg kører vista 64bit på bærbaren, og xp 32bit på den stationære.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Norrah
8. sep. 2008 23:43
Hent da bare en Visual C++. Du er studerende, så det kan da få gratis.
Gravatar #3 - Windcape
9. sep. 2008 13:45
Hey guys, jeg er startet på E-Ingeniør uddannelsen, og skal til at lære at programmere i C++.

Det fortæller din lærer og/eller kursus materiale vel?
Gravatar #4 - Xunil
10. sep. 2008 12:12
Til Windows syntes jeg den bedste er dev-c++ (http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html), den skal bare installeres og man kan gå i gang. VC++ er for tung og stort til bare små programmer syntes jeg. Men det er et spørgsmål om tilvænding :)
Gravatar #5 - Xunil
10. sep. 2008 12:12
(sry postede to gange, nogle ved hvordan man sletter? :S)
Gravatar #6 - Qw_freak
10. sep. 2008 13:37
#3 : Det fortæller din lærer og/eller kursus materiale vel?

Desværre, løb ind i det problem at han ville ha vi bruger et program der hedder Eclipse.

dette program duer desværre ikke på vista 64bit!
Gravatar #7 - Windcape
10. sep. 2008 14:49
Eclipse til C++ ? WTF?

Derudover at valget af et 64bit OS til at lære C++ langt fra det klogeste. Det er faktisk direkte idiotisk.

Og ikke at bruge samme compiler som resten af klassen er endnu dummere..
Gravatar #8 - JensOle
10. sep. 2008 19:44
Nogle mener det nemmeste er at hacke en bank og bruge deres compiler
Gravatar #9 - Mort
11. sep. 2008 05:32