mboost-dp1

Hjælp til hvilket program jeg skal bruge til at prog C++

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
8. sep. 2008 19:39
Hey guys, jeg er startet på E-Ingeniør uddannelsen, og skal til at lære at programmere i C++.

så her kommer det store spørgsmål, Hvilket program skal man bruge til at skrive kode i?

Det må meget gerne være brugervenligt, og som det er for os studerende, gerne gratis. ;-D

Jeg kører vista 64bit på bærbaren, og xp 32bit på den stationære.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Norrah
8. sep. 2008 23:43
Hent da bare en Visual C++. Du er studerende, så det kan da få gratis.
Gravatar #3 - Windcape
9. sep. 2008 13:45
Hey guys, jeg er startet på E-Ingeniør uddannelsen, og skal til at lære at programmere i C++.

Det fortæller din lærer og/eller kursus materiale vel?
Gravatar #4 - Xunil
10. sep. 2008 12:12
Til Windows syntes jeg den bedste er dev-c++ (http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html), den skal bare installeres og man kan gå i gang. VC++ er for tung og stort til bare små programmer syntes jeg. Men det er et spørgsmål om tilvænding :)
Gravatar #5 - Xunil
10. sep. 2008 12:12
(sry postede to gange, nogle ved hvordan man sletter? :S)
Gravatar #6 - Qw_freak
10. sep. 2008 13:37
#3 : Det fortæller din lærer og/eller kursus materiale vel?

Desværre, løb ind i det problem at han ville ha vi bruger et program der hedder Eclipse.

dette program duer desværre ikke på vista 64bit!
Gravatar #7 - Windcape
10. sep. 2008 14:49
Eclipse til C++ ? WTF?

Derudover at valget af et 64bit OS til at lære C++ langt fra det klogeste. Det er faktisk direkte idiotisk.

Og ikke at bruge samme compiler som resten af klassen er endnu dummere..
Gravatar #8 - JensOle
10. sep. 2008 19:44
Nogle mener det nemmeste er at hacke en bank og bruge deres compiler
Gravatar #9 - Mort
11. sep. 2008 05:32
Jeg vil helt klart anbefale Microsoft Visual Studio Express, da det er det bedste brugerinterface jeg har udviklet i, der følger en fornuftig hjælp med til og det vil være det værktøj som de fleste andre udviklere af C++ til Windows bruger.

Jeg har prøvet en del andre C/C++ miljøer (Borland, Watcom, Aztek, Lattice) og ingen af dem kommer i nærheden af Visual Studio.

Når du skal finde kode samples på nettet vil disse oftest også indeholde en solution til Visual Studio, hvilket gør tingene lettere for dig.
Gravatar #10 - arne_v
11. sep. 2008 15:41

Eclipse vinder faktisk frem som C/C++ udviklings IDE.

Og i de nyere versioner fungerer det fint.

Og det kan bruges på alle de mest udbredte platforme.

Så det er et ganske fornuftigt valg.
Gravatar #11 - arne_v
11. sep. 2008 15:46

Eclipse bør virke på Vista 64 bit.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login