mboost-dp1
Hjælp til batch script
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man kan lave et batch script der kan slette alle filer fra en bestemet mappe i en række undermapper?
F.eks. slette alle filer i C:\brugere\X\save hvor X repræsenterer en række forskellige mapper med navne der ikke på forhånd er kendte.
Man kan vel ikke anvende wildcards midt i et sti-navn? Jeg kan ihvertfald ikke få den til at æde det...
F.eks. slette alle filer i C:\brugere\X\save hvor X repræsenterer en række forskellige mapper med navne der ikke på forhånd er kendte.
Man kan vel ikke anvende wildcards midt i et sti-navn? Jeg kan ihvertfald ikke få den til at æde det...
CD C:\brugere\
FOR /D %A IN (*) DO DEL %A\save\*
Noget lignende?
Hvis det er helt bestemte mapper, må du skrive dem istedet for (*). Evt. give dem som parametre til .bat filen og bruge %1 istedet for (*).
Skal han ikke bruge "DELTREE -Y" istedet for "DEL", når han vil slette mapper rekursivt?
(Jeg indrømmer at jeg ikke har brugt DOS i næsten 3 år)
Skal han ikke bruge "DELTREE -Y" istedet for "DEL", når han vil slette mapper rekursivt?
(Jeg indrømmer at jeg ikke har brugt DOS i næsten 3 år)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.