mboost-dp1

Hjælp til batch script

Gå til bund
Gravatar #1 - MaLk
13. jul. 2006 13:37
Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man kan lave et batch script der kan slette alle filer fra en bestemet mappe i en række undermapper?

F.eks. slette alle filer i C:\brugere\X\save hvor X repræsenterer en række forskellige mapper med navne der ikke på forhånd er kendte.

Man kan vel ikke anvende wildcards midt i et sti-navn? Jeg kan ihvertfald ikke få den til at æde det...
Gravatar #2 - bugger
13. jul. 2006 16:15
Slettet igen.
Gravatar #3 - bugger
13. jul. 2006 16:31
CD C:\brugere\
FOR /D %A IN (*) DO DEL %A\save\*

Noget lignende?

Hvis det er helt bestemte mapper, må du skrive dem istedet for (*). Evt. give dem som parametre til .bat filen og bruge %1 istedet for (*).
Gravatar #4 - BurningShadow
13. jul. 2006 16:52

Skal han ikke bruge "DELTREE -Y" istedet for "DEL", når han vil slette mapper rekursivt?

(Jeg indrømmer at jeg ikke har brugt DOS i næsten 3 år)
Gravatar #5 - MaLk
13. jul. 2006 20:10

Tak for svaret. Det var noget i den stil jeg ledte efter. Har ikke rodet med batch i mange år, så det kniber lidt med at huske det. Har ikke lige tid til at teste det nu, men tester det i morgen.
Gravatar #6 - MaLk
14. jul. 2006 07:57
Har lige testet det, og det virker (dog med et par små ændringer). Tusind tak for det. Det endelige script kom til at se således ud:

CD C:\brugere\
FOR /D %%A IN (*) DO DEL /S /F /Q "%%A\save\"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login