mboost-dp1

Graffitivæg

Gå til bund
Gravatar #1 - JensOle
15. jun. 2009 21:00
Jeg leger lidt med tanken om at lave en hjemmeside man kan gå ind på og tegne på. Det skal så virke således at den husker hvad der bliver tegnet på den, og at man samtidigt med at man selv kan tegne kan se live hvad andre tegner.
Det skal så være ret begrænset hvad man kan tegen med. Fx skal man ikke kunne udfylde større områder hurdigt. Man skal heller ikke kunne tegne med en for fed pencil.
Det skal være lidt svært at tegene og slette, da man hvis man gidder gerne skulle lave et godt tag, der kan blive et stykke tid.

Jeg ved ikke rigtigt havd formålet er, men jeg tror bare det kunne være sjovt.

Er der nogen der kender til lignende sider/projecter. Jeg har ikke kunne finde noget.
Gravatar #2 - markjensen
15. jun. 2009 21:08
Jeg kender desværre ikke til et lignende projekt.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener her:

#1 skrev:
Det skal være lidt svært at tegene og slette, da man hvis man gidder gerne skulle lave et godt tag, der kan blive et stykke tid.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men det lyder rigtig interessant!
Gravatar #3 - Windcape
15. jun. 2009 21:08
Ja, har set en del lign. projekter igennem tiden, men intet jeg har bookmarked.

En ven fra Finland lavede det som hobby projekt på et tidspunkt, med SVG, Javascript og en server i C# (Mono). Serveren var for at andre kunne se hvad der blev tegnet.

Det er relativt simpelt at lave, og nok endnu nemmere med Silverlight / Flash.
Gravatar #4 - JensOle
15. jun. 2009 21:19

Man skal kunne lave et tag, som man/andre ikke lige skulle kunne overskrive med en fed pensel. Det er lige før man kun skulle kunne ændre en pixel ad gangen.

#3 Det er ret simpelt. Jeg laver det i Java. både server og client.
Jeg kunne godt tænke mig at se noget der virker, hvor man kan tegne samtidigt med andre, og der er nogen der bruger det.
Gravatar #5 - gnаrfsan
15. jun. 2009 21:23
#3: Jeg kan også mindes nogle af den slags, ret langt tilbage, men kan ikke lige huske deres navne.
Gravatar #6 - trylleklovn
15. jun. 2009 21:37
drawball.com ?
Gravatar #7 - JensOle
15. jun. 2009 21:44
trylleklovn (6) skrev:
drawball

Jeg kan ikke komme ind på siden.
Gravatar #8 - trylleklovn
15. jun. 2009 21:46
Lader til den er nede.. Det er ellers en stor tegneside der gør umiddelbart det du efterspørger.
Gravatar #9 - bodhiBit
15. jun. 2009 22:56
Det lyder som noget, hvor det kunne være oplagt at bruge canvas..

Hagen er bare at det så ikke virker i IE..
Gravatar #10 - thethufir
16. jun. 2009 00:48
Jeg kom straks til at tænke på: http://www.milliondollarhomepage.com/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login