mboost-dp1

Godt webhotel ?

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperbje
28. nov. 2009 19:20
Nogle der kender et godt webhotel ?

Det skal være sat op til php og mySQL man skal også have en del frihed.
Gravatar #2 - ignuz
28. nov. 2009 19:36
one.com fungerer upåklageligt for mig.
Gravatar #3 - kasperbje
28. nov. 2009 19:37
Oka
Gravatar #4 - Ronson ⅍
28. nov. 2009 19:45
Servage?

Skamløs referergøgl

Kommer jo helt an på hvad du præcist skal bruge og hvad "frihed" er
Gravatar #5 - kasperbje
28. nov. 2009 19:55
Frihed er fx og må bruge mail() functionen i php og at må slå SAFE MODE fra og til og alt så nogle små ting.
Gravatar #6 - roennow
28. nov. 2009 21:00
Ronson (4) skrev:
Servage?

Skamløs referergøgl

Kommer jo helt an på hvad du præcist skal bruge og hvad "frihed" er

ja hvis man vil have på en overloadet server med sløve mysql dbs (selv tidligere kunde)
Gravatar #7 - myplacedk
28. nov. 2009 21:10
Hvis du virkelig vil have frihed, så kan du jo prøve med en virtuel server.

Jeg bruger Linode (også skamløs referrer-ting), hvor jeg har en Linux-maskine til rådighed, hvor praktisk talt alt kan konfigureres. Helt ned til at jeg kan vælge en Linux-distribution, har root-adgang, kan partitionere harddiske osv.

Fungerer ganske godt for mig. Jeg har enda installeret en bittorrent-klient (Azureus) på den, fordi jeg har så elendig upstream hjemmefra.

Jeg giver 20 USD/md. Det er sgu da billigt for sin helt egen (virtuelle) server.
Gravatar #8 - Ronson ⅍
28. nov. 2009 21:12
Har ingen problemer haft med mysql via min php, men phpmyadmin har til tider været så sløv at man lige så godt kunne lade være med at prøve.

Har dog kørt godt rigtig længe.
Gravatar #9 - arne_v
28. nov. 2009 22:21
NetPlads.dk

Han har en lille smule nørd over sig sammenligner med de mere gængse web hoteller.
Gravatar #10 - roennow
28. nov. 2009 22:26
Ronson (8) skrev:
Har ingen problemer haft med mysql via min php, men phpmyadmin har til tider været så sløv at man lige så godt kunne lade være med at prøve.

Har dog kørt godt rigtig længe.

Jeg havde selv sindsyge problemer. Det kom helt an på om man var heldig at komme på en server der ikke var alt for belastet.

Det kan ikke passe at en løsning til cirka 40 kr. performer dårligere end one.com's billigste :)

Og for ikke bare at snakke egne oplevelser vil en google-søgning finde en masse med samme problemer
Gravatar #11 - bodhiBit
29. nov. 2009 09:36
Hvis du vil ha økonomisk frihed, så bør du nok holde dig fra one.com, da de tvinger dig til at forny dine produkter hvert år, hvis du ikke selv husker at opsige dem i god tid..
Gravatar #12 - myplacedk
29. nov. 2009 11:40
Øhm, er det ikke normalt at et abonnement løber indtil man opsiger det? Jeg vil da nødig have hotel et sted hvor de lukker hvis man ikke lige får fornyet sit abonnement.

Men det er da værd at bemærke, at abonnementet hos one.com løber for et helt år af gangen, og skal opsiges med 35 dages varsel.
Gravatar #13 - bodhiBit
29. nov. 2009 11:56
#12 > Ved de fleste hosts jeg har været kunde hos, der var der ingen binding.. Man betalte for den periode man havde bestilt og blev ikke tvunget til at forny i slutningen af perioden.. Man får selvfølgelig en påmindelse i god tid inden udløbet, hvis man skulle ha lyst til at beholde sit webhotel og ellers kan man bare lade den slette uden at skulle bekymre sig om at få en regning som man bare skal betale..

Sådan fungerer det jo med domæner.. man skal selv sørge for at forny.. hvorfor sku det ikke fungere lisådan med webhoteller..?
Gravatar #14 - myplacedk
29. nov. 2009 12:09
Ah, så du mener at man skal kunne opsige blot ved at lade være med at betale? Fair nok. :)

(Jeg betaler i øvrigt mine domæner over PBS, så jeg ikke mister dem bare fordi jeg ikke får betalt.)
Gravatar #15 - bodhiBit
29. nov. 2009 12:28
Lige for tiden bruger jeg Gigahost som webhotel og GratisDNS til at styre mine domæner..

Gigahost giver også en del frihed.. jeg har dog oplevet at serveren giver nogen 500-responser en gang imellem, men måske er det min kode, det er galt med..?

Jeg har lige kigget lidt på Linode også.. Det ka være jeg skifter over til den, hvis jeg en dag får et seriøst web-app op at køre.. :)
Gravatar #16 - dkbooster
29. nov. 2009 12:47
Jeg har brugt Serverffs med meget stor tilfredshed... og så er de billige...
Gravatar #17 - Daniel-Dane
29. nov. 2009 13:00
Wow... Kan det virkelig passe, at 100 MB plads + 10 GB traffik for en yoursite.com-domæne koster 54 kroner om året? Hvad så med safemode?
Gravatar #18 - dkbooster
29. nov. 2009 13:16
#17 sidst jeg havde en server var safemode off...

Det er meget billigt - men du skal lige lægge 55kr oven i for domænet ;)...
Gravatar #19 - myplacedk
29. nov. 2009 14:13
BTW: Min linode server er bare en standard Ubuntu Server, hvor jeg har installeret ispCP Omega. Så er det mit eget webhotel. Dvs. jeg kan nemt sætte noget simpelt op, men jeg kan også pille i lige hvad jeg har lyst til.
Gravatar #20 - Daniel-Dane
29. nov. 2009 14:24
Her er et godt alternativ til et webhotel:
http://www.version2.dk/artikel/10134-faa-en-linux-... / http://www.openplug.org/

Hvor meget skal man så regne med at betale for det første og de efterfølgende år med den nævnte konfiguration?

Bliver det evt. billigere, hvis man binder sig i længere perioder? Og hvor meget?
Gravatar #21 - paradise_lost
29. nov. 2009 14:40
Gravatar #22 - paradise_lost
29. nov. 2009 15:26
Hvis det skal være billigt så #21 ellers azero.dk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login