mboost-dp1

FTP upload på webside

Gå til bund
Gravatar #1 - squad2nd
27. sep. 2009 00:21
Hej,

Jeg skal lave en simpel upload funktion på en side, hvor man naturligvis vælger en fil på sin lokale disk, som dernæst bliver kopieret over på serveren. Siden kører på et

Hele problemet er:
- filerne der skal kunne uploades fylder over 40 mb (billeder)
- jeg har ikke adgang til php.ini på serveren så jeg kan ikke selv justere hvor store filstørrelser der må sendes.
- den skal uploades til FTP direkte da hverken tmpplads eller antal tilladt POST størrelse er imponerende stor.

Jeg havde tænkt på at lave en Java applet istedet for, dette virker udmærket, men det kræver til gengæld at brugeren skal acceptere at applet'en skal have læseadgang til hans drev først. Men udover det, er det hurtigt nok også at programmere progressbar etc etc.

Nogen der ved hvad de gør på større sider som fx Megauplad og Rapidshare?
Gravatar #2 - arne_v
27. sep. 2009 01:02

Du kan ikke uploade til en FTP server med HTML form og browser. Du skal have en embedded applikation.

Java applet med Jakarta Commons Net er rimelig nem at gå til. Men som du selv påpeger skal brugeren give applet'en ekstra privs.

Et alternativ er Flash/Flex hvor FileReference.browse hvor man implicit giver privs ved at bruge fil browser. Til gengæld tror jeg at du skal ud og lede lidt efter en FTP client.

En hurtig googling antyder at det vil være et problem at lave det i SilverLight.

Jeg ville vælge Java, men det er nok mest fordi jeg kender Java bedst.

Jeg har iøvrigt sådan en applet liggende på lageret.

:-)
Gravatar #3 - arne_v
27. sep. 2009 01:03
PS: du husker at det password der er i Java applet eller Flash er meget nemt at finde ?
Gravatar #4 - squad2nd
27. sep. 2009 01:13

PS: du husker at det password der er i Java applet eller Flash er meget nemt at finde ?

Applet'en er ikke til anonymous adgang. Folk bliver bedt om bruger/adgangskode på en allerede eksisterende bruger på ftp-serveren, før de overhovedet får mulighed for at vælge en fil lokalt.

Har du kildekoden liggende til den applet du har på lageret forresten? :)

En hurtig googling antyder at det vil være et problem at lave det i SilverLight.

Har du et link der forklarer noget mere, eller vil du fortælle hvad problemet er?

Gravatar #5 - arne_v
27. sep. 2009 01:21
squad2nd (4) skrev:
Har du et link der forklarer noget mere, eller vil du fortælle hvad problemet er?

Ren googling.

Men noget som:
http://forums.silverlight.net/forums/t/22290.aspx
Gravatar #6 - arne_v
27. sep. 2009 01:25
squad2nd (4) skrev:
Applet'en er ikke til anonymous adgang. Folk bliver bedt om bruger/adgangskode på en allerede eksisterende bruger på ftp-serveren, før de overhovedet får mulighed for at vælge en fil lokalt.

Så er der naturligvis ikke noget problem.

squad2nd (4) skrev:
Har du kildekoden liggende til den applet du har på lageret forresten? :)

Jeg har gennem årene lavet en del eksempler på applets med privs til eksperten.dk - eksemplerne er her:
http://www.vajhoej.dk/arne/eksperten/trusted_apple...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login