mboost-dp1

Fil uploading til egen server

Gå til bund
Gravatar #1 - Casperdk
13. jul. 2009 21:01
Hej!

Er det muligt at få noget en fil uploader på mit eget domæne, så ved at gå ind på mitdomæne.dk/upload (bare et eksempel), kan jeg så uploade filer til min server.

Hvis der er nogen venlige sjæle der vil hjælpe mig, så bliver jeg rigtig glad :)
Gravatar #2 - zin
13. jul. 2009 21:49
#1: Der findes diverse PHP-scripts (og sikkert også ASP.NET, C# web applikationer osv.) der kan gøre det, men rent personligt ville jeg anbefale en FTPS-server (som filezilla eller lign.), da disse ikke giver bøvl med filstørrelser, login (krypteret) osv..
Gravatar #3 - Casperdk
13. jul. 2009 22:17
ZiN (2) skrev:
#1: Der findes diverse PHP-scripts (og sikkert også ASP.NET, C# web applikationer osv.) der kan gøre det, men rent personligt ville jeg anbefale en FTPS-server (som filezilla eller lign.), da disse ikke giver bøvl med filstørrelser, login (krypteret) osv..

Hej igen.

Jeg har allerede FTP programmer osv.

Men da jeg nogen gange har venner der skal have uploadet noget, så istedet for de sender det til mig hver gang og jeg så lægger det op, så kan de selv uploade det.
Gravatar #4 - zin
14. jul. 2009 00:26
#3:
Men da jeg nogen gange har venner der skal have uploadet noget, så istedet for de sender det til mig hver gang og jeg så lægger det op, så kan de selv uploade det.

Og det kan de ikke hvis du har en FTP-server?
Så er det nogle temmelig fail venner du har dig. :-)
Som sagt; Du kan bruge PHP/ASP.NET/C# web app eller whatever til det.. Det er lidt mere besværligt at sætte op rigtigt, men kan lade sig gøre.
Af frygt for hacking kan jeg desværre ikke poste min egen upload site her. Check evt. PM.
Gravatar #5 - locky
15. jul. 2009 07:07
Hvor har du hostet din server?
Er det PHP, ASP.NET eller hvilket sprog understøtter dit webhotel?

Det er ikke særlig besværligt at lave en funktionalitet til at uploade filer til dit webhotel. Men hvis du angiver hvilket sprog du foretrækker, skal jeg nok være behjælpelig :)
Gravatar #6 - Niklas H
15. jul. 2009 23:26
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login