mboost-dp1
få skrevet navn til fil i JFileChooser
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har fundet ud af på en side at jeg kan få java til at kunne vise mig filer samt en åben/gem knap samt en annuler knap. Stort set det billede man får vist når man f.eks. åbner og/eller gemmer en fil i f.eks. microsoft word eller andre applikationer. Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan få det navn jeg har indtastet på en fil ud fra JFileChooser som jeg bruger til at skulle kunne gemme filer med.
getSelectedFile() retunere navnet på den valgte fil.
Jeg skal have det navn som jeg selv skrev ind så jeg kan gemme en fil med det navn.
Jeg skal have det navn som jeg selv skrev ind så jeg kan gemme en fil med det navn.
#3 Og som Corholio siger, så er JavaDoc din ven og getSelectedFile() er korrekt. Tjek nedenstående eksempel:
----------------
import java.io.File;
import javax.swing.JFileChooser;
import javax.swing.JOptionPane;
private void CraigLarmanSucksAss()
{
final JFileChooser fc = new JFileChooser();
File file = null;
int returnVal = fc.showSaveDialog(this);
if(returnVal == fc.APPROVE_OPTION)
{
file = fc.getSelectedFile();
JOptionPane.showMessageDialog(this, file.getName());
}
}
EDIT: Fik jeg forresten sagt at Java er affald, ikke kan bruges til en skid, irriterende, outdated, vamle IDE værktøjer m.m. ? Oh! :) Okay, bye!
----------------
import java.io.File;
import javax.swing.JFileChooser;
import javax.swing.JOptionPane;
private void CraigLarmanSucksAss()
{
final JFileChooser fc = new JFileChooser();
File file = null;
int returnVal = fc.showSaveDialog(this);
if(returnVal == fc.APPROVE_OPTION)
{
file = fc.getSelectedFile();
JOptionPane.showMessageDialog(this, file.getName());
}
}
EDIT: Fik jeg forresten sagt at Java er affald, ikke kan bruges til en skid, irriterende, outdated, vamle IDE værktøjer m.m. ? Oh! :) Okay, bye!
#2,4 I samme ombæring kan i vel svare en java-newbie på hvordan man finder en klasse i dokumentationen, hvor man ved hvad den skal gøre men ikke hvad Sun har kaldt den - det er vel ideen i OOP?
Findes der ikke noget tilsvarende
Findes der ikke noget tilsvarende
lookforfra matlab, man kan bruge i java?
Der er udelukkende:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/
og så et par tutorials her og der på siden.
Jeg bruger altid Google, da man tit støder på gode tutorials mens man søger efter metoder m.m.
Alt i alt, er JavaDoc super amatøragtigt og grimt lavet og jeg er personligt skredet fra Java snart. Det slår overhovedet ikke MSDN.
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/
og så et par tutorials her og der på siden.
Jeg bruger altid Google, da man tit støder på gode tutorials mens man søger efter metoder m.m.
Alt i alt, er JavaDoc super amatøragtigt og grimt lavet og jeg er personligt skredet fra Java snart. Det slår overhovedet ikke MSDN.
Mht
Har du hørt om en lille ting kaldet J2EE eller J2ME, for slet ikke at tale om RCP, eller de mange frameworks der findes til at interagere med stort set alt? Det virker ikke helt som "ikke brugbart" for mig!
Javadoc beskriver ikke hvordan du løser problemstillinger, og du kan ikke bruge det som en lookup mekanisme for at finde klasser som løser visse problemstillinger.
Det eneste du kan benytte det til er at finde forklaringer på klasser / metoder som er tilgængelige, så som informationer omkring hvilke parametre der tages, hvad der returneres etc.
Hvis du skal bruge eksempler på hvordan man benytter de forskellige klasser, mv. kan jeg varmt anbefale java2s.
Mht
Så må jeg til dels give dig ret - jo, javadoc er ikke super fancy ajax-baseret bling-bling, og at læse javadoc i en browser kan være et rent mareridt.
Men forsøg at finde et fornuftigt IDE (så som Eclipse), hvor man kan integrere JavaDoc i, så er det ligepludseligt meget bevendt.
men det er selvfølgeligt bare mine 0.02$
Mht
Fik jeg forresten sagt at Java er affald, ikke kan bruges til en skid, irriterende, outdated, vamle IDE værktøjer m.m. ? Oh! :) Okay, bye!
Har du hørt om en lille ting kaldet J2EE eller J2ME, for slet ikke at tale om RCP, eller de mange frameworks der findes til at interagere med stort set alt? Det virker ikke helt som "ikke brugbart" for mig!
Javadoc beskriver ikke hvordan du løser problemstillinger, og du kan ikke bruge det som en lookup mekanisme for at finde klasser som løser visse problemstillinger.
Det eneste du kan benytte det til er at finde forklaringer på klasser / metoder som er tilgængelige, så som informationer omkring hvilke parametre der tages, hvad der returneres etc.
Hvis du skal bruge eksempler på hvordan man benytter de forskellige klasser, mv. kan jeg varmt anbefale java2s.
Mht
Så må jeg til dels give dig ret - jo, javadoc er ikke super fancy ajax-baseret bling-bling, og at læse javadoc i en browser kan være et rent mareridt.
Men forsøg at finde et fornuftigt IDE (så som Eclipse), hvor man kan integrere JavaDoc i, så er det ligepludseligt meget bevendt.
men det er selvfølgeligt bare mine 0.02$
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.