mboost-dp1

få graf til at stoppe med at vise i stedet for at gå på nul

Gå til bund
Gravatar #1 - spørgejørgen
2. jun. 2008 12:48
Hejsa.

Jeg har lavet en graf i et diagram. Tallene den bruger har været igennem en masse HVIS-funktioner. Når grafen så vises, og der ikke er nogle værdier at arbejde med i slutningen af grafen, går den på nul. Det skulle den helst ikke, den skulle gerne bare stoppe. Hvordan får jeg den til det?
Gravatar #2 - Wassini
2. jun. 2008 13:01
Ehm... Måske ville de hjælpe at skrive hvad du har brugt til at lave den graf i og hvad du mener med den skal "stoppe".

Hvis du ikke vil have den til at skrive 0 til sidst, skal du jo bare sætte et andet tal ind. F.eks. 42!
Gravatar #3 - mindzero
2. jun. 2008 15:40
Går ud fra at vi snakker Excel. Prøv at kigge lidt på følgende links:

http://office.microsoft.com/en-us/excel/HA01034608...
http://pubs.logicalexpressions.com/pub0009/LPMArti...
http://www.mrexcel.com/archive/Chart/26194.html

Hvis de har været igennem en masse IF funktioner så tror jeg at du skal smide en ekstra IF i der tjekker om resultatet er tomt og så laver det til N/A istedet (mener at jeg har været udenfor noget lignende). Men det kan komme an på så meget, så prøv dig frem eller også må du beskrive din tabel/dit problem lidt bedre.
Gravatar #4 - spørgejørgen
2. jun. 2008 15:52
Jeg har brugt 20 regneark til at finde nogle sammenlagte tal. Herefter er disse tal behandlet i forskellige hvis-funktioner, således at jeg - ud fra 90 forskellige situationer - kan se udviklingen på et diagram.

Diagrammet er sammensat af 1 graf som viser det budgetterede og en anden graf som viser det faktuelle. Det, som jeg så gerne skulle med den faktuelle graf var at få vist en tendens-linie.

Den ene graf - den budgetterede - går på tal, som har været igennem en HVIS-funktion gående på dage fra 1-90.

Den anden grafi diagrammet går på det faktuelle.

Forstået på den måde, at der f.eks. vises en graf over hvordan en udvikling gerne skulle se ud over en periode gående på f.eks. 60 dage.

Den anden graf viser så, hvordan det rent faktisk går. Efter f.eks. 3 dage er der kodet 3 tal ind. Disse tal skulle så gerne blive afbilledet som graf i et diagram, der er indstillet til 60 dage.

Det vil sige, at den ene graf viser 6o dages forløb. Den anden kun 3. Derefter skulle den gerne stoppe. Det gør den bare ikke. Den går ned og viser nul, når der ingen data er. Derved mister jeg værdien ved tendens-linien.

Forestil dig et diagram over temperaturen for f.eks. maj måned. Den viser i den ene graf middeltemperaturen. I den anden graf viser den det faktuelle. Har vi f.eks. 7. maj, går den faktuelle til 7. maj. Herefter er der ikke aftegnet noget.

Det er dét billede, jeg søger at få frem.......
Gravatar #5 - spørgejørgen
2. jun. 2008 16:54
jeg har prøvet der der med at skrive HVIS=0;"";xxxxx......men det virker ikke. Jeg tror det er i denne formel, jeg gør noget galt......så vi er nok inde på rette spor. Jeg ved altså ikke lige, hvordan jeg får den til at sende n/a......
Gravatar #6 - spørgejørgen
2. jun. 2008 17:22
well well, tusind tak alle sammen!!!! det viste sig, at jeg ved hjælp af linkene og besvarelsen med N/A fandt frem til den rigtige løsning.

Den rigtige løsning er at indtaste IKKE.TILGÆNGELIG() . Herefter returnerer den #i/t. Hvilket så opfattes rigtigt af grafen.

Tusind tak for hjælpen......I er jo uvurderlige i det danske samfund!!!!!
Gravatar #7 - vandfarve
2. jun. 2008 18:05
6 skrev:
well well, tusind tak alle sammen!!!! det viste sig, at jeg ved hjælp af linkene og besvarelsen med N/A fandt frem til den rigtige løsning.

Den rigtige løsning er at indtaste IKKE.TILGÆNGELIG() . Herefter returnerer den #i/t. Hvilket så opfattes rigtigt af grafen.

Hmm, hvornår kommer der egentlig et Newz-parti? Det lader jo til, at vi kan løse samtlige af verdens problemer her på forummet...
Gravatar #8 - mindzero
3. jun. 2008 14:28
6 skrev:

Godt nok er jeg lidt buttet, men vidste ikke at jeg tæller som flere personer :(

Og så kan der jo fint takkes med en Informativ rating *host* hvem er rating-whore? *host*
Gravatar #9 - vandfarve
3. jun. 2008 17:54
#8 Bare rolig, du har fået en Informativ af mig. Det skal nok gå alt sammen...
Gravatar #10 - GormDK
3. jun. 2008 18:31
#8 Dj Mortar

Nu syns jeg ikke, vi skal glemme Wassini's gavmilde bidrag med foreslaget "42"! ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login