mboost-dp1
Et lille spil :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
mazing (49) skrev:#46
Vi prøver igen :P
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Beklager, stadig helt samme fejl.
Jeg har et par forslag.
For det første synes jeg, at highscorelisten skal udvides. Evt. en top 50 eller en top 100 måske? Nu har jeg lige sendt linket rundt til et par venner nemlig.
Og så kunne det være fedt, hvis man selv kunne vælge hvor Pedobear skal stå, når man starter. Altså så man kan flytte rundt med ham på piletasterne f.eks. så man frivilligt kan vælge, hvor man aimer fra, når man står i bunden.
For det første synes jeg, at highscorelisten skal udvides. Evt. en top 50 eller en top 100 måske? Nu har jeg lige sendt linket rundt til et par venner nemlig.
Og så kunne det være fedt, hvis man selv kunne vælge hvor Pedobear skal stå, når man starter. Altså så man kan flytte rundt med ham på piletasterne f.eks. så man frivilligt kan vælge, hvor man aimer fra, når man står i bunden.
Ronson (60) skrev:Hvorfor skal man kunne flytte pedobear i starten? Man kan jo bare bruge de første blokke til at svinge ham derhen hvor man skal bruge ham.
Tja, det er jo en detalje.
Kom i øvrigt lige uden for top 10 med 2442 point. Stadig med touch pad.
Jeg tænkte i øvrigt også på, at man måske kunne lave en gren af spillet, hvor det gælder om at nå xxxx antal point med så få sving som muligt (med tilhørende highscore-liste. Så man ikke kun konkurrerede på ren point, men også på effektivitet.
Cool idé, Systran..
Jeg er solgt på udvidet highscore og den gamemode du beskriver. Jeg vælger at kalde den Survival ;)
Blokkene kommer også til at blive sværere hurtigere i survival. efter hver 30. blok pt, ifht. efter hver 100. blok i classic.
Synes i der burde være en måde at få ektra sving i Survival, til at spice det lidt op, i det lange løb?
Det kunne være i specielle situationer, f.eks. hvis man laver et super sving... eller laver et sving hvor man faktisk kommer under kill-zonen uden at dø (man kan ikke dø så længe ens reb har fat i noget)..
antal start sving: 100?
Ideas?
Regner med at have en lækker ny version klar i morgen :) Alt-Tab problemer og en masse andre småting er allerede ordnet.
Jeg er solgt på udvidet highscore og den gamemode du beskriver. Jeg vælger at kalde den Survival ;)
Blokkene kommer også til at blive sværere hurtigere i survival. efter hver 30. blok pt, ifht. efter hver 100. blok i classic.
Synes i der burde være en måde at få ektra sving i Survival, til at spice det lidt op, i det lange løb?
Det kunne være i specielle situationer, f.eks. hvis man laver et super sving... eller laver et sving hvor man faktisk kommer under kill-zonen uden at dø (man kan ikke dø så længe ens reb har fat i noget)..
antal start sving: 100?
Ideas?
Regner med at have en lækker ny version klar i morgen :) Alt-Tab problemer og en masse andre småting er allerede ordnet.
mazing (65) skrev:#64 cromag
Håber lidt at jeg har fundet fejlen nu.. fik i hvert fald spillet til at køre på en gammel spand med onboard grafikkort og standard drivers, efter lidt puslen med koden... Regner med en opdatering her i aften
Super lækkert! :D
Glæder mig til at rykke jer rundt!
evt. lave en mode hvor man har et begrænset antal sving, er ikke sikker på om det var det du mente før, men nævner det alligevel :b....
Eller lave en mode så man SKAL ramme den modsatte side af den man tidligere ramte, f.eks. at man skal starte med at hamre ind i højre side, så venstre, højre, venstre osv.
Eller lave en mode så man SKAL ramme den modsatte side af den man tidligere ramte, f.eks. at man skal starte med at hamre ind i højre side, så venstre, højre, venstre osv.
Så er det tid igen: Ny version!
Link: http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Ændringer:
* 2 nye gamemodes:
* Survival: Du starter med 20 kast, og når du er løber tør, så er du død :)
* Timetrial: Timeren starter på 2 minutter, og når den rammer 0 er det slut :)
* Udvidet scoreboard, så man kan browse igennem det hele. Hver gamemode har sine egne scores.
* Når du dør, kan du vælge at blive sendt til scoreboardet, som automagisk bladrer frem til din position.
* Under opstart af alle spil, kan man flytte pedobear lidt rundt vha. musen.
* Alt-tab problemer skulle være løst.
* Andre småproblemer der forhindrede low-end grafikkort i at starte spillet, skulle være klaret.
* + og - kan bruges til at gøre spille-vinduet større eller mindre. Skulle effektivt løse problemet med at man får klikket i kanten af vinduet ved en fejl. (+ og - på numpad er det eneste som virker lige nu, sorry laptop brugere)
* Lavet diverse små pixel-rettelser
* Nogle performance tweaks
* Tilføjet Options menu:
** VSync off kan fjerne mouse-delay, men også gør
at spillet sluger en hel cpu-core. (undtagen i
windowed mode på vista/7.. lidt en bug jeg lod være)
Enjoy... Og tak for alle jeres forslag og feedback!
Link: http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Ændringer:
* 2 nye gamemodes:
* Survival: Du starter med 20 kast, og når du er løber tør, så er du død :)
* Timetrial: Timeren starter på 2 minutter, og når den rammer 0 er det slut :)
* Udvidet scoreboard, så man kan browse igennem det hele. Hver gamemode har sine egne scores.
* Når du dør, kan du vælge at blive sendt til scoreboardet, som automagisk bladrer frem til din position.
* Under opstart af alle spil, kan man flytte pedobear lidt rundt vha. musen.
* Alt-tab problemer skulle være løst.
* Andre småproblemer der forhindrede low-end grafikkort i at starte spillet, skulle være klaret.
* + og - kan bruges til at gøre spille-vinduet større eller mindre. Skulle effektivt løse problemet med at man får klikket i kanten af vinduet ved en fejl. (+ og - på numpad er det eneste som virker lige nu, sorry laptop brugere)
* Lavet diverse små pixel-rettelser
* Nogle performance tweaks
* Tilføjet Options menu:
** VSync off kan fjerne mouse-delay, men også gør
at spillet sluger en hel cpu-core. (undtagen i
windowed mode på vista/7.. lidt en bug jeg lod være)
Enjoy... Og tak for alle jeres forslag og feedback!
Systran (61) skrev:Jeg tænkte i øvrigt også på, at man måske kunne lave en gren af spillet, hvor det gælder om at nå xxxx antal point med så få sving som muligt (med tilhørende highscore-liste. Så man ikke kun konkurrerede på ren point, men også på effektivitet.
Eller bare gennemsnitspoint pr. sving? Total point divideret med total antal sving.
mazing (72) skrev:Håber det her fixer det:
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Får denne fejl... garanteret mig, der gør noget forkert...
win7 64-bit under vmware på en mbpro...
Jeg synes det virker lidt suspekt med den highscore i time trial. Man kan ca. få 10 point pr sekund (et godt sving giver omkring 80 point og tager 8 sekunder). Med en highscore på næsten 1200 vil det jo betyde at man udelukkende har fået de "store sving" og fået ca. 80 point hver eneste gang.
Og så fordi det var den første eller anden score i det hele taget i den mode. Og så af udvikleren :P
Og så fordi det var den første eller anden score i det hele taget i den mode. Og så af udvikleren :P
jeg får nu følgende fejl med den sidste 1.3a:
http://i38.tinypic.com/213hj09.jpg
win7 dx11 ibm lap med intel915 grafik
http://i38.tinypic.com/213hj09.jpg
win7 dx11 ibm lap med intel915 grafik
#77 cromag
Æv... Men i det mindste er det en anden fejl ;)
Har kodet et lille fallback ind på den linie der crasher hos dig nu.. hvis den vender tilbage til den gamle fejlbesked efter det her, må jeg nok kaste håndklædet i ringen..
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Æv... Men i det mindste er det en anden fejl ;)
Har kodet et lille fallback ind på den linie der crasher hos dig nu.. hvis den vender tilbage til den gamle fejlbesked efter det her, må jeg nok kaste håndklædet i ringen..
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Jeg oplever tit at der ingen blok er i øverste 1/2- eller 1/3-del af skærmen. Og så er der tit to blokke i den nederste halvdel.
Det virker som om jo hurtigere man flyver, jo oftere kommer blokkene - og efterhånden som man tager farten af, jo sjældnere kommer de.
Og det er lidt belastende i længden, at man gang efter gang efter gang efter gang efter gang efter gang må bruge en blok der er jævnt langt nede i skærmbilledet..
Eller også er der kodet en Ronson-mode ind i spillet der trigger på highscore-navnet man skriver ind, der gør det hele lidt mere irriterende :)
Det virker som om jo hurtigere man flyver, jo oftere kommer blokkene - og efterhånden som man tager farten af, jo sjældnere kommer de.
Og det er lidt belastende i længden, at man gang efter gang efter gang efter gang efter gang efter gang må bruge en blok der er jævnt langt nede i skærmbilledet..
Eller også er der kodet en Ronson-mode ind i spillet der trigger på highscore-navnet man skriver ind, der gør det hele lidt mere irriterende :)
mazing (78) skrev:#77 cromag
Æv... Men i det mindste er det en anden fejl ;)
Har kodet et lille fallback ind på den linie der crasher hos dig nu.. hvis den vender tilbage til den gamle fejlbesked efter det her, må jeg nok kaste håndklædet i ringen..
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
det er selvfølgelig ærgeligt.
Men man kan ikke blive ved med at lede efter bugs pga. elendigt hw.
Dog vil jeg lige kvittere med den nye fejl jeg får:
http://i35.tinypic.com/25frdk9.jpg - og sige jeg ikke hedder mads ;)
Jeg forventer ikke der komme rettelser pga. dette, er blot til oplsyning.
#81 cromag
Kunne ikke dy mig for at prøve igen:
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Koden der fejler kan afgrænses til ca. 10 linjer.. jeg har været igennem dem op og ned, læst manualen for dem alle, tjekket forums, tjekket intels egne papirer for best practices, osv. osv.. Nu skal det satme virke ;)
#alle
Der er også en lille ændring i spillet. Lidt mindre random i udregningen af afstanden imellem blokkene, men stadig samme gennemsnitlige afstand. Skulle hjælpe lidt mod frustrationen i Timetrial og Survival ;)
Og for at afklare det:
Blokkenes position bliver bestemt når man starter spillet. Så ingen magi der ;)
Ronson, kan du så give den 1. plads tilbage i Timetrial! ;)
Kunne ikke dy mig for at prøve igen:
http://github.com/downloads/maesse/CubeHags/Hook-1...
Koden der fejler kan afgrænses til ca. 10 linjer.. jeg har været igennem dem op og ned, læst manualen for dem alle, tjekket forums, tjekket intels egne papirer for best practices, osv. osv.. Nu skal det satme virke ;)
#alle
Der er også en lille ændring i spillet. Lidt mindre random i udregningen af afstanden imellem blokkene, men stadig samme gennemsnitlige afstand. Skulle hjælpe lidt mod frustrationen i Timetrial og Survival ;)
Og for at afklare det:
Blokkenes position bliver bestemt når man starter spillet. Så ingen magi der ;)
Ronson, kan du så give den 1. plads tilbage i Timetrial! ;)
#85 Mangler du mon at installere SlimDX? http://slimdx.googlecode.com/files/SlimDX%20Runtim...
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.