mboost-dp1

Er IIS nødvendigt for at fortolke ASP på en computer?

Gå til bund
Gravatar #1 - Tang
28. okt. 2005 08:47
Dette er et meget enkelt spørgsmål.

Skal man aktiverer IIS for at fortolke ASP på sin computer, eller kan man downloade en anden webserver?
Gravatar #2 - Klok
28. okt. 2005 10:13
Det enkelte svar er at det helt klart er nemmest med IIS, men du kan også godt få det til at køre med f.eks. Apache.

Så, både og.
Gravatar #3 - DUdsen
28. okt. 2005 15:47
for asp.net er der cassini sample webserver se http://asp.net/Default.aspx?tabindex=6&tabid=4... der måske ikke er helt god til sider med seriøst load, med sikkert er udemærket hvis det bare er til hobbybrug
Gravatar #4 - Tang
28. okt. 2005 17:04
Jeg har allerede en Apache-server installeret og det kører fint med PHP. Men hvordan kan jeg få ASP til at køre på den Apache-server?
Gravatar #5 - DUdsen
28. okt. 2005 19:25
der er http://www.sun.com/software/chilisoft/ men det er ikke en komplet implementation af alt hvad man kan forvente af IIS og asp.
Der vist også er "rigtigt" asp plugin til windows udgaver af apache, lejede vist nok med det engang uden at det var den helt store succes(spørg google min hukommelse er ikke meget værd).

windows personal webserver som kom med win98 kunne vist også afvikle asp men igen ved google nok mere end jeg lige kan huske.
Gravatar #6 - mostwanted
28. okt. 2005 21:14
Du kunne bryge mod_mono i Apache?
Gravatar #7 - Simm
29. okt. 2005 16:04
#1: I IIS 5 er gammeldags ASP aktiveret som standard, I IIS 6 skal du selv ind i IIS-konfigurationen og slå det til.

#6 jeg tror spørgsmålet går på gammeldags ASP. mod_mono fortolker kun det nye asp.net og ikke den gammeldags asp ..

At #1 så nok har størst fordel ved at lære sig et af sprogene (C#, Visual Basic.NET etc.) under ASP.NET er så en anden ting :)

men mod_mono virker ganske godt til apache. Jeg bruger det selv engang imellem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login