mboost-dp1

En god dansk host?

Gå til bund
Gravatar #1 - mostwanted
3. aug. 2007 23:33
Der understøtter

* PHP 4.2 or greater
* MySQL 4.0 or greater
* The mod_rewrite Apache module

Så jeg kan smide WordPress derop og helst også

* Ruby on Rails

Så jeg kan lege lidt =)

Jeg har prøvet Needhost.dk og det var sgu en værre gang lort. Lang tid siden jeg har været på udkig så ved ikke hvordan markedet er nu. Har i nogle råd?
Gravatar #2 - bugger
4. aug. 2007 00:00
Jeg overvejer selv at købe hosting på http://www.web10.dk, men det er egentlig mest fordi de understøtter Perl.

Til 9 kr pr. måned (excl. moms) kan det umuligt være helt dårligt til prisen ;)

MySQL: 3.23.55 (gamle kunder) / 4.0.18 (Nyere kunder) / 4.1.11 / 5.0.21 (Alle nyoprettelser)

Bemærk: InnoDb/MySQLi er ikke understøttet på vore MySQL servere.

Apache: >= 2.0.52 (Kunder kan flyttes til server med version 1.3.33 efter behov)
Perl: >= 5.005
FrontPage: 5.0.2.2623 *
PHP: >= 5.2 (Kunder kan flyttes til server med version 4.X efter behov)
GD-lib: > 2.0
Curl-lib: 7.10.5

NB: Der ER mod_rewrite på Apache serveren.

Mere info:
http://web06.talkactive.net/phpinfo.php
Gravatar #3 - Dreadnought
4. aug. 2007 06:58
Det hedder: Et godt dansk host. *HOST*
Gravatar #4 - hgul
4. aug. 2007 09:24
Fornuftigt du holder dig væk fra Needhost.dk - større samling amatører har jeg sjældent set.

I forlængelse af det #2 skriver kan jeg kun anbefale Web10.dk. Jeg har et par forskellige domæner hos dem, og har endnu ikke oplevet nogen form for ustabilitet, så på trods af, at man kan påstå at kvaliteten må følge prisen, så klarer de det ret godt.

Det fungerer naturligvis også helt som det skal med WordPress.
Gravatar #5 - younk
4. aug. 2007 10:23
Needhost.dk cliche.dk web10.dk b-one.dk(one.com) er rimelig ens. De har alle "24 timers" service, og den er generelt lige dårlig.

1. b-one tilbyder daglig backup, hvilket ikke kan bruges til en skid. Hvis de kommer til at slette din database ved et uheld kan du ikke få din daglige backup tilbage. Da den daglige backup kun bruges hvis alle b-one's servere går ned.

2. lad os tage web10.dk som eksempel, da jeg også har haft et par servere hos dem.. Hvis du har mere end 25 brugere der besøger dit phpbb forum hver dag. Så bruger du så "meget" trafik at du ikke kan være kunde hos dem. Så ubegrænset trafik på danske host=en stor fed løgn.

3. Når du betaler så få kroner om måneden kan du ikke forlange så meget. Hvilket betyder at kvalitet og pris hænger sammen.

Hvis jeg tilsidst skal komme med en anbefaling bliver det servage.net

Deres service er kanon. Du kan selv tilføje domæner, oprette det antal ftp servere du vil have til din adresse. Du kan se hvor mange gb trafik du har brugt og har til rådighed og ja den har conjobs og meget mere.

Hvis du vil bruge WordPress så kan du bare trykke på en knap og så installere de det for dig :).

Hvis du opretter igennem http://www.servage.net/?coupon=cust16206 får jeg 25 GB mere plads på min server, men det gør du også, så det er en fordel for os begge, men det bestemmer du selvfølgelig helt selv.
Gravatar #6 - bugger
4. aug. 2007 13:23
[url]#5[/url] Jep, servage eller dreamhost er det bedste til prisen, men nu sagde han jo explicit dansk host.
Gravatar #7 - DarX
4. aug. 2007 13:32
#5 wow! oO Den er nice ... Hvad med trafik? 3,6 TB lyder sgu rimeligt.. men ikke noget man kommer til at mange vel?
Gravatar #8 - Cave
4. aug. 2007 14:00
#7 Der er dog en grænse på 80GB per dag hos servage - har jeg erfaret :)
Gravatar #9 - freesoft
4. aug. 2007 14:26
Gravatar #10 - DarX
4. aug. 2007 14:37
#9 meget plads.. men hvor meget trafik? Det kan jo ikke hjælpe noget hvis man bliver lukket så snart 10 brugere har downloadet en film man smed op eller sådan noget...
Gravatar #11 - DarX
4. aug. 2007 14:38
oh... kunen selvfølgelig have kigget forbi faq'en.

Hvilke begrænsninger er der?
Det er stort set ingen begrænsninger på dit webhotel, bortset fra disk kapaciteten (der p.t. er på over 3,8 GB). Der er fri trafik på alt, med mindre der er tale om streaming af lyd eller video, eller download af store filer. I de tilfælde kan man lave en separat aftale med Gigahost.
Gravatar #12 - cruzifixion
4. aug. 2007 16:06
Web10, Cliché, b-one og generelt andre i den prisklasse på det danske marked er generelt virkeligt dårlige. Jeg har kun haft dårlige erfaringer med dem alle sammen. Så dem ville jeg ikke anbefale...

Surftown derimod har jeg været ret tilfreds med - specielt fordi jeg har behov for både PHP/MySQL og ASP/.NET/MSSQL i ét.

Det vigtigste i den henseende er naturligvis at det er "ægte" Windowes servere og ikke Mono.

Deres service er ok, ikke prangende. Deres performance er virkelig god. Derudover tilbyder de nogle fornuftige moduler både på PHP og Windows.

Deres trafik begrænsninger er dog ikke helt tilfredsstillende - selvom jeg aldrig er blevet ramt af det.

Dog har jeg ikke de store problemer, da jeg har egen server i et svensk hostingcenter uden trafikbegrænsninger. Surftown bruger jeg primært til tests samt visse familieorienterede site.
Gravatar #13 - Simonth
4. aug. 2007 16:25
#12: Kan du uddybe "Deres trafik begrænsninger er dog ikke helt tilfredsstillende"? Hvor mange MB om dagen/i timen/om måneden?
Gravatar #14 - mostwanted
4. aug. 2007 22:55
Servage.net ser ganske god ud! Normalt afslår jeg fra at bruge udenlandske hosts, men i det her tilfælde viser de jo priser kroner og alt muligt, og så har de ovenikøbet alt hvad jeg bedte om og mere til til en udmærket pris.

Tak for anbefalingen! Servage får en ny kunde snarest muligt.
Gravatar #15 - Acro
5. aug. 2007 00:40
#5 younk:
Hvordan kan du tale om, at man får, hvad man betaler for (pris kontra kvalitet) og samtidig anbefale en udbyder - Servage, der kun tager 39 kroner for noget, der forholdsmæssigt (jf. specifikationerne) er langt billigere? Servage er i mine øjne præcis så useriøse som alle mulige andre, hvis de tilbyder trafik i den mængde på det prisniveau. Hvis man bruger så meget trafik, så kan det umuligt være rentabelt for dem.

#8 Cave:
Hvordan kan der være en grænse på 80 GB pr. dag, når man har 3.600 GB pr. måned? Så kan man højest nå at bruge 2.480 GB pr. måned.
Gravatar #16 - Simonth
5. aug. 2007 07:25
#15: Det er heller ikke 80 GB men 120 GB:

http://files.gratisupload.dk/1186298675_sQBAcF5r.j...
Gravatar #17 - Tais
6. aug. 2007 03:42
Jeg har selv brugt b-one i snart 3 år og jeg har endnu ikke haft nogen negative oplevelser selvom jeg har et halvstort site.
Gravatar #18 - Mr.Weasel
9. aug. 2007 07:28
Web10 er pænt crappy hvis du vil lave noget seriøst. Deres database server langsom, mailserveren crasher et par gange om året og webserverne er ikke det mest stabile i verden.

Jeg er selv Web10 kunde, men jeg bruger det også kun til en række mere eller mindre useriøse projekter, som jeg godt kan undvære, skulle web eller database server crashe.

Du får hvad du betaler for, så vi du vil have noget til seriøst brug, så drop alle dem der tilbyder hosting til under 50kr per måned.
Gravatar #19 - The-Lone-Gunman
9. aug. 2007 07:40
Ja, jeg har også et domæne på Web10... vil ikke anbefale dem af samme grunde som #18

Og da jeg bad den opgradere mig til PHP5 slettede de alle mine filer, det behøvede de ikke legefrem at gøre. (Men jeg havde selvfølgelig en lokal backup)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login