mboost-dp1
DOS batch
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg styrer pt en del netbanker via nøglefil løsningen og kan godt indsætte brugerens user-id automatisk.
Nu overgår det hele til nemID og så kunne det være fedt nok, hvis jeg kunne få brugerne til at:
- Klikke på genvej (starter batch job)
- Vælge 1, 2, 3 eller 4
- Starter genvej til netbank og indsætter UserID automatisk i JAVA vinduet med NemID.
Er der en klog person herinde der ved om det er muligt?
Nu overgår det hele til nemID og så kunne det være fedt nok, hvis jeg kunne få brugerne til at:
- Klikke på genvej (starter batch job)
- Vælge 1, 2, 3 eller 4
- Starter genvej til netbank og indsætter UserID automatisk i JAVA vinduet med NemID.
Er der en klog person herinde der ved om det er muligt?
#2 Repræsenterer hver bruger der kan logge ind, i eksemplet her 4 brugere.
#3 Det er korrekt BlackFalcon
Når brugeren klikker på genvejen på skrivebordet åbner følgende sig (DOS batch):
-------------------------------
Velkommen til Banknøglebærer for Sparekassen Kronjylland
Vælg bruger:
Navn Bruger-ID Tast nummer
Thomas 105687 1
Frederik 654231 2
Sussie 382346 3
Gurli 544584 4
Tast nummer: _
Sådan nogenlunde sådan.
Så vælger brugeren sin profil, hvorefter batchen henviser til en url og der åbnes et explorer vindue til banken og det Bruger-ID som brugeren har valgt fremtræder i feltet i JAVA-app.
Det sker naturligvis via:
set /P choice=
og
If %choice%=='1' do ()
osv.
Men jeg er naturligvis også lidt i tvivl om hvordan jeg kalder et eller andet (måske en txt fil med en reference i) så jeg skal selvfølgelig have hjælp til det hele.
#3 Det er korrekt BlackFalcon
Når brugeren klikker på genvejen på skrivebordet åbner følgende sig (DOS batch):
Velkommen til Banknøglebærer for Sparekassen Kronjylland
Vælg bruger:
Navn Bruger-ID Tast nummer
Thomas 105687 1
Frederik 654231 2
Sussie 382346 3
Gurli 544584 4
Tast nummer: _
Sådan nogenlunde sådan.
Så vælger brugeren sin profil, hvorefter batchen henviser til en url og der åbnes et explorer vindue til banken og det Bruger-ID som brugeren har valgt fremtræder i feltet i JAVA-app.
Det sker naturligvis via:
set /P choice=
og
If %choice%=='1' do ()
osv.
Men jeg er naturligvis også lidt i tvivl om hvordan jeg kalder et eller andet (måske en txt fil med en reference i) så jeg skal selvfølgelig have hjælp til det hele.
Tak Wincape
Hvad er så den bedre løsning???
For jeg mener jo....... Vi får alle trukket NemID ned over hovedet.
Hvorfor kan jeg så ikke have en reference der henviser til et bruger-id og få JAVA applikationen til at kalde den reference.
Eller omvendt...?
Det er jo ikke andet end en Makro der reelt skal til, hvor computeren udfører noget automatisk.
And once it goes......... it just goes!!!
Hvad er så den bedre løsning???
For jeg mener jo....... Vi får alle trukket NemID ned over hovedet.
Hvorfor kan jeg så ikke have en reference der henviser til et bruger-id og få JAVA applikationen til at kalde den reference.
Eller omvendt...?
Det er jo ikke andet end en Makro der reelt skal til, hvor computeren udfører noget automatisk.
And once it goes......... it just goes!!!
Dette AutoHotKey script virker her. (Fjern selv linjenumre)
Dette AutoHotKey script virker her. (Fjern selv linjenumre)
1 Run https://portal4.sydbank.dk/wps/bankdata/jsp/html/d...
2 WinWaitActive Sydbanks NetBank
3 Sleep 3000
4 Send 123456{tab}
hej myplacedk
Det er jo helt fantastisk, meeeeeeen.
Hvad gør jeg med det script?
Du er nødt til at hjælpe mig fra scratch (bunden)
Jeg har mit batch script som jeg kalder og så forsøger jeg vel at kalde en fil med det som du har skrevet til mig, men hvad kalder jeg filen og hvilken filtype er der tale om??? for jeg har prøvet at lave en .bat fil og det virker ikke.
Det er jo helt fantastisk, meeeeeeen.
Hvad gør jeg med det script?
Du er nødt til at hjælpe mig fra scratch (bunden)
Jeg har mit batch script som jeg kalder og så forsøger jeg vel at kalde en fil med det som du har skrevet til mig, men hvad kalder jeg filen og hvilken filtype er der tale om??? for jeg har prøvet at lave en .bat fil og det virker ikke.
Jeg har nu forsøgt mig med programmet, men syntes ikke at kunne få den til at sende informationerne til feltet som jeg gerne vil have udfyldt:
Run https://www.shb.dk/webbank/
WinWaitActive Handelsbanken NemID Login
Sleep 10000
Send Keys 280099625{tab}
Gør jeg noget forkert???
Run https://www.shb.dk/webbank/
WinWaitActive Handelsbanken NemID Login
Sleep 10000
Send Keys 280099625{tab}
Gør jeg noget forkert???
På den url får jeg en side som hedder "Handelsbanken Webbank", så vil den jo vente for evigt på at den kommer til at hedde "Handelsbanken NemID Login".
Hvis jeg retter til "Handelsbanken NemID Login" til "Handelsbanken" virker det her. Dvs. den loader siden, venter 10 sekunder på at den bliver helt færdig med at loade, og så skriver den "Keys 280099" og går til næste felt.
Hvis jeg retter til "Handelsbanken NemID Login" til "Handelsbanken" virker det her. Dvs. den loader siden, venter 10 sekunder på at den bliver helt færdig med at loade, og så skriver den "Keys 280099" og går til næste felt.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.