mboost-dp1
Domæne hvor oscommerce kan fungere, altså som tager andet en PHP 5.3
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej
Håber i kan hjælpe mig igen.
One.com som jeg har brugt hidtil er desværre gået til PHP 5.3, så min oscommerce butik ikke fungere optimalt mere.
Ex. ved informations feltet i nederst i venstreside, finder den nogle gange ikke den tekst som jeg har indtastet i admin delen, under eksempelvis prisgaranti. Kun nogen gange. Butikken hedder www.dk-shoppen.com
I en anden butik www.el-world.com som en af mine kammerater har, hvor han netop indsat en butik, vises teksterne som vi har skrevet under admin delen slet ikke under information, derudover virker køb nu knappen slet ikke under de enkelte varer
Jeg har hørt fra en som hjælper mig, og som virker som yderst kompetent at der endnu ikke findes en løsning og at det simpelthen er oscommerce som ikke kan køre ordentligt med PHP 5.3?
Derfor vil jeg finde et nyt webhotel hvor min butik virker ordentligt og vil gøre det i fremtiden. Jeg har eksempelvis kigget på gigahost, men er der andre som kan anbefales? (Som ikke kører PHP 5.3 og ikke skifter over foreløbigt)
Håber i kan hjælpe mig
Håber i kan hjælpe mig igen.
One.com som jeg har brugt hidtil er desværre gået til PHP 5.3, så min oscommerce butik ikke fungere optimalt mere.
Ex. ved informations feltet i nederst i venstreside, finder den nogle gange ikke den tekst som jeg har indtastet i admin delen, under eksempelvis prisgaranti. Kun nogen gange. Butikken hedder www.dk-shoppen.com
I en anden butik www.el-world.com som en af mine kammerater har, hvor han netop indsat en butik, vises teksterne som vi har skrevet under admin delen slet ikke under information, derudover virker køb nu knappen slet ikke under de enkelte varer
Jeg har hørt fra en som hjælper mig, og som virker som yderst kompetent at der endnu ikke findes en løsning og at det simpelthen er oscommerce som ikke kan køre ordentligt med PHP 5.3?
Derfor vil jeg finde et nyt webhotel hvor min butik virker ordentligt og vil gøre det i fremtiden. Jeg har eksempelvis kigget på gigahost, men er der andre som kan anbefales? (Som ikke kører PHP 5.3 og ikke skifter over foreløbigt)
Håber i kan hjælpe mig
Jeg ved godt det ikke er det svar du ønsker men, find et andet e-shop software. Det er ikke, og vil aldrig blive, fremtidssikret at satse på brugen af en forældet version af PHP.
Siden du siger at det ikke virker gætter jeg på at det er fordi oscommerce bruger PHP4, det er stært anbefalet at opgradere til PHP5.
Siden du siger at det ikke virker gætter jeg på at det er fordi oscommerce bruger PHP4, det er stært anbefalet at opgradere til PHP5.
Hej Igen
Jeg forstår mig desværre ikke på det tekniske.
Den har fungeret fint i PHP 5.2.1, men nu opgraderer one.com desværre til 5.3.1 og her kommer der problemer ind i billedet, som omtalt ovenfor.
Hvad kan jeg gøre? andet end at rykke den til et domæne hvor de stadig har mulighed for den 5.2.1, som ex.gigahost?
Jeg forstår mig desværre ikke på det tekniske.
Den har fungeret fint i PHP 5.2.1, men nu opgraderer one.com desværre til 5.3.1 og her kommer der problemer ind i billedet, som omtalt ovenfor.
Hvad kan jeg gøre? andet end at rykke den til et domæne hvor de stadig har mulighed for den 5.2.1, som ex.gigahost?
hah.ZiN (11) skrev:#10: Hvis man skal tro Windcape er alt, der ikke er kodet til Windows af MS professionelle noget hø. ;-)
Men nu er osCommerce altså *ret* dårlig kode. Jeg har arbejdet som udvikler på et site der bygger på osc, og det krævede altså nogle gigantiske hacks for at få ting til at virke.
Problemet er at de har couplet deres kode og views tæt på 100%, og dermed kan de dårligt ændre noget som helst, uden at den anden halvdel af systemet bryder ned.
De er nød til at omskrive store, hvis ikke hele, dele af systemet for at gøre det mere end blot "kompatibelt" med PHP5.
Derudover har du taget lidt fejl af mig. De fleste open-source ASP.NET løsninger i dag bygger på ASP.NET 1.1, lidt ligesom PHP4. Problemet er at ASP.NET 1.1 var *ret dårlig* i forhold til PHP.
Der er mere velskrevet open-source PHP5 koden derude end ASP.NET.
Men personligt ville jeg nok kigge efter noget Python eller Ruby baseret, hvis jeg skulle finde et open-source eCommerce løsning.
#oscommerce
Nu er windcape ikke den eneste som gennem tiden har ytret sig negativt om prtoduktet.
Selv http://en.wikipedia.org/wiki/Oscommerce#Criticisms lyder ikke for godt!
Nu er windcape ikke den eneste som gennem tiden har ytret sig negativt om prtoduktet.
Selv http://en.wikipedia.org/wiki/Oscommerce#Criticisms lyder ikke for godt!
#8 Anlys har anbefalet mig iwebhotel.dk, og indtil videre er jeg virkelig imponeret. Jeg kiggede kort of faldt over muligheden Mega, som er billig og eftersigende skulle have hvad jeg skal bruge.
Ringede for at være sikker på at butikken virkede, og den blev taget med det samme af en meget venlig og hjælpsom supporter og de tilbyder at flytte butikken, hvis det er nogenlunde overskueligt.
Så rundt regnet, er det et rigtig godt første gangs indtryk, som jeg har fået.
Men er der nogle af jer, som har erfaring med iwebhotel.dk?
Ringede for at være sikker på at butikken virkede, og den blev taget med det samme af en meget venlig og hjælpsom supporter og de tilbyder at flytte butikken, hvis det er nogenlunde overskueligt.
Så rundt regnet, er det et rigtig godt første gangs indtryk, som jeg har fået.
Men er der nogle af jer, som har erfaring med iwebhotel.dk?
arne_v (7) skrev:#2
Som jeg læser det er det 5.2.x versus 5.3.x - 5.2.x er ikke forældet endnu.
Ja, det kan jeg se udfra senere posts, jeg holder stadig på at da jeg skrev mit indlæg var det baseret på tilgængelig viden (uden at sætte mig ind i hvorfra one.com har opgraderet deres server).
Still var det også en valid point, som holder selvom 5.2 stadig er supportet. Hvis nogen derude kører noget som helst PHP4, så bør de opgradere hurtigst muligt.
arne_v (21) skrev:#20
Når folk skriver 5.3 og ikke 5 vil jeg da umiddelbart antage, at de mener det de skriver.
Under forudsætning af at man kan antage at folk ved hvad de snakker om. Men undskyld hvis jeg ikke har den store tiltro til folk efterhånden, heller ikke herinde.
Det hjalp ikke at han bruger osCommerce, og heller ikke at den side hans ven tilsyneladende har, er på kinesisk eller sådan noget pjat.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.