mboost-dp1

DirectX 'fullscreen' i et vindue?


Gå til bund
Gravatar #1 - Miklos
27. feb. 2003 03:36
Et af de mest ventede strategi spil i mange år er uden tvivl Master of Orion III og nu er det her endelig. Desværre står det ret tydeligt at grafik har haft en meget lav prioritet, så lav at interfacet er rodet og designet rent tilfældigt. Som eksempel kan det nævnes at spillet er låst til 800x600 i fullscreen med en i forvejen ikke tydelig skrift. Dette gør spillet mere eller mindre utydeligt på alt over en gammel 15" CRT skærm.

Efter en en række irc flamewars (inkl. #newz.dk) var det en generel holdning at eftersom UBI/Udviklingsteamet blot trækker på skulderne over klagerne måtte være op til 'os' at finde en løsning.

Vi kom frem til at den eneste måde at løse problemet var at, hvis det er muligt, køre programmet i et vindue (en option UBI også afviser). Altså et hack der gør MOO3 tror den kører fuldskærm, men blot er i et vindue.

Er det muligt?
Gravatar #2 - Jar
27. feb. 2003 16:28
selvfølgeligt er det muligt, det er faktisk lettere at lave d3d ting der kører i vindue end i fullscreen.

selv en abe med en skrivmaskine kan kode d3d/ddraw der kører i vindue.
Gravatar #3 - Simm
1. mar. 2003 01:02
#1: Tror sagtens det kan lade sig gøre - jeg ved at der var nogle folk der lavede et hack til onlinespillet Dark Age of Camelot, så det kunne køre i et vindue og folk kunne være på IRC, mens de spillede. Så må det omvendte også være muligt.

#2: Hvis det er så nemt, så er du jo lige manden der kan klare Miklos' m.fl. problem :p
Gravatar #4 - Jar
1. mar. 2003 18:29
Hvorfor skulle jeg lave noget andre er blevet betalt for at lave? Hvis jeg ville arbejde gratis kunne jeg jo bare blive demoscener.
Gravatar #5 - <3Thinkpads
15. mar. 2003 18:18
#4:
Hjælpe et andet menneske i "nød" ? :)
Gravatar #6 - Cyrack
15. mar. 2003 18:29
#4 - Jar

"Hvorfor skulle jeg lave noget andre er blevet betalt for at lave? Hvis jeg ville arbejde gratis kunne jeg jo bare blive demoscener."

Ja eller vise at der er tyngde bag dine udtalelser, alle kan sige det er let, få kan rent faktisk lave det, og hvis det er så let kan du vel gøre det med en en hånd...?
Gravatar #7 - H.E.R.O.
15. mar. 2003 19:45
der er kommet en patch til moo3 så du selv kan vælge hvilekn skrifttype du vil benytte
Gravatar #8 - Jar
18. mar. 2003 09:43
Gravatar #9 - Cyrack
19. mar. 2003 07:45
#8 - Jar
"...var der mere?"

Nu er jeg ikke en ørn til at gennemskue andres kildekode, men nej, jeg bøjer mig i støvet :)
Gravatar #10 - Simm
3. apr. 2003 19:51
#8: "Var der mere?"

Eh, tjah.. det der er kode fra Microsofts DirectX SDK.. Der er noget til at initialisere et vindue.. Det er da en start..lol, men resten er ikke særlig brugbart i denne sammenhæng :p
Gravatar #11 - Jar
4. apr. 2003 13:58
ja, buhu, min pointe er at det er let at lave ting, der kører i windowmode, at min kode ikke overtager kontrollen med MODs vindue er en helt anden ting -- nemlig at jeg ikke gider bruge tid på det (hvad jeg vist også nævner). Humlen er at de ikke har lavet det fordi de er dovne / dårlige / har vægtet at det ødelægger spiloplevelser / .
Gravatar #12 - Xanthia
5. apr. 2003 10:12
#11

afslut tuderiet plz
Gravatar #13 - Fafler
15. maj 2003 09:22
Den uhandy løsning: MinGW og Wine...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login