mboost-dp1

Delphi stuff

Gå til bund
Gravatar #1 - laust
28. feb. 2005 19:00
Heydo!

Jeg har fået til opgave at lave en popup/notice (kald det hvad du vil) til windows, en for for notice. Dette program som jeg skal lave, har kun 2 missioner. Den skal dukke op hvert 45. minut

Og hver gang dette sker, skal der komme et nyt baggrunds billede.

(Har desværre ikke mulighed for at uploade et billede, for min skoles firewall er rimelig fucked. Og lukker for næsten al upload)

Jeg har ikke den store erfaring i programmering, og derfor tænkte jeg, om der måske var en derude, der havde lavet sådan en popupper (af en art) før.

Eller om der var en eller flere, der lå inde med noget info - om hvordan man konstuerede det jeg beskrev...

- Jeg programmerer i Delphi 6. Da det er gratis. Jeg har styr på de fleste knapper, og hvordan programmet er bygget op. Altså det basic stuff, med de fleste knapper osv.

/end Laust @ MULM
Gravatar #2 - Mort
1. mar. 2005 07:05
Jeg vidste ikke at Delphi 6 var gratis, hvor kan man hente det henne ?
Gravatar #3 - laust
1. mar. 2005 14:20
Det var noget jeg fik via et gammelt komputer blad. Det krævede bare en simpel registrering. Jeg mener dog, at det ikke er alle funktioner der følger med.

Men så meget har jeg ikke undersøgt endnu..
Gravatar #4 - Spiderboy
2. mar. 2005 14:25
#2 Det er noget med at de har lavet en Personal Edition til private, som er gratis. Man skal bare registrere sig som #3 siger.

Det kan hentes et sted på Borlands website, men ved ikke lige hvor.

#1 Jeg tror du kan lave en TTimer-objekt som aktiveres hvert 45. minut, som så kalder Form1.Show. Hvis du sætter Application.ShowMainForm := False ved startup af programmet, så åbner vinduet ikke, når programmet starter.

Har ikke lige testet det, så ved ikke 100% om dette virker efter hensigten.
Gravatar #5 - PlanetHUnter
3. mar. 2005 00:48
eventuelt kik på Form1.ShowModal hvis du vil have vinduet til at stjæle al fokus fra brugeren.

//PlH
Gravatar #6 - simono
12. mar. 2005 12:33
det kan sikkert laves endnu mere simpelt uden forms og alt det fis, med en alert box, hvis du skriver det direkte i projekt filen og så bruger windows tick'sne til at lave en timer selv. baggrundsbilledet skal ændres hvor, på message boksen eller på skrivebordet? hvis det er på message boksen skal du nok have gang i forms som #4 og #5 har haft fat i allerede, hvis det så er skrivebordet du skal ændre baggrund på er det noget signal du skal sende til windows, jeg mener at der er små forskelle fra windows version til windows version.

bare en ide hvis du vil lave det lidt finere.
Gravatar #7 - tbresson
21. mar. 2005 14:29
Her er lidt kode som du kan starte med:

unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, ExtCtrls, jpeg;

type
TForm1 = class(TForm)
Image1: TImage;
Timer1: TTimer;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
PicCounter : integer;
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
if PicCounter = 4 then
PicCounter := 1;

Form1.Image1.Picture.LoadFromFile('C:\My Pictures\' + IntToStr(PicCounter) + '.bmp');
PicCounter := PicCounter +1;

Form1.Visible := TRUE;
Image1.Visible := TRUE;

MessageDlg('New picture loaded from file :)', mtInformation, [mbOK], 0);

Form1.Visible := FALSE;
Image1.Visible := FALSE;
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
PicCounter := 1;
end;

end.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login