mboost-dp1

Datamatiker, meget vigtigt, (skynd jer)!

Gå til bund
Gravatar #1 - BumBum
26. jan. 2009 21:15
Det fordi jeg skal lave et interview i forbinnelse med oso projekt ,
så jeg har valgt at skrive om datamatiker, men det er et krav at der skal være et interview med i projektet
så jeg har ikke kunne nå at finde en jeg kunne interview angånede datamatiker,. så håber der er en her, som vil gør mig en kæmpe tjeneste.

her er spørgesmålende ;

1- Hvordan er det at gå på datamatiker uddanelsen,?

2 - syntes du det svært, ?

3- hvorfor har du valgt at tage uddanelsen ?

4 - hvilke andre ungdomsuddanelser har du taget inden du gik på datamatiker ?

5 - Hvor og hvad , kunne du tænke dig at arbejde med når du færdig, evt, hvilket firma ?

6 - syntes du den kan anbefales ?

håber at i svare med flere sætninger (:
Gravatar #2 - Emil
26. jan. 2009 21:57
Så vidt jeg ved, så skulle OSO-projekter da være færdiggjort i fredags? ;D
Gravatar #3 - gentox
26. jan. 2009 21:59
Kunne være forklaringen på at det haster ;)
Gravatar #4 - Cyrack
26. jan. 2009 21:59
1- Hvordan er det at gå på datamatiker uddanelsen?
Blåt.. eller rettere: underligt spørgsmål, but here goes:

2 - syntes du det var/er svært?
Nej. Men den var udfordrende.

3 - hvorfor har du valgt at tage uddanelsen?
Fordi den rent undervisningmæssigt minder en del om HTX undervisningsformen: dvs. man få lov til at prøve det man har lært, og den teori man bliver undervist i, bliver efterprøvet bagefter så man får en bedre forståelse af det underviste (jeg er visuelt lærende, så praktisk demonstration er altafgørende for at det bliver hængende).

4 - hvilke andre ungdomsuddanelser har du taget inden du gik på datamatiker?
Software ingeniør: ALT for meget teori, og alt for lidt afprøvning.
Pædagog: Skulle prøves. Er vild med at arbejde med børn. Desværre er den verden for østrogenpumpet til at jeg kunne holde det ud. Der er grænser for hvor mange strikke-opskrifter en mand kan holde til at høre på om dagen.

5 - Hvor og hvad, kunne du tænke dig at arbejde med når du færdig, evt, hvilket firma?
Arbejder sammen med en kammerat fra datamatikeruddannelse i vores eget firma (reklame: http://www.teasolutions.dk/ ), hvor jeg arbejder med: ASP.Net, Windows Presentation Foundation, Database programmering, PHP og praktisk taget alt andet der kan programmeres.

6 - syntes du den kan anbefales?
Ja, men det kræver en indsats og en naturlig forståelse for logiske system inden man går i kamp med det. Datamatiker i Herning har et frafald på 40-60% (vi startede 14, der kom to til og sluttede i alt 6), og oftes er det fordi folk enten ikke forstår hvordan en computer virker (ikke at de er dumme, men en computer er reelt en regnemaskine, og hvis algebra er sort snak så er programmering sikkert også). Og som med alle andre uddannelser kræver den at man er seriøs.
Gravatar #5 - BumBum
27. jan. 2009 06:10
Vi havde lidt mere tid fordi vi var på militærpraktik. og mange af os blev syge osv.

Cyrack, virklig mange tak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (:
Gravatar #6 - Du3-
27. jan. 2009 08:51
BumBum (5) skrev:
Vi havde lidt mere tid fordi vi var på militærpraktik. og mange af os blev syge osv.

Cyrack, virklig mange tak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (:

Jeg kender os det der med at jeg "bliver syg" når jeg skal fremlægge.. Det sjovt det er lige den dag det sker......

:D
Gravatar #7 - TullejR
27. jan. 2009 09:02
Det er da godt nok nogle vandede spørgsmål.
Gravatar #8 - gnаrfsan
27. jan. 2009 09:15
1- Hvordan er det at gå på datamatiker uddanelsen?
Det var nemt. Mød sent og få tidligt fri: Meget tid til at læse og løse opgaver.
Den lagde nok til tider for lidt ansvar på de studerende, i den forstand at meget af det skulle ind med skeer. Blandt andet skulle vi bruge de algoritmer, vi havde lært til trods for at jeg kendte nogle, der var mere effektive. F.eks. skulle vi i en opgave søge i en sorteret liste, hvor jeg lavede en binær søgning, men fik brok fordi vi skulle bruge den lineære søgning, vi havde haft i pensum.

2 - syntes du det var/er svært?
Nej, men det var interessant fordi der også var en masse om ledelse og økonomi. Hvis man griber uddannelsen rigtigt an, er den ret nem. Specielt i forhold til f.eks. datalogi. Lektiepresset er let, og opgaverne svarer godt til materialet. Jeg vil sige datalogi for dummies.

3 - hvorfor har du valgt at tage uddanelsen?
Hurtig vej til job. Ganske enkelt. Det virkede.

4 - hvilke andre ungdomsuddanelser har du taget inden du gik på datamatiker?
Gymnasie. Har forsøgt med datalogi, men jeg synes at der var for meget ubrugeligt sidestof. Jeg startede ud på ingeniørskolen (svagstrøm), men fand ud af at programmering var det sjoveste og der var for lidt.

5 - Hvor og hvad, kunne du tænke dig at arbejde med når du færdig, evt, hvilket firma?
Jeg er i arbejde, som programmør/udvikler.

6 - syntes du den kan anbefales?
Ja. Det er en kort vej til job, men man skal ville det. Jeg så mange, der ikke var det rigtige sted i klassen, og de sneg sig igennem med dumpede eksamener og snit på 6.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login