mboost-dp1

Datamatiker - KEA eller KNord?

Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
15. nov. 2010 16:51
Hello World

Jeg overvejer at starte på datamatikeruddannelsen her til februar og valget står mellem EA Copenhagen Business Nord og KEA (Københavns Erhvervsakademi).

Jeg håber at nogen har gået det ene eller det andet sted og har nogle holdninger til kvaliteten af undervisningen.... træd venligst frem og fortæl. :-)

Det skal siges at jeg lægger stor vægt på tilgængelige og relativt pædagogiske undervisere som har tid og lyst til at svare uddybbende på spørgsmål uden at man skal booke dem 2 uger i forvejen eller sende spørgsmålene på mail. Og jeg er negativt indstillet over for forelæsninger eller holdundervisning med over 20 deltagere, da jeg har dårlige erfaringer med dette.

Og til jer der overvejer at forvandle denne tråd til at diskussion om hvorvidt man skal være datamatiker, diplomingeniør eller datalog.... Don't try - I will terminate you.
Gravatar #2 - ankel
15. nov. 2010 17:16
Hello MadiZone

For snart tre år siden stod jeg med samme valg. Jeg fandt frem til at Knord muligvis var en bedre skole end KEA, men valgte KEA da de lå et stenkast fra hvor jeg boede. Jeg tænkte at ligemeget hvad, så kunne det ikke være så meget ringere.

De første to semestre var ganske jævne og acceptable. Tredje semester var forfærdeligt, primært pga. en komplet inkompetent underviser som skulle forestille at have lært Java semestret inden ved at øve sig på et internationalt hold og nu skulle undervise os i at lave distribuerede løsninger og andet avanceret med Java. Det slog fejl, og underviseren havde desuden et stort fravær (omkring 25% af alle timer blev aflyst) og hverken underviseren eller skolen kompenserede for dette, på trods af en formel klage. Det skal dog lige indskydes at der også var undervisere som jeg var meget begejstret for på KEA.

For at undgå at noget lignende skulle gentage sig på sidste semester og i forbindelse med hovedopgaven valgte jeg at skifte til Knord. Jeg vil ikke sige at der er en verden til forskel, men jeg syntes klart at det overordnede billede er mere positivt. Undervisningen var ganske solid (så solid som man kan forvente på datamatiker-niveau), og det er som om der er en generelt større gejst blandet underviserne. Jeg ved ikke hvordan det står til på KEA nu til dags, det er muligvis blevet bedre.

Det blev en lang smøre, håber du kan bruge det til noget.
Gravatar #3 - KaW
15. nov. 2010 17:18
Jeg går på K-NORD, og jeg skal nok komme med lidt galde her senere.
Gravatar #4 - laspe18
15. nov. 2010 17:59
Ved godt du ikke vil diskuterer studie, men det virker altså lidt (hvert fald som udekommende), som om det et generelt problem med undervisere mange steder på datamatikeruddannelsen.

Det er hvert fald det indtryk, jeg sidder med, efter at have fulgt en del lignende tråde på det seneste herinde.

Gravatar #5 - Windcape
15. nov. 2010 20:10

Det er et generelt problem med uddannelsen overalt i landet. Niveauet er ikke højt nok, og lærerne udvider generelt ikke deres kompetancer, så de sakker ofte bagud.

Der er altid de få gode lærer, men overordnet er niveauet på datamatikeruddannelsen lavt i forhold til de længere videregående uddannelser på universitet / o.lign.
Gravatar #6 - themuss
15. nov. 2010 20:21
Alene af den grund at Caroline underviser på KNord, ville jeg vælge KEA.

KNord er desværre gennemsyret af nepotisme.

Desuden: 3dje semester var også en joke på KNord.

Desuden: da jeg kom til Unit-Test på fjerde semester og troede at NU skulle vi lære at skrive kode med test-first-scenarier, kørte de præcis samme latterlige test-ting igennem som på andet semester!!!

Jeg ville gerne have lært at skrue noget test-first af en database-connection sammen men ak de formåede kun at lære os at teste om addition og substraktion mellme 2 ints virkede...

FLOT!.. Det må man forresten ikke nævne til sin eksamen at de ikke har formået, så bliver man kaldt en snob fra nordsjælland af sin censor og får at vide af sin lærer at man simpelthen ræssonerer for hurtigt og derfor kun får et 2-tal.

Tre dage efter fik jeg så et 12-tal og fuck mig om begrundelsen fra gudelærerinden jeg havde i det fag.. *drumroll* at jeg er hurtig til at ræssonere.
Gravatar #7 - themuss
15. nov. 2010 20:39
På første semester vidste læreren vi havde ikke en skid om den afsluttende opgave på semestret.

Jeg foreslog at man lagde en klasse mellem en save-funktion der serializablede hele objekt-delen.

Det gik Caroline totalt sukkerkold over og stod og skabte sig og "om jeg så ville have en TOM(!) klasse med lange lange kald igennem"... og det var noget fjol.

Jeg valgte så at pakke mig og vi programmerede det som hun ville have hvilket var det rene lort fordi man så serializablede sin save-klasse.

Dvs. man gemte gemte selve funktionen til at gemme med.

Da vi så lagde ud på andet semester forklarede vores leder at vi alle havde lavet rigtigt gode afleveringer men ingen havde formået at lave den mest enkle løsning... nemlig:

*drumroll* at smide en klasse ind mellem save-klassen og objekterne (præcis som jeg foreslog).

Det var så samme lærer der gav mig et 2-tal for kun liiiige at have forstået det allermest grundlæggende til at bestå systemudviklingen. FUCK DET!

Jeg tager forresten min bachelor på ITU. Jeg vil foreslå dig at overveje at tage en bachelor istedet for datamatiker + PBA som de pusher på erhvervsakademierne

en PBA != bachelor.
Gravatar #8 - Windcape
15. nov. 2010 20:47

Diplomingeniør er også en professionsbachelor :p (og der er altså en verden til forskel!)
Gravatar #9 - themuss
15. nov. 2010 20:50
Hvis du vil tages seriøst i udlandet, vil jeg mene, du skal smide en kandidat ovenpå din pba.
Gravatar #10 - nielsbuus
15. nov. 2010 20:57
Tak for jeres feedback så far - det er super. Keep it coming. Jeg kender dog ikke til denne berygtede Caroline.

Venter dog stadig på KaW's galde.

Og til jer der er begynder at sniksnakke om kandidater og ingeniører: kill -9
Gravatar #11 - ankel
15. nov. 2010 21:36
Med den kritik du fremlægger themuss, er jeg ret sikker på at du ville have haft samme bitre minder ligemeget hvor du end havde taget din datamatiker. Jeg tvivler på der findes nogen erhvervsakademier, hvor samtlige undervisere er fejlfri. Du har tydeligvis alt for høje forventninger til underviserne på det niveau.
Gravatar #12 - fuzze
15. nov. 2010 22:06
Hej MadiZone.
Jeg går selv på Knord, og måtte bare lige slå et slag for det.
Først den gennerelle omkring datamatiker.
En datamatiker er IKKE en datalogistuderende. De to ting må og skal ikke blandes sammen. Det er en håndværker-uddannelse i et teknologisk fag.
Jeg vil til en hver tid vælge Knord. Underviserne derude er konstruktive i deres måde at tilgå de studerende, og mange af dem er dybt engagerede i at udvikle uddannelsen. Der er selvfølgelig mindre gode undervisere, men hvor er der ikke det henne?
Jeg har desuden en helt anden opfattelse af Caroline, som jeg har haft fornøjelsen af på alle 5 semestre. Hun er en vigtig del af lærestaben derude, og er rigtig god til at lære fra sig.
Det virker for mig som om KEA virkelig er igang med at ekspandere med al den reklameplads de køber sig, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er for at kompensere for den manglende kvalitet i deres uddannelse at de gør det?
Og så en anden ting: hvis du kan så vælg sommeroptag. Statistisk set klare flere sig bedre på sommer end på vinteroptag, i hvertfald på Knord.
Håber det giver nogle indspark, og hvis du har et konkret spørgsmål til hvordan noget er så bare skriv igen, jeg har været aktiv i det meste på skolen.
Gravatar #13 - Windcape
16. nov. 2010 06:41
themuss (9) skrev:
Hvis du vil tages seriøst i udlandet, vil jeg mene, du skal smide en kandidat ovenpå din pba.
Problemet er så bare at der kun er én kandidatuddannelse i landet som tager PBA i Softwareudvikling ind.

Nemlig på ITU.
Gravatar #14 - Windcape
16. nov. 2010 06:43
fuzze (12) skrev:
Statistisk set klare flere sig bedre på sommer end på vinteroptag
Vinteroptag er for arbejdsløse voksne som pludselig har opdaget de ikke har en uddannelse.

De har sjældent ligeså meget motivation (og fritid) som de unge på sommeroptag.

(No pun intended, sådan er det bare)
Gravatar #15 - themuss
16. nov. 2010 15:15
ankel (11) skrev:
Du har tydeligvis alt for høje forventninger til underviserne på det niveau.
Jeg har blot en forventning om at man forholder sig professionelt og sagligt til sin egen uvidenhed.... Og derudover ikke er lunefuld.

Caroline har forresten siddet foran 40 datamatikere og påstået ting omkring 4rde og 5te semester-delenes eksamensformer, der enten var løgn eller forkert forstået.

Hvilket efter min bedste overbevisning er temmelig grelt, når man står for koordinering af femte semester og eksaminationen på fjerde semester.

Derudover blev jeg kaldt løgnagtig fordi jeg påpegede at den skrivelse, de havde liggende man kunne sende til en arbejdsgiver ang. 5te semester-projekt var behæftet med fejl.

Det var først da jeg gik hele vejen gennem deres fronter-system og viste en lærer at der skam stoda at datamatikernes arbejdsindsats i perioden på de 10 uger ville være 37½ time per elev, at han næææsten kunne give mig en indrømmelse ( der skal naturligvis afsættes tid til bla. rapportskrivning i de 10 uger)

Jeg ville vælge KEA ;)
Gravatar #16 - KaW
16. nov. 2010 17:11
KNORD! Don't get me fucking started! :P

Til at starte med vil jeg gerne sige at jeg en meget mere positiv holdning til Caroline, end de fleste her i tråden, og jeg synes det er dårlig stil at hænge lærere ud med navns nævnelse på nettet uanset hvor sur/bitter man er!

Første semester er meget hyggeligt, men lærerne er ikke altid de mest engagerede, jeg husker et eksempel hvor jeg sidder og arbejder på mit projekt, og JDeveloper brokker sig over nogle stier. Det skal siges at jeg arbejder på en Mac, men skriver kode i et VMWare Image som kører Windows SP3, da jeg så spurgte om hjælp blev jeg blankt afvist af læreren, med begrundelsen "Det er et Mac problem, du må finde et system med et NTFS/FAT32 system".
Manden fattede ikke princippet bag en virtual maskine og forstod ikke at jeg sad på et Windows system. Og prøvede hverken at lære hvad der foregik, eller hjælpe mig. Det var bare nemmere for ham at afvise mig.

Jeg var dog vinteroptag, og de andre lærerteams virker lidt mere engagerede end vores. Lærerne er dog generelt pædagogiske og flinke på både første og andet semester.

Det meste af min kritik handler om tredje semester.

Tredje semester arbejdede vi med IBM's Rational platform, Oracle PL/SQL, SVN, EJB'er og applikationsserveren Websphere. Meget komplekst. Den ene lærer var ny-uddannet og kendte intet til værktøjet, og den anden havde aldrig prøvet at undervise i Rational.
Vi var delt op i tre grupper, to front-end grupper, og en back-end. Det var meningen at vi skulle koble de to systemer sammen inden vi havde afleveret. Og der var en masse problemer som lærerne slet ikke kunne hjælpe med:

- Subversion og Rational breakede tit, og påstod projektet indeholdte fejl, det eneste man kunne gøre var at slette sit projekt, og hive alt ind fra SVN-serveren igen.
- Når vi fik merge conflicts i SVN mente han det var nemmere at vi skrev af fra den andens skærm, i stedet for at merge i Subversion værktøjet.
- Når vi spurgte om hjælp kunne han ikke svare på vores spørgsmål, og gjorde ikke meget for at hjælpe os. Han sad oppe på sit kontor og bad os komme til ham for hjælp, selvom han udemærket godt vidste at vi havde brugt for hjælp i klassen.
- Han havde ikke begreber om tabs i browsere, og det gjorde at front-end gruppernes funktionalitet ikke virkede med flere tabs af samme side (Det er ikke smart at gemme current auktions-id i brugerens session, og slet ikke at når man skulle byde på en vare, så var det current auktions id fra sessionen, og ikke det ID på den vare som brugeren var inde på). Det tyder på meget lidt real-world erfaring.
- Vi fik aldrig koblet front-end og back-end sammen, lærerne kunne ikke få det til at køre.
- Vi kunne ikke teste vores backend applikation fordi vi fik mærkelige fejl i Rational. Læreren kunne ikke hjælpe os. Havde nogen af os trukket Tests, eller skulle vise programmet kørende til eksamen havde det ikke været muligt.
- Skolen ligger gerne CPR-numre op på intranettet, samt navne og adresser på de samme elever, jeg har dog ikke kontaktet datatilsynet endnu. En af vores lærere viste endda uden hensyn folks CPR-numre på projektor.

En ting jeg dog lærte var at jeg aldrig nogensinde skal skrive EJB-systemer :-)

Plus:
- Jeg er dog rigtig glad for et par lærere især de nuværende på mit fjerde semester.
- Jeg er rigtig glad for vores studieadministration, de er altid flinke til at hjælpe og med et smil!

Minus:
- Jeg er rigtig ked af vores kantine (27-fucking-kroner for en tør sandwich, jeg betaler 28 kr for all-you-can-eat og varm mad på arbejdet)
- Jeg er også rigtig ked af rus-turene (1 overnatning i en spejderhytte gør ikke meget for sammenholdet og de tager 400-500 kr for det). DIKU "gav" russerne os en uge for samme pris.
- Lokalerne er ikke altid de bedste, og skolens lokalitet er rigtig dårlig (den ligger in-the-middle of nowhere)
Gravatar #17 - squad2nd
16. nov. 2010 19:33
Hende Caroline I snakker om... er hun lækker?
*fap* *fap*
Gravatar #18 - Windcape
17. nov. 2010 00:30
KaW (16) skrev:
IBM's Rational platform
Også kendt som Eclipse (Så folk kan sammenligne).

KaW (16) skrev:
Subversion og Rational breakede tit
Og de SVN plugins der findes til Eclipse er ret dårlige. F.eks. Mercurial kører langt mere stabilt.

Ellers er TortoiseSVN et bedre valg.

IBM Rational er jo lavet til at skulle bruges med IBM Rational ClearCase (deres eget ikke-distributerede VCS).

(Så lidt forsvar af lærene her: I kunne have valgt en anden løsning.)
Gravatar #19 - Emilm
17. nov. 2010 00:48
Fylder du nu toilettet igen :)
Gravatar #20 - arne_v
17. nov. 2010 01:21
themuss (7) skrev:
Jeg foreslog at man lagde en klasse mellem en save-funktion der serializablede hele objekt-delen.

themuss (7) skrev:
Det gik Caroline totalt sukkerkold over og stod og skabte sig og "om jeg så ville have en TOM(!) klasse med lange lange kald igennem"... og det var noget fjol.

themuss (7) skrev:
Dvs. man gemte gemte selve funktionen til at gemme med.

themuss (7) skrev:
*drumroll* at smide en klasse ind mellem save-klassen og objekterne (præcis som jeg foreslog).

Jeg håber at det er lidt på afstand, fordi det er ikke ligefrem nemt at forstå hvad du mener.
Gravatar #21 - Emilm
17. nov. 2010 11:03
Man burde nok se det som positivt istedet for negativt at man er utilfrds med lærernes fremgangsmåde, nogle gange må man konstatere de har ret andre gange har man selv ret, i sidste ende bliver man meget klogere end, hvis man altid følger sine lærere slavisk uanset niveauet imo.
Gravatar #22 - themuss
19. nov. 2010 16:37
KaW (16) skrev:
Til at starte med vil jeg gerne sige at jeg en meget mere positiv holdning til Caroline, end de fleste her i tråden, og jeg synes det er dårlig stil at hænge lærere ud med navns nævnelse på nettet uanset hvor sur/bitter man er!
Jeg gør det fordi hun i bedste fald er hamrende ustabil og lunefuld, i værste fald fordi hun er et dumt svin.

Jeg har tidligere forsøgt at gøre Lars, som er lederen af uddannelsen opmærksom på problemet med hende, men det var han ikke interesseret i at høre om.

Og ro på med NAVNS NÆVNELSE..... Jeg har skrevet et fornavn... Det er ikke sådan at hendes børn nu bliver drillet i skolen og hun er bandlyst fra midtbyen vel :)))

arne_v (20) skrev:
Jeg håber at det er lidt på afstand, fordi det er ikke ligefrem nemt at forstå hvad du mener.
Det er meget langt på afstand. Jeg måtte ligesom sluge den bitre pille at hun var et fjols og arbejde videre...

Det var først efter min oplevelse på fjerde semester, jeg lukkede lorteposen op.

Jeg har haft hende som underviser på fjerde semester uden at konfrontere hende med det førstesemester-lort.

Det er det der med at tage de kampe man kan vinde, og lade resten være, ikke?....

Gravatar #23 - Windcape
19. nov. 2010 20:56
themuss (22) skrev:
Og ro på med NAVNS NÆVNELSE..... Jeg har skrevet et fornavn...
En adjunk/lektor på en videregående uddannelse må forventes at blive navngivet offentligt, så der er intet problem i at skrive hendes fulde navn.

Det er helt normalt (typisk et krav) at man skriver navnet på sine vejledere (typisk sine undervisere) på sine rapporter.
Gravatar #24 - arne_v
19. nov. 2010 21:11
Windcape (23) skrev:
En adjunk/lektor på en videregående uddannelse må forventes at blive navngivet offentligt, så der er intet problem i at skrive hendes fulde navn.

Det er ikke noget problem i at skrive det fulde navn hvis konteksten er at liste de ansatte. Det er offentlig/semi-offentlig information.

Men themuss har så lidt almindelig dannelse som gør, at han ikke kan se nogen grund til at poste hendes fulde navn i forbindelse med så hård en kritik.

Dem der går på skolen kan naturligvis identificere hende udfra fornavn og beskrivelse, men de har sikkert hørt det før.

Men den her tråd dukker ikke op, hvis hendes nabo google hende på fornavn og efternavn.

Windcape (23) skrev:
Det er helt normalt (typisk et krav) at man skriver navnet på sine vejledere (typisk sine undervisere) på sine rapporter.

Hvilket vel ikke har nogen betydning for problemstillingen.

Gravatar #25 - Windcape
19. nov. 2010 21:15
arne_v (24) skrev:
Men themuss har så lidt almindelig dannelse som gør, at han ikke kan se nogen grund til at poste hendes fulde navn i forbindelse med så hård en kritik.
Dannelse er fint. Jeg nævner heller ikke fulde navn ved kritik. Men jeg ville ikke klandre ham for at kritisere en lærer ved navn, specielt ikke hvis der har været lavet en formel klage først.

arne_v (24) skrev:
Hvilket vel ikke har nogen betydning for problemstillingen.
Ikke så meget andet, end det at være underviser på en videregående uddannelse må betragtes som at være en offentlig stilling.

Og hvis hendes nabo finder nogle sure studerender der klager over hendes undervisning, kan det da aldrig være noget specielt. Det hører med til jobbet.
Gravatar #26 - themuss
20. nov. 2010 12:08
arne_v (24) skrev:
Men den her tråd dukker ikke op, hvis hendes nabo google hende på fornavn og efternavn.
Netop, så evt. har jeg dannelse og du har ikke forstået at se nuanceret på det.

Jeg kunne også have valgt at skrive "den lærer, de er ansvarlig for første semester, fjerde semester og hovedopgaven".

arne_v (24) skrev:
Faktisk har jeg valgt at skåne hende NETOP mhp. at hendes børn, familie eller venner ville google hendes navn.

(Jeg går ud fra der mangler et "ikke" i den ovenstående citerede del af dit indlæg)

Det irriterer mig faktisk ret meget, at du tror, jeg bare har kørt på for at lukke lort ud.

Det var en seriøs overvejelse i ca en 5-10 minutters tid inden jeg skrev mit første indlæg i den her tråd, hvordan jeg skulle benævne den pågældende person.

Jeg mener absolut, jeg har gjort det så nænsomt som muligt i og med jeg ikke skriver fuldt navn, og om jeg havde skrevet "anvarlig for første, fjerde" osv. eller som jeg har gjort nemlig med fornavn kommer ud på ét.
Gravatar #27 - squad2nd
20. nov. 2010 16:05
Det er alligevel vildt nok. Hende "Caro" må virkelig bitterligt have pisset dig af i en sindssyg grad.

Desværre kan jeg godt forstå dig. Da jeg gik på datamatiker blev jeg sammen med en kammerat også røvrendt. Fx. fandt vi ud af at lærere ikke har pligt til at fortælle hvad der er galt med rapport eller kode til eksamen.

Vi fik med andre ord ikke at vide hvad vi havde gjort forkert så vi kunne forbedre os i fremtiden. Vi var nødt til at klage, og pis og lort før sensoren var tvunget til at skrive et dokument til os med alt muligt pis der prøvede at forklare det i stive træk.

Det mest uretfærdige er, at vi hele tiden får at vise at det er rapporten der betyder mest... skriver du kode, fint, men det er rapporten der er vigtigst. Det dokument vi fik fra sensoren bestod mest af "I havde ikke optimeret jeres SQL queries" samt lignende.... meget uretfærdigt, når vi fra lærerne havde fået at vide at det var ligemeget.

En anden lærer, der skulle forestille at være sindssygt akademisk, var meget interesseret i hvordan vi kunne kæde vores database kald sammen med "Hibernate", som jo efter hans udsagn var dvale-tilstand i Windows...

*tager sig til hovedet*.
Vi besluttede os for at bruge rene JDBC SQL kald efter den udmelding og helt droppe Hibernate ORM.
Gravatar #28 - Windcape
20. nov. 2010 16:11
squad2nd (27) skrev:
Fx. fandt vi ud af at lærere ikke har pligt til at fortælle hvad der er galt med rapport eller kode til eksamen.
Faktisk skal de ikke engang forholde sig til koden, medmindre den er indlejret i rapporten.

Du bliver 110% vurderet på hvad der står i rapporten.
Gravatar #29 - squad2nd
20. nov. 2010 17:29
Korrekt.
Jeg var bare mere chokeret over at de ikke ville fortælle hvad de havde lagt mest vægt på i rapporten... vi fik ingenting at vide.

Hvem har lærere som ikke er interesseret i deres elever bliver bedre...
Gravatar #30 - Emilm
20. nov. 2010 17:40
Det er da godt nok afstumpet at sidde og svine en lærer til offentligt herinde, den sag må man klare mellem en selv og læreren eller en selv og ledelsen!
Gravatar #31 - themuss
20. nov. 2010 17:41
squad2nd (27) skrev:
Det er alligevel vildt nok. Hende "Caro" må virkelig bitterligt have pisset dig af i en sindssyg grad.
Jeg er faktisk ligeglad den dag i dag. Jeg er kommet videre i mit liv.

squad2nd (27) skrev:
En anden lærer, der skulle forestille at være sindssygt akademisk, var meget interesseret i hvordan vi kunne kæde vores database kald sammen med "Hibernate", som jo efter hans udsagn var dvale-tilstand i Windows...
Hahaha, stort.

Min største irritation over den pågældende lærer, er at hun har fået lov at sidde og sige ukorrekte ting om fjerde og femte semester (hovedopgaven) foran en hel årgang med lederen for uddannelsen ved siden af.

Hvis jeg havde kunnet citere studieordningen for datamatiker udenad havde jeg også opponeret på stedet, men jeg var ikke 100% sikker og valgte derfor at tie.

Jeg gik dog hjem og slog op og ja hun sagde noget komplet vrøvl.... Hun er altså ansvarlig for fjerde og femte semester!!!

...Desuden havde jeg bare været en kværulant hvis jeg havde sagt noget på daværende tidspunkt.

...Desuden skulle vi i gang med femte semester og derfor var det smartest at lade hende køre sit trip af uden indblanding.

Jeg kender en del, der har haft rigtigt grimme oplevelser med hende under deres uddannelse derude... Folk der er stoppet undervejs, folk der ikke har villet tage deres PBA på KNord ALENE PGA hende (hun har så ikke noget at sige på PBA'en, men det vidste vi ikke på det tidspunkt). osv osv.

Hun skader mennesker og det er noget rigtig fuck.
Gravatar #32 - themuss
20. nov. 2010 17:50
Emilm (30) skrev:
Det er da godt nok afstumpet at sidde og svine en lærer til offentligt herinde, den sag må man klare mellem en selv og læreren eller en selv og ledelsen!
Ja hold da op. Saglig kritik er fandme da noget svineri.

En sviner ville være at skrive at "x" er grim og lugter dårligt.

Har du overhovedet læst #1?
Gravatar #33 - arne_v
21. nov. 2010 01:49

????

themuss (26) skrev:
(Jeg går ud fra der mangler et "ikke" i den ovenstående citerede del af dit indlæg)

Det gør der ikke.

themuss (26) skrev:
Det irriterer mig faktisk ret meget, at du tror, jeg bare har kørt på for at lukke lort ud.

Det gør jeg ikke. Jeg synes at du valgte et rimeligt diskretions niveau for at svare på spørgers spørgsmål.

themuss (26) skrev:
Jeg mener absolut, jeg har gjort det så nænsomt som muligt i og med jeg ikke skriver fuldt navn, og om jeg havde skrevet "anvarlig for første, fjerde" osv. eller som jeg har gjort nemlig med fornavn kommer ud på ét.

Helt enig.
Gravatar #34 - Windcape
21. nov. 2010 02:58
Jeg tror problematikken ligger i denne her formulering:

arne_v (24) skrev:
Men themuss har så lidt almindelig dannelse
Du skriver at han har "så lidt" altså "meget lidt" almindelig dannelse.

Du benytter dig af talesprog her, med det resultat at siger præcist det modsatte af hvad du vil sige.

Fordi du mente vel at themuss netop har almindelig dannelse, fordi han ikke skriver hele navnet.
Gravatar #35 - arne_v
21. nov. 2010 13:05

"har så lidt almindelig dannelse"

skulle ihvertfald læses som:

(har så) (lidt almindelig dannelse)

ikke:

(har) (så lidt) (almindelig dannelse)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login