mboost-dp1

Dansk CMS/portal kode?

Gå til bund
Gravatar #1 - Miphisto
26. jul. 2005 12:19
Hej er der nogen der kender noget opensource eller lign portal eller cms kode. Jeg skal bruge det til et lille hygge site, behøver ikke have de vilde moduler.
Jeg har prøvet med dotnetnuke, men de funger kun på mssql MSDE?
Rainbow, fåes der dansk sprogmodul?

Edit:
det skal være asp / .net etc
Gravatar #2 - Simm
26. jul. 2005 17:02
Prøv danskudviklede Umbraco - www.umbraco.dk .. tror det er overkill til et lille site - men så er der plads til udvidelser :-D. Du kan installere det på en MS SQL-serrver. Bruger det selv i stor stil.. love it .. der er en demo på umbraco.dk .. på umbraco.org finder du selve community'et og på yahoogroups kan du også finde bl.a. udviklerne (som er rigtig flinke)

Selve interfacet er ret spartansk.. men det skal man ikke lade sig snyde af.

Her er lidt screenshots at savle over: http://www.umbraco.dk/frontpage/product/screenshot...
Gravatar #3 - mrmorris
26. jul. 2005 18:21
Til små (nemt, hurtigt, billigt) websteder har jeg før taget udgangspunkt i www.cmsimple.dk og så udbygget som det måtte passe. Det er måske FOR simpelt, men det er godt til at lade non-programmører passe og opdatere siden. Koden bag er dog noget af en spaghettiret!
Gravatar #4 - cjoey
26. jul. 2005 18:34
Jeg kan anbefale php-fusion der er utroligt nemt og samtidig kan blive omfattende med udvidelser.

En anden fordel er den gode danske supportside på www.phpfusion.dk
Gravatar #5 - Miphisto
27. jul. 2005 08:51
Det er nogle gode bud. men jeg tror jeg blev misforstået lidt :-)

Det måtte ikke være et system der kræver MSDE/MSSQL.
det skulle være et system baseret på asp, asp.net
Gravatar #6 - Simm
27. jul. 2005 12:48
Så sku' du prøve umbraco ;)
Gravatar #7 - DUdsen
27. jul. 2005 13:22
Ligger du på en typisk discount asp.net webhost. Det er en fælde man skal passe på med falde i, for det er meget få systemer der kan køre uden en database backen, of for asp.net er det ofte MSSQL.

Kig iøvrigt på http://hotscripts.com/ talne siger sig selv ca 5.000 asp/asp.net projekter 12.000 php projekter.
Gravatar #8 - Miphisto
29. jul. 2005 12:45
det er et 8kr needhost domain jeg har.. har spurgt om de ikke kan lave det til et lixus hosted site nu. php er sq noget mere håndgriblig for os newbies
:)
Gravatar #9 - DUdsen
29. jul. 2005 13:07
#8 needhost har da mysql databaser tilknyttet deres asp.net hoteller men ja php/MySQL er langt nemmere at gå til, hvis man ikke vil skrive helt fra bunden selv.
Gravatar #10 - mrmorris
29. jul. 2005 13:19
#9 Og nemmere at vedligeholde, mere modullerbart og skalerer bredere synes jeg. Og så er det for rigtige nørder, idet det er Open Source og en hel del danskere er med på udviklingen af det.

Mysql og php er ved at være modent, senest har selveste Oracle bevæget sig ind på PHP; Oracle der ellers hidtid har sværget eksklusivt til jsp/j2ee.
Gravatar #11 - Miphisto
4. aug. 2005 08:27
Nu er det lagt om til php og det sparker røv! Jeg har smidt en phpfusion op på serveren.. det var alt for nemt at installere. :)
tilføjet lidt standard infusions og sager.. siden er bare max nice . det er et rigtig godt produkt. kan anbefales!

Problemet med ASP.NET og deres open source tingeltangel er at de vil have at man enten bruger MSSQL eller MSDE... MSSQL koster kassen derfor findes det ikke på lavpris hosting servere.
MSDE er gratis men samtidig er det bruger begrænset.. surt..
Gravatar #12 - cjoey
25. aug. 2005 23:12
Nice, vi ses på phpfusion.dk :-)
Gravatar #13 - Simm
26. aug. 2005 07:05
#11 Okay.. Php-fusion ser meget låst ud, med sit modulbaserede 3-spaltede opbygning ift. et "rigtigt" CMS, hvor man har noget større mulighed for at sætte sit personlige præg .. men hvis Php-fusion dækker dine behov så er det fint ...:)

Hvis det skal være PHP/MySQL og nogenlunde letvægt, så vil jeg foreslå Mambo
Gravatar #14 - Wird
26. aug. 2005 08:19
Nu har jeg efter hånden et par gange hørt en masse godt om den Mambo CMS, måske man skulle tage sig sammen til at prøve :)

Er der noget man bør vide om den inden man starter ?
Gravatar #15 - Simm
26. aug. 2005 15:16
#14: Næh, ikke specielt - Det er let at gå til, og der er masser af sites med hjælp osv. Selvfølgelig er det en fordel hvis du kan lidt PHP.

Det er fint til mindre sites på under tyve sider. kommer du derover, så bliver navigationsmetoden i CMS'et lidt besværlig .. til store sider vil jeg anbefale Typo3
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login