mboost-dp1

CSS og IE :/

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
24. aug. 2004 12:27
Jeg har et lille problem med IE.. Jeg er i gang med at redesigne en side, og er ved at lave et par designs rent i XHTML 1.0 og CSS v2/v3.

IE gør simpelthen det at rykke min tekst ind, der står ved siden af menu-boksen.

Det handler om:
yier.dk/ny/?ost=1
yier.dk/ny/?ost=2
yier.dk/ny/?ost=3
yier.dk/ny/?ost=4
yier.dk/ny/?ost=6

5'eren
yier.dk/ny/?ost=5
er der ingen problemer med, da menuen er til højre.

Siderne validerer fint, og virker perfekt i Mozilla Firefox (og næsten Opera :), men IE skal jo være anderledes og læse alt forkert.

Så er der en måde hvorpå jeg kan fixe problemet, og holde mig til valid kode?
Gravatar #2 - Wolly
24. aug. 2004 16:03
Jeg har haft det samme problem. Mener jeg løste det ved blot at angive venstre margin til at være 0. Jeg har desværre ikke lige tid til at tjekke om det er rigtigt, men prøv selv!
Gravatar #3 - Ronson ⅍
24. aug. 2004 21:08
Hm. Umiddelbart ville jeg sige at det smider indholdet helt til venstre, altså som det står nu - det UNDER menuen ryger blot helt ud til venstre under menuen.

Men jeg skal prøve det i morgen, hvor jeg får penge for det. Det er nu engang bedst.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
25. aug. 2004 06:31
Som jeg skrev rykker den bare teksten til venstre og skriver rundt om menuen.

Jeg fatter det ikke.. Selv om jeg gør menuen helt lille, så den i hvert fald ikke er i nærheden af indholds-boksen, så skubber den til teksten (i IE).
Gravatar #5 - Gruesome
25. aug. 2004 08:28
Det ser godt nok mærkeligt ud. Kan dælme ikke lige se hvad problemet er.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
25. aug. 2004 08:33
Lavede forresten lige en fejl i oplægget.. Det er selvfølgelig design 4, og ikke 5, der virker fint.

Jeg må vel rode lidt mere med det så, eller vente på IE v7 eller lignende.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
25. aug. 2004 08:46
Jeg kan forresten heller ikke sætte en padding-top på bunden (hvor copyright-teksten står). Hvis jeg f.eks. vil rykke teksten 10px ned, så gør den i stedet bunden så høj, at baggrunds-grafikken begynder at gå igen. I stedet er jeg nødt til at sætte linjehøjden til 2-350%, afhængig af grafikken. Det kan da heller ikke være smart og/eller rigtigt?
Gravatar #8 - Deternal
25. aug. 2004 09:19
Problemet ligger i IE's håndtering af dine div tags - hvad du så kan gøre ved det er jeg ikke helt sikkert på. Jeg prøvede at rode lidt med height men det hjalp ikke.
Gravatar #9 - Wolly
25. aug. 2004 13:21
Beklager min misvisende post. Jeg har ikke rigtig forstået dit problem, og nu er alle siderne ens!
Gravatar #10 - Ronson ⅍
25. aug. 2004 15:58
#9: "og nu er alle siderne ens"

Eller også blokerer du cookies? :)

Ja, jeg ved godt cookies ikke er det fedeste, men det er nu engang den eneste måde jeg lige kan komme på at man kan vælge og beholde en indstilling uden en sessions begrænsninger og at skulle logge ind.

Hvis du ikke blokerer cookies .. så har jeg ingen ide om hvad der er galt, det fungerer helt fint her, den skifter fint design.
Gravatar #11 - Ronson ⅍
3. sep. 2004 08:51
Wheeeee!

Nej, det virker stadig ikke, IE er bare så latterlig at det ligefrem er sjovt. Og nu viser det sig at den skubber tabeller ned under menuen:
yier.dk/ie-pis.jpg

Og for lige at vise det ikke er menuen der strækker sig ind over indholdet; nu med farver:
yier.dk/ie-pis2.jpg

Håber fandme MS retter det snarest, eller i hvert fald i forbindelse med IE v7. Nogen ideer om hvad jeg kan gøre indtil da? Siden skal ikke være grim i firefox, bare fordi IE er barnlig.
Gravatar #12 - Deternal
3. sep. 2004 11:44
Tjeah, du kan skrive:
Optimeret til browsere udviklet i dette millenium.

Med tabeller burde du dog kunne fixe det med height=100% i dine table tags.
Gravatar #13 - Gruesome
3. sep. 2004 18:45
Ellers så smid et link til opera/firefox eller www.browsehappy.com .
Gravatar #14 - Ronson ⅍
3. sep. 2004 20:10
#12: Height i tabeller? Så vidt jeg husker er det ikke særlig standard. Og jeg vil ikke gå på kompromis :/

#13: Det hjælper jo ikke folk der kører IE, og det er næppe ret mange der vil skifte, og da slet ikke for blot at se min side.

Kunne selvfølgelig skrive en lille tekst om det, men så meget ekstraarbejde på grund af IE? Nej tak.
Gravatar #15 - Gruesome
4. sep. 2004 11:13

Jeg ved godt det ikke er optimalt på nogen måde, men så har man da på en måde oplyst folk lidt...
Gravatar #16 - Deternal
4. sep. 2004 23:01
Jeg ved godt at du ikke vil validere 100%, men det vil dog virke - du kan jo evt. sætte php op til kun at smide height parametren op hvis den detecter en ie klient.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login