mboost-dp1
CSS float og height problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg arbejder hårdt på, at lære css-layouts frem for de ækle tables jeg er vant til. Jeg synes dog konstant at jeg render hovedet imod den samme mur. Muren består i at få et element til at indeholde et andet, så at sige. Altså lad os sige, at jeg har en <div> tag, der skal indeholde et andet. Hvordan får man så højden og bredden af det yderste element til at være afhængigt af det andet. Problemet opstår når de inderste elementer er sat til "float". Så vil det yderste element ikke resize efter dem. Problemet kan ses her:
http://www.trapezjolle.dk/new/
http://www.trapezjolle.dk/new/
Hvis du ikke sætter en height på den yderste, vil den så vidt jeg ved bare resize.
I Opera/Firefox/Safari/osv betyder "height" at et element skal have præcist den højde, mens "min-height" betyder at et element skal have minimum den højde, og altså godt kan blive større.
I IE opfører "height" sig som "min-height" i andre browsere, og "min-height" findes slet ikke.
I Opera/Firefox/Safari/osv betyder "height" at et element skal have præcist den højde, mens "min-height" betyder at et element skal have minimum den højde, og altså godt kan blive større.
I IE opfører "height" sig som "min-height" i andre browsere, og "min-height" findes slet ikke.
Nej, problemet er, at når jeg bruger floating elementer så resizer den store <div> ikke efter de "flydende" divs inden i. Hvis du ser på siden i Firefox, kan du se at de fortsætter ud af bunden af den store box. Af uvisse årsager virker det i IE.
#4: Et interessant trick, men så vidt jeg kan se ikke understøttet alle steder. Jeg kan ikke få det til at køre i IE og der står ikke noget om det hos w3c
#4: Et interessant trick, men så vidt jeg kan se ikke understøttet alle steder. Jeg kan ikke få det til at køre i IE og der står ikke noget om det hos w3c
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.