mboost-dp1

CSS background FF og IE

Gå til bund
Gravatar #1 - Nerq
17. apr. 2009 21:13
Godaften,

jeg sidder lige og roder med lidt html (som jeg er meget rusten til), og har lidt problemer.

Jeg har i mit .css defineret en background til body, og dette virkede perfekt, indtil for 2 min siden - jeg har slet ikke rørt den del af min css fil der omhandler det pågældende. Så jeg prøvede for sjov skyld at tjekke det i IE, og der vises background stadig - men i FF er den pist væk.

er der nogen der kan hjælpe?

link til siden HER

link til css filen HER
Gravatar #2 - Nerq
17. apr. 2009 21:13
Forresten, jeg ved godt at siden ikke er voldsom pæn, men sidder egentligt bare og leger lidt.
Gravatar #3 - myplacedk
17. apr. 2009 21:25
Forsøg #1: Prøv at validere dit CSS:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=h...

Den siger at den er helt gal med din kommentar.

Det kan jeg godt forstå, for du prøver med HTML-syntax.

I stedet for <!-- comment --> skal du bruge /* comment */
Gravatar #4 - Windcape
17. apr. 2009 21:27

mange

blanke

linjer

:o
Gravatar #5 - Windcape
17. apr. 2009 21:28
Og der må ikke være NOGET SOM HELST før <DOCTYPE> for at CSS parses korrekt i Internet Explorer.

Hverken whitespace eller comments.
Gravatar #6 - Nerq
17. apr. 2009 21:35
#3 - Tak. tror det var det :) havde faktisk valideret det, men på w3.org

#4 - Hvad er der galt med tomme linjer? De gør det vel i sidste ende mere overskueligt? (når jeg får ryddet op i koden)
Gravatar #7 - bodhiBit
17. apr. 2009 21:35
#5 > Det gælder dog kun IE6 og ældre, så vidt jeg ved..
Gravatar #8 - myplacedk
17. apr. 2009 21:40
Nerq (6) skrev:
Hvad er der galt med tomme linjer?

Det betyder at der kun kan være halvt så meget på en skærm, hvilket gør det sværere at overskue.

Jeg troede det var en fejl, indtil jeg så at der faktisk er nogle steder uden dobbelt-afstand.

(Men hvis du err den eneste der skal læse det, er din mening selvfølgelig den eneste der gælder.)
Gravatar #9 - Nerq
17. apr. 2009 21:43
#8 - 24" løser det problem :P

Ej, spøg til side - skal nok rydde op i det med linjerne. Men lige pt. er det mest overskueligt for mig.

Og tak for hjælpen. Anede ikke at comment var anderledes i css og html. Men man skal jo lærer noget hver dag.
Gravatar #10 - KaW
23. apr. 2009 15:34
Nerq (9) skrev:
#8 - 24" løser det problem :P

Jeg sidder ved en 24" med opløsningen 640*480 og forstår virkelig ikke hvorfor det skulle løse det? Har godt nok svært ved at overskue det.

:P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login