mboost-dp1

Commerce, ser forkert ud i firefox 3.0 og googles browser

Gå til bund
Gravatar #1 - DK-SHOPPEN.COM
29. sep. 2009 16:06
Hej

Jeg håber i kan hjælpe.

Jeg har en oscommerce side:
DK-Shoppen.Com - Spionudstyr og overvågningsudstyr

Den ser helt forkert ud i firefox 3.0 blandt andet. Er det en svær ændring at lave i sådan et standard shopsystem, således det ser overskueligt ud?

Er ikke kyndig i programmering på nogen måde, bare så niveauet er sat:-)

Håber i kan hjælpe mig, er virkelig på bar bund
Gravatar #2 - Windcape
29. sep. 2009 16:35
Fordi at OS-Commerce er skrevet i så dårlig HTML det er til at brække sig over, og kun testet i IE.

Denne her linje burde give det væk:

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Løsningen er at du finder et HELT ANDET SYSTEM, eller koder samtlige templates om. Der er omkring 300, og de er næsten alle sammen hardcoded med doctype og andet skidt som skal kodes fuldstændigt om.

Siden du ikke har kompetancer til at forstå hvorfor problemet er der, bør du enten hyre en konsultet til at kode det om for dig, eller finde et helt andet system.

Jeg vil nok anbefale at finde et andet system. Det er billigst.
Gravatar #3 - arne_v
29. sep. 2009 17:23

Mener du at brug af transitional er nok til ikke at bruge et system??
Gravatar #4 - Windcape
29. sep. 2009 18:49
arne_v (3) skrev:
Mener du at brug af transitional er nok til ikke at bruge et system??
Nej, problemet er at HTML kræver en full doctype, dvs. inklusiv en DTD url.

Ellers render alle browsere, også IE, i QuicksMode.

Her er den korrekte

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Problemet med at IE også rendere det i QuicksMode, er at programmørene så har optimeret efter IE6-quirk, hvilket er det klassiske mareridt hvor intet ser rigtigt ud i IE7+ eller enhver anden browser.

Derudover er der tonsvis af andre fejl, som IE only javascript og jeg kunne blive ved i flere timer.

Jeg har selv været konsulent på en OS-commerce projekt, og dets (OS-Commerce) template-system og dårlig html+javascript er et mareridt uden lige.
Gravatar #5 - Niklas H
29. sep. 2009 19:29
Windcape (4) skrev:
Nej, problemet er at HTML kræver en full doctype, dvs. inklusiv en DTD url.

I følge W3 validator, så er den god nok, den "korte" udgave.
Gravatar #6 - Windcape
29. sep. 2009 19:53
Nilks (5) skrev:
I følge W3 validator, så er den god nok, den "korte" udgave.
W3Cs validator har ikke særlig meget at gøre med hvordan dagens browsere fungere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quirks_mode#Triggerin...
Gravatar #7 - Niklas H
29. sep. 2009 20:10
Nu var det heller ikke det som var påstanden. Din påstand var at HTML krævede den "lange" doctype (og det tolker jeg som at den SKAL have den "lange" i følge standarden), og det gør den ikke :)
Gravatar #8 - Windcape
29. sep. 2009 20:12
Ah ja, HTML specifikationen gør ikke, men jeg tænker nu engang altid i praktiske baner.
Gravatar #9 - arne_v
30. sep. 2009 01:00

Fair nok.

Men derfor er det stadig ret vigtigt at skelne mellem hvad HTML standarden kræver og hvad de gængse af dagens browsere kræver.
Gravatar #10 - Windcape
30. sep. 2009 01:37
arne_v (9) skrev:
Men derfor er det stadig ret vigtigt at skelne mellem hvad HTML standarden kræver og hvad de gængse af dagens browsere kræver.
Helt klart, og det bliver heldigvis noget nemmere med HTML5 (Så der ikke er 3 HTML4, og 2 XHTML standarder at skulle vælge imellem).
Gravatar #11 - arne_v
30. sep. 2009 02:00

Det tror optimisterne.

Pessimisterne tror at vi får 4+3 !
Gravatar #12 - DK-SHOPPEN.COM
30. sep. 2009 17:52
Hej igen

Tusind tusind tak
Ok, jeg kan forstå at det ser sort ud for min butik.

I må endeligt sige til hvis i har nogle gode forslag til shopløsninger som kunne være gode seo mæssigt og ses med alle styresystemer

Men tusind tak for jeres hjælp.
Gravatar #13 - arne_v
30. sep. 2009 18:33

OSCommerce er faktisk ret udbredt. Der må være tusinder af andre med samme problem som dig. Hvordan har de løst det?

Ellers er der alternativer:

http://www.zen-cart.com/

http://www.magentocommerce.com/
Gravatar #14 - Windcape
30. sep. 2009 18:57
arne_v (13) skrev:
Der må være tusinder af andre med samme problem som dig. Hvordan har de løst det?
De har løst det ved at ikke teste i andre browsere end IE.

Systemet skal kodes grundlæggende om, for at rette op på de tusindvis af basale fejl der er i deres html, css og javascript.

Det er desværre ret normalt for open-source web-software.
Gravatar #15 - arne_v
30. sep. 2009 19:34
Windcape (14) skrev:
De har løst det ved at ikke teste i andre browsere end IE.

Du tror ikke at der er en eneste af de temmeligt mange OSCommerce sites som har fixet det til at virke med FF.

Windcape (14) skrev:
Det er desværre ret normalt for open-source web-software.

Den slags sker også i closed source verdenen. Et stort firma (oppe i Washington State i USA) releasede også et web framework hvor de to første versioner havde meget dårlig support for FireFox.
Gravatar #16 - Windcape
30. sep. 2009 20:08
arne_v (15) skrev:
Et stort firma (oppe i Washington State i USA) releasede også et web framework hvor de to første versioner havde meget dårlig support for FireFox.
Redmond? :D

arne_v (15) skrev:
Du tror ikke at der er en eneste af de temmeligt mange OSCommerce sites som har fixet det til at virke med FF.
For at være ærlig, så tvivler jeg meget på det, uden at være pessimistisk. Folk plejer at bruge standard løsningerne som virker "nogenlunde".

Spørgers side viker jo også "nogenlunde" i Firefox, men langtfra perfekt.
Gravatar #17 - Bastardo
30. sep. 2009 20:16
Du kunne jo altid tilføje at siden vises forkert i andre browsere, fx. min Safari4.
Kender INTET til OSCommerce, men det er altid træls når man er bange for at fejlen ens i egen ende.
Gravatar #18 - arne_v
30. sep. 2009 20:23
Windcape (16) skrev:
Redmond? :D

Jeps.

Windcape (16) skrev:
For at være ærlig, så tvivler jeg meget på det, uden at være pessimistisk. Folk plejer at bruge standard løsningerne som virker "nogenlunde".

Det er også muligt.

Men jeg synes bare det er mærkeligt med så mange sites (14000 sites har været nævnt), at der ikke er nogen som har smøget ærmerne op og lavet en FF patch.
Gravatar #19 - paradise_lost
1. okt. 2009 05:28

Den ene gang jeg har sat OSCommerce op, der spille det da i alle browsere fra standard
Gravatar #20 - DK-SHOPPEN.COM
5. okt. 2009 21:31
Hej igen

Vil lige høre om i vil tjekke siden igen, fordi prøvede via firefox, dog nok en ældre version. Og der virkede siden fint, dog røg man ind på den engelsksprogede del af siden, hvor vi endnu ikke har tilføjet tekst. Jeg har nu slettet den engelsk sprogede del af siden, så den burde ryge ind på den danske del nu.

Gider i at tjekke om den stadig driller?
Gravatar #21 - Makey
5. okt. 2009 21:51
Nu virker den helt perfekt (tror jeg da). Der er i hvert fald ikke nogen åbenlyse fejl, der er tekst, dropdown menuerne virker, indkøbskurven etc.

Stadig Ubuntu 9.04 og FF3.5 (Som jeg skrev i den anden tråd et eller andet sted)
Gravatar #22 - DK-SHOPPEN.COM
7. okt. 2009 08:48
Hej

Det var da dejligt, hvis problemet kun var at den automatisk åbnede den engelske version af siden:-)

Tusind tak for hjælpen
Gravatar #23 - lorric
7. okt. 2009 09:47
Bastardo (17) skrev:
men det er altid træls når man er bange for at fejlen ens i egen ende.

QFT
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login