mboost-dp1

CMS til firmawebside - hvad kan anbefales?

Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
8. dec. 2006 00:03
Jeg har fået tilopgave at lave en forholdsvis simpel side for en person, som har startet en klinik. Jeg kunne sagtens kode tingene selv, men forestiller mig at det vil være mere hensigtsmæssigt benytte et færdigt CMS, da jeg har svært ved at forestille mig, at der IKKE findes set CMS som kan klare flg. opgave (skal være PHP/mysql baseret)

Her er kravene fra vedkommende

- en forside til præsentation af huset
- behandlere, hvor vi hver har en side til præsentation af vores faglige kompetencer og tilbud (vi bliver sandsynligvis 7 behandlere) med billeder
- behandlinger: én side, hvor de forskellige behandlingstyper præsenteres (punktopstilling, hvor man klikker på den enkelte behandlingstype og ryger ned på siden, hvor
behandlingen er beskrevet mere udførligt)
- kurser (opbyget som den foregående)
- aktivitetskalender
- Leje af lokaler
- Udstillende kunstnere
- Kontakt os
- Her bor vi

Vi foreslår, at knapperne er i venstre side bare som ord, der highlightes, når man peger på dem.
Vi ønsker en hjemmeside, hvor vi selv løbende kan gå ind og rette i siderne, når vi har behov for det.

Gravatar #2 - JAB
8. dec. 2006 06:10
Har du kigget på typo3 ?
Gravatar #3 - buch
8. dec. 2006 12:10
http://landskildpadden.dk/

Kan det bruges det cms system der er brugt her?
Gravatar #4 - amokk
8. dec. 2006 13:26
#3 læs igen, skal være PHP/mysql baseret
Gravatar #5 - Simm
8. dec. 2006 15:39
#4 Tilslutter mig JAB.. kan virke som overkill i starten pga. af Typo3's størrelse, men når din kunde en dag får lyst til at udvide siden med noget mere avanceret .. f.eks booking af aftaler - hvem ved?, så kan du med fordel benytte Typo3s API til udviklingen
Gravatar #6 - mrmorris
8. dec. 2006 17:18
Puha, typo3! Jeg har gode erfaringer med at tage fat i et wiki system og benytte (der er mange), eller skrive plugins til det de ikke kan. Det er super nemt for kunden at vedligeholde hvis du smider WYSIWYG redigeringskomponent på - og det betyder at du Amokk, får mere tid til at at udøve fedtnæb evangelisme.
Gravatar #7 - JAB
8. dec. 2006 19:03
#5, overkill ja, men det er dælme nemt at implementere sine html skabeloner via Templavoila. Og Med Flexible Content så kan man vist heller ikke gå helt galt i byen. Der ud over er det dejlige jo at den tager de biller der bliver brugt og putter dem i cache, så brugeren ikke kan komme til at slette dem ved en fejl.

Dog, skal der lige tages højde for de ting som Typo3 kan lide, Image magic, memory limmit skal forhøjes, og så kan der være noget bøvl ved at køre det i php safe mode, og så gør den vist også brug af en god gang sql connections.
Gravatar #8 - Spiderboy
8. dec. 2006 19:13
Jeg kender kun Joomla!, som vistnok er en af de mest udbredte. Den er i hvert ret fleksibel, da der findes et væld af plugins til den, samt en del templates (brugerflader). Der findes også en dansk sprogfil til den.

Om den er god nok til formålet, ved jeg dog ikke med sikkerhed, da den også er ret ny for mig.
Gravatar #9 - Simm
12. dec. 2006 00:32
#7: Jeps, men du kan sætte no_pconnect = 1, så lukker den de forbindelser den opretter, ved scriptafslutning.. det belaster ikke serveren så meget :)

Mht. Safe mode, så ja, det er vitterlig a pain in the ass. Men hvis du laver hjemmesiden og installerer Typo3 på din egen server og så uploader den, så får filerne det korrekte UID af Apache. Det får ikke problemerne til at forsvinde helt, men det bliver mere brugbart. Jeg vil dog til enhver tid anbefale et kvalitetswebhotel
Gravatar #10 - peter_m
19. dec. 2006 07:53
Hvad med Plone? http://plone.org

ZOPE backend app + Python på fronten og mySQL i ryggen - den kan du sagtens finde ud af Amokk.
Gravatar #11 - amokk
19. dec. 2006 19:47
FEDT, jeg har så fået meldt tilbage fra personen, at hendes partnere i klinikken fik kolde fødder mht. hjemmeside, da de hørte det ik var gratis...
Gravatar #12 - Spiderboy
19. dec. 2006 20:51
Tsk, hvad havde de regnet med?
Gravatar #13 - Acro
19. dec. 2006 22:16
Så sæt da hendes fætter, nevø eller søn til at lave det. De fleste virksomheder ved jo, at bilen laves bedst af en mekaniker, men at online markedsføring klares bedst af et beslægtet familiemedlem, der faldbyder alle andre..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login