mboost-dp1

C# / SQL problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
29. apr. 2010 08:07
Mojn

Sidder lige og roder med lidt C# - skal have lavet et lille program, så jeg kan trække data ud af vores Navision database til brug andetsteds.

Min SQL-kommando ser således ud:

SQLData = "SELECT [Customer No_], Name, [Name 2], Address, [Address 2], [Post Code], City, [Country_Region Code]

FROM [Firma A_S$Ship-to Address]

LEFT JOIN [Firma A_S$Customer]
ON [Firma A_S$Ship-to Address.Customer No_] = [Firma A_S$Customer.No_]

WHERE [Last Date Modified] >='" + dato + "' OR [Firma A_S$Customer.Last Date Modified] >='" + dato + "'";

Den smider en exception, der hedder 0x80131904 Invalid Column Name 'Firma A_S$Ship-to Address.Customer No_'

Kolonnen findes altså.. og har det navn :(

Denne kommando virker fint:
SQLData = "SELECT [Customer No_], Name, [Country_Region Code] FROM [Firma A_S$Ship-to Address]
WHERE [Last Date Modified] >='2010-04-15'";

Jeg har en teori om, at det er i LEFT JOIN delen, det fejler, men jeg er ikke SQL-haj.

Nogen der kan hjælpe?
Gravatar #2 - illishar
29. apr. 2010 09:37
Navnene er generelt ikke vildt heldige. Hedder tabellen rent faktisk "Firma A_S$Ship-to Address" eller er der et eller andet dybere begravet? Eg. tmp-tabel, view, inline-variable, namespace, inline-relation/foreign key?
Gravatar #3 - XorpiZ
29. apr. 2010 10:08

Beklager - jeg har ingen indflydelse overhovedet på navngivning af tabeller.

Og ja, det præcise navn er "Afdeling - Firmanavn A_S$Ship-to Address". Og vi er helt enige, det er et ret træls navn.
Gravatar #4 - thorjak
29. apr. 2010 11:31
Din left join virker ikke, da den tror hele "[Firma A_S$Ship-to Address.Customer No_]" er en tabel, sæt istedet dette ind [Firma A_S$Ship-to Address].[Customer No_]
Gravatar #5 - illishar
29. apr. 2010 11:36
Samme gør sig gældende for

XorpiZ (1) skrev:
[Firma A_S$Customer.No_]

-> [Firma A_S$Customer].[No_]
Gravatar #6 - XorpiZ
29. apr. 2010 11:40
Aber natürlich!

Jeg takker mange gange :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login