mboost-dp1

Brugergrænseflade til interaktiv fladskærm

Gå til bund
Gravatar #1 - tom_cruise
23. feb. 2005 03:30
Hej
Jeg står overfor at skulle have sat en tuchscreen fladskærm op i mit køkken...Skærmen skal fungere som samlingspunkt for familien. Af funktionaliteter kan nævnes

Familiekalender:
- Hele tiden holde styr over hvem der er hjemme hvornår,
samt se hvornår sønnike skal huske at han har en
fodboldkamp...

- Indkøbsliste..
Muligt at oprette indkøbsliste, som så kan printes ud
eller måske på sigt sendes på sms...:-)

- Css på bestemte nyheder...skal selv kunne vælge om det
skal være politiken, jyllandsposten osv.

- Tjekke mail

- Vejrudsigt.

- Opskriftdatabase

- Mulighed for at se fjernsyn

Alt dette skal afvikles på en linuxmaskine..

Mit spørgsmål omhandler så hvordan jeg rent praktisk æaver dette....Skal jeg lave det hele i html...Skal jeg lave en egentlig gui, hvis ja..vil det være mest hensigstmæssigt at programmere det i java, gtk, qt?

Findes der nogle gode opensource kalendre, opskriftdatabaser ?

Planen er lidt at alle disse funktioner skal administrativt kunne styres fra et andet sted...hvis jeg sidder i Austrlien, skal jeg kunne tilføje en opskift mm...

Håber der kommer en masse input til, hvordan jeg lige skal gribe den an...

Venlig hilsen
Karsten Nørgaard

Endelig kommer mine spørgsmål så...
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
23. feb. 2005 07:32
Nu kom der ikke rigtig så mange spørgsmål, men...

Hvis du skal kunne nå dine oplysninger fra andre steder, ville et internetbaseret produkt klart være nemmest.

Alt det du nævner, på nær måske lige at se fjernsyn, kan klares med noget PHP, og hvis du kigger lidt rundt på nettet, så er det meste allerede lavet og kan hentes gratis. Herefter kan du så samle de forskellige ting, eller selvfølgelig også lave det helt fra bunden.
Gravatar #3 - Acro
23. feb. 2005 16:20
#1 tom_cruise:
Hvad med at lave det som et flerbruger-projekt, hvor man skal kunne registrere sig? På den måde kan du sikkert let få flere udviklere til at hjælpe. Løsningen kunne tilbydes frit, hvis du kan få sponsoreret serverplads, eller det kunne være baseret på en ydelse, der dækker driftsomkostningerne.

Opskriftssamlingerne kunne jo med fordel være en af de ting, som man kunne dele imellem brugerne, hvis brugerne valgte dette. Man kan naturligvis også nøjes med sine egne. Man kunne lave, så din søn kunne sende en SMS, som automatisk vises på skærmen, hvis han bliver lidt forsinket.

Mulighederne er mange, og hele konceptet kunne faktisk være sjovt at arbejde videre på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login