mboost-dp1
Blog til html/css side
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej,
Jeg har et projekt på skolen, hvor vi skal lave en personlig hjemmeside i HTML og CSS og evt. lidt java (men ikke andet)
Jeg vil så gerne lave en personlig blog(altså med permalinks, kommentarer osv), men hvordan gør jeg det nemmest og kan det overhovedet lade sig gøre uden at bruge php o.lign. sprog?
Hilsen Daniel
Jeg har et projekt på skolen, hvor vi skal lave en personlig hjemmeside i HTML og CSS og evt. lidt java (men ikke andet)
Jeg vil så gerne lave en personlig blog(altså med permalinks, kommentarer osv), men hvordan gør jeg det nemmest og kan det overhovedet lade sig gøre uden at bruge php o.lign. sprog?
Hilsen Daniel
Teoretisk kan du godt holde det i html, med forms.. Men, det bliver nok ikke vildt brugbart :)
php eller asp.net er vejen at gaa..
Java kan ogsaa sagtens bruges, men det er nok lidt overkill .. :)
Personligt foretraekker jeg PHP, er ikke saa erfaren i dette endnu, men synes det er ret nemt, og har endnu ikke oplevet et problem jeg ikke kunne loese :D
( uden tilfoejelse af javascript fx.. :) )
Ville gerne linke til mit website, men tror helt aerligt _IKKE_ i har lyst til at se det :P
Teoretisk kan du godt holde det i html, med forms.. Men, det bliver nok ikke vildt brugbart :)
php eller asp.net er vejen at gaa..
Java kan ogsaa sagtens bruges, men det er nok lidt overkill .. :)
Personligt foretraekker jeg PHP, er ikke saa erfaren i dette endnu, men synes det er ret nemt, og har endnu ikke oplevet et problem jeg ikke kunne loese :D
( uden tilfoejelse af javascript fx.. :) )
Ville gerne linke til mit website, men tror helt aerligt _IKKE_ i har lyst til at se det :P
#2 Altså vi må ikke bruge PHP overhovedet :( For så ville det jo være ret nemt at lave det :)
Men tror bare jeg dropper det :(
Men smid dog et link til din side, vil da gerne lige se den :D
Men tror bare jeg dropper det :(
Men smid dog et link til din side, vil da gerne lige se den :D
Det er fordi at vi ikke skal lære php, men at det skal være lige for alle (halvårs opgave). jo egentlig meget reelt :)
Det er fordi at vi ikke skal lære php, men at det skal være lige for alle (halvårs opgave). jo egentlig meget reelt :)
#4 sjovt, man kan ikke gå ind på siden hvis man har www. foran men godt hvis man ikke har :S
men prøver lige at tjekke den igennem :D
Den er dog meget langsom :S
men prøver lige at tjekke den igennem :D
Den er dog meget langsom :S
#8 svappe
hmm tror det er hele skolens netværk, newz.dk var også langsom til at loade, men prøver derhjemme istedet. Tak for hjælpen :)
hmm tror det er hele skolens netværk, newz.dk var også langsom til at loade, men prøver derhjemme istedet. Tak for hjælpen :)
Du kan ikke lave en dynamisk side med HTML og CSS. Så kan du kun lave statisk content.
Og Java? Mener du JavaScript?
Du kan ikke lave en dynamisk side med HTML og CSS. Så kan du kun lave statisk content.
Og Java? Mener du JavaScript?
#1 Jeg går ud fra at du mener javascript. Snakker du java så er det JSP-sider du skal bruge og det er ikke understøttet på særlig mange "billige" webhoteller.
Du kan ikke lave en blog (hvis vi taler om at brugere skal kunne kommentere dine blogs) udelukkende med html, css og javascript, som #13 også siger. Du er nødt til at have et eller andet til at danne dynamisk indhold og det kræver at du hånderer brugerinput på din server (gemmer det i en fil eller i en database) og så har du brug for php, jsp, asp eller lignende.
Du kan ikke lave en blog (hvis vi taler om at brugere skal kunne kommentere dine blogs) udelukkende med html, css og javascript, som #13 også siger. Du er nødt til at have et eller andet til at danne dynamisk indhold og det kræver at du hånderer brugerinput på din server (gemmer det i en fil eller i en database) og så har du brug for php, jsp, asp eller lignende.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.