mboost-dp1
Bedømmelsesark (Excel-skills needed)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej med jer,
Jeg skal i gang med at lave et bedømmelsesark for et kollegie. Der modtages ansøgninger fire gange årligt. Antallet af ansøgninger veksler, men ligger omkring de 100 hver gang.
Jeg prøver at designe et inddata-ark der skal kunne:
1. oprette et "nyt" bedømmelsesark med indtastede antal ansøgere. Dvs. hvis ansøgere er 50 skal arket generere 50 rækker og de standard kolonner med bedømmelseskriterierne. Det eneste dynamiske, så og sige, ved arket, skal altså være antallet af ansøgere.
Nogen der kan hjælpe med dette? Er det noget VBA eller pivot-halløj jeg prøver at bevæge mig ud i?
På forhånd mange tak for hjælpen! =)
Jeg skal i gang med at lave et bedømmelsesark for et kollegie. Der modtages ansøgninger fire gange årligt. Antallet af ansøgninger veksler, men ligger omkring de 100 hver gang.
Jeg prøver at designe et inddata-ark der skal kunne:
1. oprette et "nyt" bedømmelsesark med indtastede antal ansøgere. Dvs. hvis ansøgere er 50 skal arket generere 50 rækker og de standard kolonner med bedømmelseskriterierne. Det eneste dynamiske, så og sige, ved arket, skal altså være antallet af ansøgere.
Nogen der kan hjælpe med dette? Er det noget VBA eller pivot-halløj jeg prøver at bevæge mig ud i?
På forhånd mange tak for hjælpen! =)
Jeg ved det er grimt men:
Skriv det her i celle C1
IF(B1<=antal;B1;"")
antal er en celle (named range), indeholdende eks. 50.
B kolonnen indeholder tallene 1 -> max.
Og så er det bare at dragge nedad.
(Hvis du benytter dansk excel, skal IF erstattes med HVIS )
Skriv det her i celle C1
IF(B1<=antal;B1;"")
antal er en celle (named range), indeholdende eks. 50.
B kolonnen indeholder tallene 1 -> max.
Og så er det bare at dragge nedad.
(Hvis du benytter dansk excel, skal IF erstattes med HVIS )
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.