mboost-dp1
Batch script
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hejsa, er der nogle der kan hjælpe med at oversætte følgende bash script til noget der kan køre på en stadart windows installation.
#!/bin/sh
########################
## using “convert” from ImageMagick to do ps convert into PNG
#########################
echo PS convert to PNG, please wait the process
for INP in *.ps
do
newname=`basename $INP .ps`
convert -density 150 -geometry 100% $INP $newname.png
echo ” convert $INP to $newname.png completely”
done
echo ” process ended, please check your graphical files”
Du kan installere ImageMagick på din Windows maskine, og derefter sætte det op i et batch job via command line.
ok, var måske ikke helt klar i min formulering.
Jeg kan sagtens bruge ImageMagick til at udfører omdannelse fra ps til png, men det er lidt surt at gøre det manuelt.
Derfor fandt jeg det viste script der kan udfører denne opgave for alle filer i en mappe, men det kan ikke køres i windows med mindre du lige har en bash shell til din rådighed. Det har jeg på min egen pc, men ikke på min arbejdspc.
Da jeg ikke lige er den stærkeste til at syntaksen i windows batch tænke jeg at det var der nok en her der var ;)
Jeg kan sagtens bruge ImageMagick til at udfører omdannelse fra ps til png, men det er lidt surt at gøre det manuelt.
Derfor fandt jeg det viste script der kan udfører denne opgave for alle filer i en mappe, men det kan ikke køres i windows med mindre du lige har en bash shell til din rådighed. Det har jeg på min egen pc, men ikke på min arbejdspc.
Da jeg ikke lige er den stærkeste til at syntaksen i windows batch tænke jeg at det var der nok en her der var ;)
Jeg er ikke haj til batch scripting, men jeg tror denne her vil kunne gøre det:
Jeg kan ikke finde ud af at fjerne filendelsen, så de nye filer vil hedde "filnavn.ps.png", men jeg går ud fra at det kan bruges alligevel.
Det kan godt være du bliver nød til at fortælle den hvor "convert" ligger, i så fald skriver du bare stien til den i stedet for blot "convert".
@echo off
FOR /f %%a IN ('DIR *.ps /b') DO convert -density 150 -geometry 100%% %%a %%a.png
echo process ended, please check your graphical files
Jeg kan ikke finde ud af at fjerne filendelsen, så de nye filer vil hedde "filnavn.ps.png", men jeg går ud fra at det kan bruges alligevel.
Det kan godt være du bliver nød til at fortælle den hvor "convert" ligger, i så fald skriver du bare stien til den i stedet for blot "convert".
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.