mboost-dp1
Bannere i flash?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hejsa - jeg skal til snart at lave en banner reklame. Jeg er interesseret i hvad grunde der er til ikke at lave den i flash?
Altså hvis vi antager at siden der skal reklameres både understøtter flash bannere, og f.eks. GIF - Hvilke tekniske grunde kan der være for at vælge det ene frem for det andet?
Altså hvis vi antager at siden der skal reklameres både understøtter flash bannere, og f.eks. GIF - Hvilke tekniske grunde kan der være for at vælge det ene frem for det andet?
hvis du har en ordentlig forbindelse, er flash da det bedste... og så er det urimelig nemt at designe i!!
Jeg magter nok ikke selv at designe animationen i flash desværre, så det skal jeg også lige tage med i mine overvejelser. Men at banner der bevæger sig skaber bestemt mere blikfang. Der er dog også risiko for at folk bliver mere trætte af den...
hmmm...
hmmm...
Grunde til ikke at lave dem i flash....
Personligt for mig er der følgende grunde...
Flash reklamer er blandt de mest irritterende reklamer, alt for mange bevægelser i mit synfelt mens jeg prøver at læse en side og endnu værre er det hvis der er lyd.
Derfor har jeg extension "flashblock" i firefox, med denne skal jeg bevidst klikke på et flash object før det afspilles.
Derudover personligt ville jeg såvidt muligt undgå at lave noget i et lukket format, specielt ikke på Internettet hvor jeg ikke mener den slags hører hjemme.
Personligt for mig er der følgende grunde...
Flash reklamer er blandt de mest irritterende reklamer, alt for mange bevægelser i mit synfelt mens jeg prøver at læse en side og endnu værre er det hvis der er lyd.
Derfor har jeg extension "flashblock" i firefox, med denne skal jeg bevidst klikke på et flash object før det afspilles.
Derudover personligt ville jeg såvidt muligt undgå at lave noget i et lukket format, specielt ikke på Internettet hvor jeg ikke mener den slags hører hjemme.
Flash er ekstrem daarlig "forbruger" etik .. :)
Indtil videre har jeg ikke set een eneste som syntes at flash reklamer var velkomne..
Bevares, de kan da vaere fine i smaa "non-flashy" momenter, men foerste gang man rammer en side med en grim reklame med lyd, disabler man flash for aldrig at slaa det til igen.
Personligt har jeg konsekvent blocket _ALT_ flash.. Og det skal white listes foer min browser loader objektet..
Og jeg kender mange andre som goer praecis det samme.
Ioevrigt kan der vaere performance problemer med folk med aeldre maskiner, samt folk som ikke lige bruger Windows..
Firefox og Safari paa en PPC mac er paa ingen maade "Flash friendly" ...
Saa alt i alt ville jeg anbefale dig at bruge gif..
Ogsaa generelt fordi de fleste mennesker bare bliver generet over et "SE MIG SE MIG SE MIG SE MIG SE MIG !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!!" banner, fremfor et "Hey, godt tilbud, kig her! *billede*" :)
Personligt finder jeg det ogsaa langt mere professionelt at et site ikke generer sine besoegende ;)
Flash er ekstrem daarlig "forbruger" etik .. :)
Indtil videre har jeg ikke set een eneste som syntes at flash reklamer var velkomne..
Bevares, de kan da vaere fine i smaa "non-flashy" momenter, men foerste gang man rammer en side med en grim reklame med lyd, disabler man flash for aldrig at slaa det til igen.
Personligt har jeg konsekvent blocket _ALT_ flash.. Og det skal white listes foer min browser loader objektet..
Og jeg kender mange andre som goer praecis det samme.
Ioevrigt kan der vaere performance problemer med folk med aeldre maskiner, samt folk som ikke lige bruger Windows..
Firefox og Safari paa en PPC mac er paa ingen maade "Flash friendly" ...
Saa alt i alt ville jeg anbefale dig at bruge gif..
Ogsaa generelt fordi de fleste mennesker bare bliver generet over et "SE MIG SE MIG SE MIG SE MIG SE MIG !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!!" banner, fremfor et "Hey, godt tilbud, kig her! *billede*" :)
Personligt finder jeg det ogsaa langt mere professionelt at et site ikke generer sine besoegende ;)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.