mboost-dp1

Baggrunden fylder ikke hele siden (CSS problemer)

Gå til bund
Gravatar #1 - Pephers
26. feb. 2008 17:59
Hej

Jeg er ved at lave en side til gymnasiets festudvalg, og jeg er stødt på et problem mht. baggrunden (Testet i Safari 3.0 og Firefox 2.0).

Link til siden

Hvis i går ind på nogle af siderne med Firefox, kan det ses at baggrunden stopper ca. der hvor der hvor divsne slutter.

Jeg har brugt floating divs, og jeg har læst at man skal cleare sine floatings divs. Det har jeg så prøvet med
<div style="clear:both;"></div>
, med http://www.positioniseverything.net/easyclearing.h... og en masse andre, men det hjalp ikke (måske har jeg sat dem forkert ind?). Har brugt en del tid på det efterhånden, og jeg kan bare ikke regne fejlen ud.

Siden valdiderer XHTML 1.1 og CSS2.1 uden fejl.

Med venlig hilsen
Pephers
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
26. feb. 2008 18:37
Prøv med:
body {
background: #000 url(bg.png) center repeat-y;
}
Gravatar #3 - Pephers
26. feb. 2008 21:03
#2 Det er der styr på. Dog skrevet lidt anderledes:
background-color: #000000;
background-repeat: repeat-y;
background-position: center;
Gravatar #4 - trylleklovn
26. feb. 2008 21:07
Nu gad jeg ikke lige at tjekke om du bruger float på nogle af dine div elementer, men i så fald kan det hjælpe lige, at skrive
<div style="clear:both;"></div

efter.
Gravatar #5 - plazm
26. feb. 2008 21:15
følgende skal fremgå af din css

html {
height: 100%;
}
body {
height: auto !important;
height:100%;
min-height: 100%;
}

rækkefølgende af height i body er vigtig.
Gravatar #6 - Pephers
27. feb. 2008 10:09
#4: Det har jeg prøvet, hvilket jeg også skrev. Men det kan selvfølgelig godt være jeg har sat dem forkert ind. Jeg har sat dem ind i de forskellige floating divs.

#5: Det er nu gjort, men det hjalp desværre ikke.
Gravatar #7 - Niklas H
8. mar. 2008 23:50
Den skal sættes ned under den sidste floating div (skal lige siges at jeg slet ikke har kigget på din kode overhovedet).
Gravatar #8 - Pephers
13. mar. 2008 22:17
Jeg har snydt lidt. Jeg fandt ud af da jeg var i gang med en anden side, at når jeg testede den lokalt uden php så alt godt ud, men så når den kom over på serveren fik den problemer. Det var fordi Content-Type stod til application/xml+xhtml eller hvad det nu lige er, efter ændring til flg. virkede siden:

<?php
header("Content-Type: text/html; charset=utf-8");
?>

Lidt fusk, men sådan er det jo :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login