mboost-dp1

AutoIt process håndtering.

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
31. aug. 2009 11:45
Jeg har et program, som skal når det startes kunne detektere om der er en gammel instans af programmet kørende og lukke den gamle instans, uden at den nye instans lukkes.

Så vidt jeg kan se returnerer ProcessExists() kun et PID, selvom der kunne existere flere programmer af samme navn.

Kan det gøres uden at man skal have et seperat program der lukker det gamle og starter det nye?
Gravatar #3 - Dreadnought
31. aug. 2009 11:55
Så mangler jeg bare at finde det nye programs PID
Gravatar #4 - Windcape
31. aug. 2009 14:35
Hvordan ved du hvilken instans der er ældst?
Gravatar #5 - Dreadnought
31. aug. 2009 15:04
Som jeg skriver i #3, så mangler jeg at finde programmets egen ProcessID, og så lukke dem andre som ProcessList() oplyser.

Programmet gemmer et lille udsnit af skærmen, hvor den tager udgangspunkt af et bestemt vindues nedre venstre hjørne. Men afhængigt af hvad de producerer på linien, ser vinduet lidt anderledes ud. Hvilket der tages højde for i de commandline-switches som det startes med. Så hver gang de skifter produkt, skal de lukke AutoIt-programmet ned og starte et andet.
Men 1 minut før jeg tog hjem, lykkedes det pakkedamerne at finde endnu en fejl i programmet. :D De kan åbenbart ommøblere det vindue, som jeg skal fiske i. Bloody Hell! Så nu skriver jeg et helt nyt, som analyserer skærmbilledet og dermed ikke skal genstartes.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login