mboost-dp1
ASP.NET løbende opdatering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg er igang med et browserspil
Igangværende spil lagres i en DB, spillere sender løbende keep-alive til serveren, så den ved når en spiller crasher.
For at serveren kan lukke spillet ned, når en spiller er crashet skal jeg kunne køre kode uden at det bliver initialiseret fra en klient, men hvor skal denne kode indsættes?
Jeg er klar over at dette kan blive en resourcesluger, hvorfor jeg kun vil have den til at køre denne oprydning med jævne mellemrum.
Igangværende spil lagres i en DB, spillere sender løbende keep-alive til serveren, så den ved når en spiller crasher.
For at serveren kan lukke spillet ned, når en spiller er crashet skal jeg kunne køre kode uden at det bliver initialiseret fra en klient, men hvor skal denne kode indsættes?
Jeg er klar over at dette kan blive en resourcesluger, hvorfor jeg kun vil have den til at køre denne oprydning med jævne mellemrum.
Der er flere mulige løsninger.
1) eksperimenter med at starte en tråd eller timer ved applikation strat
2) lav et check om det er tid for at gøre noget ved hver request (koster kun et test for langt de fleste requests)
3) lad noget eksternt (Windows service eller scheduleret job) gøre det
#1 er ikke en pæn løsning.
Der er flere mulige løsninger.
1) eksperimenter med at starte en tråd eller timer ved applikation strat
2) lav et check om det er tid for at gøre noget ved hver request (koster kun et test for langt de fleste requests)
3) lad noget eksternt (Windows service eller scheduleret job) gøre det
#1 er ikke en pæn løsning.
havde leget lidt med 1, men kunne ikke rigtig få den startet eller bekræfte at den kørte. Det er ikke pænt, men jeg skal kunne rydde op på en eller anden måde, og hvis begge spillere crasher på samme tid kan jeg ikke bare sætte den ene til at rydde op.
Den anden er en mulighed, men igen, hvis alle spillere er crashet vil jeg gerne have ryddet op. Jeg kunne måske bruge løsning 1 og så bare pause den hvis der ikke var spillere logget på, den skulle så genoptage sit checkinterval, når en spiller logger på.
Med tre mener du så en service på serveren? Det hele skal køre i en browser, altså kan jeg ikke få klienten til at køre det. Men vil det ikke være lidt meget at sætte en windows service til det, når det er en webside?
Den anden er en mulighed, men igen, hvis alle spillere er crashet vil jeg gerne have ryddet op. Jeg kunne måske bruge løsning 1 og så bare pause den hvis der ikke var spillere logget på, den skulle så genoptage sit checkinterval, når en spiller logger på.
Med tre mener du så en service på serveren? Det hele skal køre i en browser, altså kan jeg ikke få klienten til at køre det. Men vil det ikke være lidt meget at sætte en windows service til det, når det er en webside?
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.