mboost-dp1

Argh! ASP.Net driller!

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
23. nov. 2007 09:02
Sidder med et af de mest underlige problemer jeg nogensinde har oplevet med ASP.net.

Jeghar en usercontrol der nedarver fra en generisk abstrakt klasse jeg selv har konstrueret.
I den konkrete klasse bliver den generiske variabel sat til at være en Guid, dvs:

public partial class MyUC : AUC<Guid> {
public readonly Guid id;
[..]
}

Men de steder hvor jeg bruger denne usercontrol vil ASP.net compileren fortælle mig to ting:
Hvis jeg sammenligner id-variablen med en Guid får jeg at vide at den ikke kan sammenligne en int(!) med en Guid.
Prøver jeg, i desperationens mørke skær, at sammenligne med en int får jeg at vide at man ikke må sammenligne en Guid med en int!

Nogen der har oplevet det problem før? Og hvis I har, hvad gør man? Svinger en død kat over hovedet eller?
Gravatar #2 - Mort
24. nov. 2007 17:30
Lad os se koden til din AUC klasse og det sted hvor du sammenligner id variablen med en anden variabel.
Gravatar #3 - zin
24. nov. 2007 17:50
#1: Sammenlign evt. GUID'en med en anden GUID? Du kan jo af indlysende årsager ikke sammenligne en INT og en GUID - de er ikke af samme Data-type. :-)
Gravatar #4 - Mort
24. nov. 2007 20:19
#3 nu skriver #1 jo netop at han hverken kan sammenligne hans id variabel med en Guid eller en int.
Gravatar #5 - Cyrack
25. nov. 2007 09:15
Mort:

Har fundet fejlen. Visual Studio havde ikke fået opdateret den autogenerede kode fra front-koden, hvor sammenligningen sker. Hvorfor den så blev ved med at plapre op om en int ved jeg ikke. Under alle omstændigheder kunne en Clean/Rebuild og genstart af VS klare det.

Glæder mig så meget til man kan købe VS2K8 i butikkerne i dk.
Gravatar #6 - reefermadness2
26. nov. 2007 08:35
Det er generelt nogle sjovt fejlmeddelelser ASP.net giver en... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login