mboost-dp1
Afvikling af Perl-scripts med JavaScript
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg skal lave et webforum, og har tænkt mig at skrive det i JavaScript. Men JavaScript har ikke fil input/output, så det skal håndteres af et eksternt script. (fx i Perl). Så mit spørgsmål er: Hvordan for jeg et JavsScript-script til at eksekvere et Perl-script?
nu er javascript et clientside sprog...
tror du ikke at du skulle gennemtænke din løsningsmetode, og benytte et mere egnet serverside programmeringssprog, som f.eks perl, php, jsp, etc?
tror du ikke at du skulle gennemtænke din løsningsmetode, og benytte et mere egnet serverside programmeringssprog, som f.eks perl, php, jsp, etc?
#1 du kan ikke køre perl som clientside.
Taler vi server side er det nemmeste et http kald til det relevante cgi script!
activestate.com har også et dotNET modul hvis du hellere vil bruge den slags,-)
Men det lyder som om du har gang i noget underligt nogetm, hvad med at se på jsp/php istedet?
Eller giv lige lidt mere info om hvad det er du vil!
perl er blevet erklæret obsolete men det ville ikke værre første gang sådan en kendelse omstøder sig selv det er stadig en god arbejdshest!
Taler vi server side er det nemmeste et http kald til det relevante cgi script!
activestate.com har også et dotNET modul hvis du hellere vil bruge den slags,-)
Men det lyder som om du har gang i noget underligt nogetm, hvad med at se på jsp/php istedet?
Eller giv lige lidt mere info om hvad det er du vil!
perl er blevet erklæret obsolete men det ville ikke værre første gang sådan en kendelse omstøder sig selv det er stadig en god arbejdshest!
#5: Øhh...Kan perl ikke køre client-side? det gør jeg da næsten hver dag i det layoutprogram jeg bruger (tjek www.3b2.com for at se skramlet.. og jeg mener virkelig det er skrammel!) ...alt der kræves er en parser...
#1: Nu ved jeg ikke, hvilket formål dit javascript skal anvendes med - men med Windows Scripting Host og javascript kan du få adgang til systemkommandoer og derfra køre Perl scriptet...
Set ObjWS = WScript.CreateObject("WScript.Shell");
ObjWS.Run ("Perl.exe blabla.pl", 0,"true");
- er en mulighed....håber du kan bruge det....Det er ikke platformsuafhængigt - men det virker :D
#1: Nu ved jeg ikke, hvilket formål dit javascript skal anvendes med - men med Windows Scripting Host og javascript kan du få adgang til systemkommandoer og derfra køre Perl scriptet...
Set ObjWS = WScript.CreateObject("WScript.Shell");
ObjWS.Run ("Perl.exe blabla.pl", 0,"true");
- er en mulighed....håber du kan bruge det....Det er ikke platformsuafhængigt - men det virker :D
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.